Fiat

Fiat 125 Special 1972 – 20500 PLN – Zgierz

Jeżeli pomyślałeś, że to Duży Fiat… to jesteś w błędzie. To włoski pierwowzór, Fiat 125 Special. Z zewnątrz można go poznać po podwójnych, kwadratowych lampach z przodu, innych przetłoczeniach na masce i tylnej klapie, po dodatkowych bocznych listwach i po tylnych światłach w kształcie, który tu się pojawił po dwóch latach produkcji, w 1970 roku, a w 125p dopiero po kilku latach. W środku wyróżnia go drewniana deska rozdzielcza z okrągłymi zegarami i zdecydowanie lepsze materiały tapicerskie. To, co jednak odróżnia go najbardziej, to silnik. Dwuwałkowe DOHC ma tu pojemność 1,6 l i moc 101 KM.
Czytaj dalej Fiat 125 Special 1972 – 20500 PLN – Zgierz

Fiat 1300 1961 – 12500 PLN – Zgierz

FIAT 1300 (Milletrecento) to włoska berlina klasy średniej, poprzednik Fiata 124. Jego silnik to konstrukcja Aurelio Lampredi, konstruktora silników wyścigowych Ferrari, znana skądinąd Polakom bardzo dobrze, bo montowana później również w w naszym Polskim Fiacie 125p. Zresztą, nie tylko silnik trafił do Dużego Fiata. Również sprzęgło, skrzynia biegów, wał napędowy, tylny most, zawieszenie przednie i tylne oraz felgi miały źródło w tej konstrukcji. Oferowane auto to baza do renowacji, choć szczęśliwie części mechaniczne powinny być przez to licencyjne pokrewieństwo w dużej części wciąż dostępne i względnie niedrogie.
Czytaj dalej Fiat 1300 1961 – 12500 PLN – Zgierz

Polski Fiat 125p 1974 – 38000 PLN – Sosnowiec

Każdy kto pamięta lata 70. w Polsce, z pewnością ma do niego sentyment. Polski Fiat 125p był na polskich drogach powiewem nowoczesności, a włoska licencja była tchnieniem świeżości zestawiając z Warszawą i Syreną. Ten egzemplarz jest o tyle ciekawy, że łączy cechy MR 74 i MR 75. Z zewnątrz wygląda jak model po zmianach, ale w środku jeszcze nie. Ma jeszcze klasyczną deskę rozdzielczą, ale zarazem również tylne duże lampy. Może pochodzić z tak zwanej serii szkoleniowej. Tak skonfigurowanych egzemplarzy powstało podobno około 500 sztuk pomiędzy listopadem 1974 a marcem 1975, równolegle z produkcją MR 74. Możliwe również, że auto po latach otrzymało nowe nadwozie lub jego elementy, bo i takie historie w PRL też się zdarzały.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1974 – 38000 PLN – Sosnowiec

Polski Fiat 125p 1982 – 83000 PLN – Motycz

Polski Fiat 125p z 1982 roku to jeden z ostatnich, który miał prawo nazywać się Polskim Fiatem, a nie tylko FSO. Oficjalnie licencjonowany produkt ewoluował, na koniec produkcji pod tą nazwą wyróżniają go między innymi czarna atrapa z szerokimi kierunkowskazami, na której znajduje się logo łączące znaki Polski Fiat i FSO oraz kierownica jak w Polonezie. Prezentowany egzemplarz jest wybitny pod kątem zachowania oryginalności. Jego przebieg to tylko 15 tys. km.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1982 – 83000 PLN – Motycz

Fiat 124 Sport Coupe 1972 – 36500 PLN – Zgierz

Mnogość modeli Fiata w pierwszej połowie lat 70. może przyprawić o zawrót głowy. Sam jeden Fiat 124, niby samochód rodzinny, a został zaoferowany jako sedan, kombi, coupé i kabriolet. Fiat 124 Sport Coupe ukazał się w rok po sedanie, w 1967 roku, i przetrwał w produkcji do 1975 roku. Zaprojektowany w Centro Stile Fiat, pod kierownictwem inżyniera Mario Boano, któremu pomagał jego syn, Paolo. Sprzedawany był z czterema silnikami: 1438, 1592, 1608 i 1756 cm³, i wszystkie posiadały podwójny wałek rozrządu. Model sprzedawano w trzech seriach: AC, BC i CC. Ten z ogłoszenia to seria BC z silnikiem 1,6 l, z przodem najbardziej przypominającym Fiata Dino.
Czytaj dalej Fiat 124 Sport Coupe 1972 – 36500 PLN – Zgierz

