Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Mercedes 300 SL-24 R129 1992 – 179000 PLN – Poznań

Mercedes 300 SL-24 R129 miał jedną bardzo ciekawą opcję, niedostępną w połączeniu z większymi silnikami V8 i V12. To wyposażenie w manualną skrzynię biegów Getrag w układzie „dog leg”, czyli z jedynką w lewo i do tyłu. Podobne taki układ najlepiej sprawdzał się na torach wyścigowych, gdyż najczęściej wykonywana zmiana między drugim a trzecim biegiem była wówczas najprostsza i można było wykonywać ją najszybciej. Paradoksalnie, to właśnie czyni z wersji z najmniejszą pojemnością silnika tę najbardziej sportową. Wszak nic nie rozleniwia za kierownicą tak, jak automat, a kiedy jesteśmy już rozleniwieni, to o sportowym charakterze zapominamy. A taki Mercedes 300 SL-24 R129 ma świetne zawieszenie i pojechać szybko naprawdę potrafi. Potrafi oczarować, jeżeli tylko uda nam się znaleźć odpowiedni egzemplarz. Ten jest wyjątkowy – ma tylko 35 tysięcy kilometrów przebiegu!
Czytaj dalej Mercedes 300 SL-24 R129 1992 – 179000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SL R107 1988 – 350000 PLN – Poznań

Mercedes-Benz R107 to jeden z najbardziej ukochanych kabrioletów, kupowanych i użytkowanych nie tylko przez fanów Mercedes-Benz. Debiutował w 1971 roku jako 350 SL – pierwszy SL z silnikiem V8 i pierwszy model z serii, który w oznaczeniu fabrycznym nosił skrót „R” jak „roadster”. Był nie tylko sportowym, ale również luksusowym pojazdem. Produkowany do 1989 roku, z czasem otrzymywał większe i mocniejsze jednostki napędowe. Najbardziej spektakularną nowością był model 560 SL z silnikiem o rekordowej pojemności 5,6 l, zarezerwowany na rynki eksportowe USA, Australii i Japonii. Egzemplarz wystawiony w ofercie Legends to bardzo ciekawy projekt, który wyróżni Cię z tłumu. Stylistycznie do nadwozia dodano tutaj pakiet firmy Lorinser oraz nowe felgi tego samego producenta, a także wykonano konwersję zderzaków i świateł na wersję europejską. Silnik przeszedł remont, a układ wtryskowy KE-Jetronic zastąiono wtryskiem elektronicznym.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1988 – 350000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SL R107 1987 – 165000 PLN – Poznań

Po modelach serii SL z lat pięćdziesiątych XX wieku i Pagodzie, sportowy model R107 z 1971 roku był trzecią generacją tej rodziny. Seria 107 okazała się wielkim sukcesem, ponieważ roadstery pozostawały w produkcji przez okres ponad 18 lat. Samochody serii 107 wyraziły wszystko co najlepsze w rodzinie SL w szczególnie stylowy sposób. Dwumiejscowy samochód z otwartym dachem sprawiał wrażenie silnego, pewnego siebie i imponującego samochodu. Debiutował w 1971 roku jako 350 SL – pierwszy SL z silnikiem V8 i pierwszy model z serii, który w oznaczeniu fabrycznym R107 nosił skrót „R” jak „roadster”. Był nie tylko sportowym, ale również luksusowym pojazdem. Produkowany do 1989 roku, z czasem otrzymywał większe i mocniejsze jednostki napędowe. Najbardziej spektakularną nowością był model 560 SL z silnikiem o rekordowej pojemności 5,6 l, zarezerwowany na rynki eksportowe USA, Australii i Japonii.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 165000 PLN – Poznań

Mercedes 280 SE 4.5 W108 1972 – 185000 PLN – Poznań

Pod koniec produkcji generacji W108 robiono wszystko, by zaspokoić rosnące wśród klientów oczekiwania względem mocy. Do oferty weszły silniki V8 o pojemności 3,5 oraz 4,5 l, dysponujące mocą około 200 koni mechanicznych. Mercedes 280 SE 4.5 W108 powstał z myślą o rynku amerykańskim. Wprowadzony w 1971 roku, powiększoną o litr pojemnością kompensował straty mocy spowodowane kontrolą emisji spalin oraz niższą liczbą oktanową paliwa w Stanach Zjednoczonych. Jeżeli lubicie klasykami sunąć po autostradach z prędkościami powodującymi opad szczęki posiadaczy nowych plastików o pojemności rzędu 0,9 l, ten samochód będzie dla Was idealny. Nawet 200 km/h to dla niego nie problem, a do tego na wyposażeniu jest nawet klimatyzacja, o automatycznej skrzyni nie wspominając. To idealne auto do podróży.
Czytaj dalej Mercedes 280 SE 4.5 W108 1972 – 185000 PLN – Poznań

