Archiwum kategorii: Daimler

Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – 89000 PLN – Poznań

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ, a 6-cylindrowe, rzędowe silniki doskonale pasują do klimatu samochodu. Mają solidny zapas mocy i momentu obrotowego, lecz przede wszystkim czarują wysoką kulturą pracy i delikatnym brzmieniem. To świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w tym przypadku zachowany w fenomenalnej formie. Daimler 4.0 to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się fantastycznym stanem zachowania, będącym następstwem skrupulatnego serwisu i wyjątkowo pieczołowitej opieki jedynego szwajcarskiego właściciela.
Czytaj dalej Jaguar Daimler 4.0 XJ40 1993 – 89000 PLN – Poznań

Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Szlachetna kolorystyka, doskonałe wyposażenie, niemal jednostkowa produkcja i silnik V12 pod maską. Choć początkowo sądzono, że jest to niewykonalne, i że XJ40 może posiadać pod maską jedynie sześciocylindrowe silniki, Brytyjczycy dopięli swego i Daimler Double Six XJ81 zadebiutował w styczniu 1993 roku. Ponad 300 koni mechanicznych z sześciolitrowej jednostki V12 umieściło go w najwyższej lidze. Pracuje aksamitnie i cicho, dając wspaniałe odczucia podczas jazdy. Wysoka cena i jedynie dwa lata produkcji sprawiły, że zbudowano ich jedynie 937 sztuk, a w efekcie najbardziej uszanowane egzemplarze są już dziś samochodami kolekcjonerskimi. Oferowany Jaguar przeszedł kompleksowe prace serwisowe i wygląda wręcz wyśmienicie.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Daimler Double Six 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 aż do końca 1992 roku. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to finalny efekt ewolucji pięknych kształtów modelu XJ, dopracowany przez włoskie biuro projektowe Pininfarina. Oferowany egzemplarz wyprodukowany został w 1988 roku i przejechał do dziś zaledwie 37500 km, w większości po japońskich drogach. Ma przepiękną konfigurację kolorystyczną i stan tak oryginalny, że zaskoczyć może nawet miłośników marki. Takie auta na rynku praktycznie się nie zdarzają. Ten egzemplarz w ostatnim czasie przeszedł szereg prac serwisowych, dzięki którym może w pełni zaprezentować moc, kunszt i klasę słynnej brytyjskiej jednostki V12.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1988 – SPRZEDANY

Daimler Eight X308 1998 – 25000 PLN – Warszawa

Daimler Eight X308 to najwyższa wersja wyposażenia szlachetnego kota. Z zewnątrz zawiera całą chromowaną galanterię wersji Sovereign i dodatkowo chromowane lusterka, klamki i charakterystyczny, karbowany szczyt atrapy chłodnicy i listwy nad tylną tablicą tablicą rejestracyjną. We wnętrzu odkryjemy indywidualne miejsca dla dwóch pasażerów tylnej kanapy, rozkładane stoliki oraz piękną skórę i wykończenia z naturalnego drewna. Różnice są również techniczne. Wyższy poziom wygody zapewnia adaptacyjny system zawieszenia, analogiczny jak CATS w wersji XJR, lecz tu ukierunkowany na jak najwyższy komfort.
Czytaj dalej Daimler Eight X308 1998 – 25000 PLN – Warszawa

Daimler Double Six 1987 – 79000 PLN – Grudziądz

Daimler Double Six to najwyższa wersja wyposażenia modelu Jaguar XJ. Trzecią serię z V12 pod maską kupić można było od 1979 do 1992 roku, a jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to finalny efekt ewolucji pięknych kształtów serii XJ, dopracowany przez włoskie biuro projektowe Pininfarina. Początkowo te auta powstawały zarówno w wersji z R6, jak i V12, przy czym od początku 1987 roku, wraz z debiutem modelu XJ40, zaprzestano produkcji mniej szlachetnej wersji sześciocylindrowej. W sumie zbudowano 32952 sztuk trzeciej serii, z czego 10500 sztuk posiadało pod maską królewskie V12. To jest jedna z nich, już w zmodernizowanym wersji określanej jako „HE” (High Efficiency), w której popracowano nad wydajnością i niższym zużyciem paliwa. Ten egzemplarz przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć i prezentować się jak za dawnych lat.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1987 – 79000 PLN – Grudziądz

