Daimler

Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa

Daimler Double Six to najwyższa wersja modelu Jaguar XJ. Z powstaniem tego modelu związana jest anegdota. Gdy XJ40 debiutował w 1986 roku, jego komora silnika była za wąska, by pomieścić standardowy silnik V12. Był to świadomy ruch konstruktorów Jaguara, którzy obawiali się, że nowy właściciel marki, brytyjski koncer Leyland, będzie planował zamieścić w Jaguarze silniki Rovera V8. Taki ruch mógłby zabić rozwój własnych silników Jaguara, więc przed nim się zabezpieczono, zmniejszając ilość miejsca pod maską. W rezultacie V8 tam nie weszło, ale nie mieścił się też silnik V12, co pozostwiło Jaguara bez topowej jednostki, który był jego wizytówką od lat 70. Na debiut królewskiej wersji trzeba było poczekać aż 7 lat. XJ czwartej generacji z V12 pod maską otrzymał oznaczenie kodowe X81 i dostępny był wyłącznie w latach 1993 – 1994. Napędza go nowa wersja silnika V12, udoskonalona, wzmocniona i powiększona do pojemności 6 l. Moc maksymalna sięgnęła 311 KM, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Powstało tylko 1102 sztuk, co czyni go najrzadszym wariantem produkcyjnym serii XJ40.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa

Daimler Eight LWB X308 1999 – SPRZEDANY

Daimler Eight z wydłużonym rozstawem osi to najbardziej luksusowa edycja Jaguara XJ generacji X308. Limuzyna wyposażona jest we wszystkie opcje dodatkowe, które oferował w tamtym czasie Jaguar. Kremowe skórzane fotele, przepiękne drewniane wykończenie, a do tego wszystko w pełni elektryczne i sprawne. Fotel pasażera przesuwany z pozycji tylnej kanapy? Bez problemu! Możliwość rozłożenia się w dalekiej podróży? Oczywiście! To tylko kilka z opcji, które pozwolą poczuć się jak w Dreamlinerze. Ten egzemplarz przez szereg lat służył w korpusie dyplomatycznym. Jest to jedna z zaledwie 2119 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej Daimler Eight LWB X308 1999 – SPRZEDANY

Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – SPRZEDANY

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w tym przypadku zachowany w fenomenalnej formie. Daimler 4.0 to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się fantastycznym stanem zachowania, będącym następstwem skrupulatnego serwisu i wyjątkowo pieczołowitej opieki jedynego szwajcarskiego właściciela.
Czytaj dalej Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – SPRZEDANY