Fiat 132 1979 – 40000 PLN – Zgierz

Fiat 132 to następca modelu 125. Jest większy i dzięki zmodyfikowanemu tylnemu zawieszeniu z eliptycznymi sprężynami i amortyzatorami oraz skośnymi drążkami prowadzącymi, zapewnia zdecydowanie większy komfort. Od czasu zakończenia produkcji Fiata 130 w 1977 stanowił model flagowy włoskiej marki. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel trzeciej serii produkcyjnej. Wyróżnia ją welurowa tapicerka, zmieniona deska rozdzielcza, boczne listwy z tworzywa
Czytaj dalej Fiat 132 1979 – 40000 PLN – Zgierz

Polski Fiat 126p 1984 – 55000 PLN – Pabianice

Polski Fiat 126p 650E z 1984 roku to jeden z ostatnich, w którym może nas cieszyć widok klasycznych, chromowanych zderzaków. Odnaleźć takie auto dziś w całkowicie oryginalnym stanie, z oryginalnym przebiegiem poniżej 25 tys. km to jak odnaleźć igłę w stogu siana. A jednak, z przyjemnością prezentujemy Wam takie auto dostępne do nabycia w Pabianicach. Ktokolwiek kocha Maluchy, polską motoryzację czy po prostu klasyki, z pewnością obejrzy wszystkie zdjęcia w galerii z przyjemnością. Taki stan po przeszło 40 latach to ogromna rzadkość, godna podziwu bardziej niż chociażby najbardziej skrupulatna renowacja.
Czytaj dalej Polski Fiat 126p 1984 – 55000 PLN – Pabianice

Włoska wyprawa po białe złoto

Nie znając nas osobiście często pytacie, skąd my bierzemy te wszystkie ciekawe egzemplarze klasycznych samochodów. Dlatego też w ostatnim roku uruchomiliśmy na naszej stronie cykl artykułów opisem naszych wypraw. Oczywiście potrzeba dużo samozaparcia, czasu i szczęścia, aby powtórzyć te szaleństwa. Wydaje nam się jednak, że to jest najpiękniejsze, bo historia każdego znaleziska jest zupełnie inna.
Czytaj dalej Włoska wyprawa po białe złoto

Fiat Punto Cabrio 1998 – 12900 PLN – Zgierz

Punto po włosku oznacza kropkę, punkt i można powiedzieć samochód ten od 1993 roku trafia w punkt. Pierwsza seria powstała jako następca modelu Uno. Wychodziła nie tylko jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, lecz również w wersji Cabrio, którą stworzyło i produkowało Bertone. Zgrabny, miejski samochód w połączeniu z otwartym dachem nad głową to przepis na entuzjazm i celebrowanie życia bez dużego budżetu. Taki Fiat jest niedrogi zarówno w zakupie, jak i eksploatacji, a 86-konny silnik 1,2 l zapewnia mu wręcz sportowe osiągi. Grunt to znaleźć zadbany egzemplarz, a ten prezentuje się całkiem obiecująco.
Czytaj dalej Fiat Punto Cabrio 1998 – 12900 PLN – Zgierz

Polski Fiat 125p 1973 – 40000 PLN – Sanok

Na tle produkowanych wcześniej Warszaw i Syrenek, debiutujący w 1968 roku Polski Fiat 125p był prawdziwą rewolucją. Nowoczesna włoska stylistyka, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, było czym się chwalić. Nawet mimo wykorzystania układu jezdnego starszego Fiata 1300, w polskiej rzeczywistości zdawał się być ostatnim krzykiem mody. Dziś właśnie egzemplarze z pierwszego etapu produkcji są najbardziej poszukiwane i pożądane. Ten egzemplarz to MR ’73, czyli jeszcze z małymi lampami z tyłu i wąskimi kierunkowskazami z przodu, z klasycznym wnętrzem z deską pierwszego typu i kierownicą z ringiem. Pierwsze zmiany modernizacyjne w nim to atrapa chłodnicy z czarnego tworzywa i kasetowe klamki drzwi, zmodyfikowane tylne zawieszenie czy wreszcie dźwignia zmiany biegów w podłodze.
Czytaj dalej Polski Fiat 125p 1973 – 40000 PLN – Sanok