Wilcox Daimler XJ 1200 Limousine 1994 – 18900 PLN – Bielsko-Biała

Sześciodrzwiowy Jaguar XJ40 to niezwykle rzadkie zjawisko. Za takie samochody odpowiadał nie sam producent, lecz firmy karoseryjne, w tym przypadku jest to brytyjska firma Wilcox. Daimler XJ 1200 Limousine zbudowany został na specjalne zamówienie, a w jakim celu? Do obsługi wesel bądź pogrzebów, jako hotelowa taksówka bądź auto dla obwożenia gości wycieczki turystycznej. Wszędzie tam, gdzie okazanie szacunku dla gości było mile widziane, a jednocześnie ważne było, by wziąć na pokład więcej osób. Samochód ma umieszczoną kierownicę po prawej stronie, co jednak sprawdzało się nie tylko w brytyjskiej rzeczywistości. W taki przypadku w ruchu prawostronnym szofer może wyjść z samochodu bezpośrednio na chodnik, co jest poręczne i pomaga szybciej obsłużyć pasażerów. Ile ich powstało? Do firmy Wilcox trafiły podobno 73 nadwozia XJ40. Tyle, że nie wszystkie wyglądały finalnie jak ten egzemplarz, większość opuściła firmę jako trzydrzwiowe karawany.
Czytaj dalej Wilcox Daimler XJ 1200 Limousine 1994 – 18900 PLN – Bielsko-Biała

Daimler 2.5 V8 1964 – 260000 PLN – Warszawa

Daimler 2.5 V8 był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie samochód odróżnia się od Jaguara detalami, między innymi falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – choć to niemało, na polskim rynku samochód jest prawdziwą rzadkością. Ten przeszedł całkowitą odbudowę, dzięki czemu prezentuje się i jeździ jak nowy.
Czytaj dalej Daimler 2.5 V8 1964 – 260000 PLN – Warszawa

Daimler Super V8 Supercharged LWB X308 1998 – 69000 PLN – Środa Wielkopolska

Oto ostatni w pełni stalowy XJ i pierwszy z nowoczesnym silnikiem, w swojej najbardziej szlachetnej i wysmakowanej formie. Daimler Super V8 Supercharged LWB w doskonały sposób łączy cechy klasycznych i współczesnych Jaguarów. Ten najbardziej luksusowy z wszystkich modeli generacji X308 zbudowany został jedynie w 2387 sztukach. Pod jego maską odnajdziemy 4-litrową jednostkę V8 wzmocnioną kompresorem, generującą 363 konie mechaniczne. To ten sam silnik, który odnajdziemy w ukierunkowanym sportowo modelu XJR, który Jeremy Clarkson w programie Top Gear ocenił jako szybszy w normalnych drogowych warunkach od Ferrari F355. Tu większy nacisk położono jednak na komfort, programując aktywne zawieszenie CATS w bardziej miękki i subtelnie resorujący tryb. Będzie nim zauroczony każdy, kto lubi, gdy auto nie tylko wygląda stylowo, ale i pozostaje super komfortowe i bardzo szybkie.
Czytaj dalej Daimler Super V8 Supercharged LWB X308 1998 – 69000 PLN – Środa Wielkopolska

Daimler Double Six Series III 1988 – SPRZEDANY

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 roku aż do końca 1992. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to dzieło włoskiego biura projektowego Pininfarina. Licytowany egzemplarz wyprodukowany został w 1988 roku i przejechał do dziś zaledwie 3300 km. Tak znikomy przebieg nie wpłynął na fakt, że właściciel zapragnął w nim dokonać kilku postępujących po sobie modyfikacji. Najpierw w 1989 zamontował kierownicę Nardi, w 1996 zapragnął zmienić oryginalny szary kolor na niebieski metallic, w końcu w 1999 na nadkolach wylądowały chromowane nakładki. Daimler licytowany był bez ceny minimalnej, sprzedany został za ok. 84 tys. PLN.
Czytaj dalej Daimler Double Six Series III 1988 – SPRZEDANY