Mercedes SL 55 AMG R230 2005 – 215000 PLN – Poznań

Mercedes SL 55 AMG R230 był topową wersją imponującą nie tylko muskularną sylwetką, lecz również dynamicznymi możliwościami. Silnik M113 o pojemności 5,5 l ma osiem cylindrów i sprężarkę Roots’a. Generuje niecałe 500 KM i dźwięk, który powoduje gęsią skórkę. SL 55 AMG R230 budził podziw nie tylko mocą, lecz również świetnymi własnościami jezdnymi. To zasługa aktywnego zawieszenia hydraulicznego Active Body Control, zdolnego dynamicznie utwardzać zawieszenie poszczególnych kół w celu niwelowania przechyłów podczas gwałtownych manewrów. Po raz pierwszy zastosowano w tej generacji również system automatycznego składania sztywnego dachu, który uczynił z niego coupe zmieniające się w cabrio po naciśnięciu jednego przycisku.
Czytaj dalej Mercedes SL 55 AMG R230 2005 – 215000 PLN – Poznań

Mercedes SL 500 R129 1996 – 239000 PLN – Poznań

Mercedes-Benz SL R129 przez wielu entuzjastów marki uważany jest za najlepszy kompromis między klasycznym designem Bruno Sacco, a funkcjonalnością i ergonomią. Czwarta generacja modelu SL zadebiutowała na salonie w Genewie w marcu 1989 roku. Był to pierwszy roadster Mercedesa, w którym miękki dach składa się automatycznie. W roku 1995 SL R129 przeszedł poważny lifting, który obejmował zmiany wizualne w postaci nowych zderzaków przednich oraz tylnych a także progów, grilla, oraz przezroczystych przednich kierunkowskazów. Egzemplarz prezentowany przez Legends pochodzi z rynku japońskiego. Samochód zachował się w nienagannym stanie technicznym i w pierwszym lakierze, z przebiegiem nieco poniżej 60 000 kilometrów.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1996 – 239000 PLN – Poznań

Mercedes 500 SL R129 1991 – SPRZEDANY

R129 to czwarta generacja wyjątkowej linii samochodów sportowych. Nowoczesny, elegancki, dynamiczny, a jednocześnie wyraźnie czerpiący z tradycji rodu SL Mercedes-Benz, był jedną z najjaśniejszych gwiazd Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku. Ten samochód wyznaczył nowe standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Dość nowoczesny nawet jak na dzisiejsze czasy, a jednocześnie klasyczny w stylu, R129 podbił serca kierowców na całym świecie. Najbardziej lubianą konfiguracją tej serii modelowej był pięciolitrowy wariant wyposażony w czterozaworowy silnik V8 M119. Jeżeli myślimy o R129 nie tylko w kategoriach przyjemności z jazdy, nasze oczy zapewne skierują się w pierwszej kolejności na 500 SL. Dość nowoczesny jak na klasyka, ale i dość klasyczny by zasłużyć na to miano, wygodny i bezpieczny SL to typowe dwa w jednym.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1991 – SPRZEDANY

Mercedes 380 SLC C107 1981 – 215000 PLN – Poznań

Mercedes SLC C107 to prawdziwe gran tourismo w niemieckim wydaniu. Model 380 SLC to bardzo rzadka konfiguracja, ponieważ był dostępny tylko w ostatnim roku produkcji, od maja 1980 do września 1981 roku. To właśnie w tym czasie trzybiegową automatyczną skrzynię zastąpiono wersją czterobiegową, co skutkowało nie tylko większym komfortem jazdy, ale i niższym spalaniem. Lekki, aluminiowy silnik V8 o mocy 155 KM rozpędza samochód do 100 km/h w około 10,5 s. Ten egzemplarz poddany został procesowi całkowitej renowacji przez firmę Legends.
Czytaj dalej Mercedes 380 SLC C107 1981 – 215000 PLN – Poznań

Mercedes C 63 AMG W204 2009 – 199000 PLN – Poznań

Mercedes C63 AMG generacji W204 powstał według wspaniałej filozofii – weźmy możliwie małe i kompaktowe nadwozie i włóżmy do niego największy silnik, jaki posiadamy w ofercie. W tym przypadku do tylnonapędowego sedana klasy C trafiła jednostka o pojemności 6,2 l i mocy 457 KM, uzyskiwanej bez wspomagania turbosprężarkami czy kompresorem. Czysta, wolnossąca, wspaniale wspinająca się na obroty jednostka napędowa, kręcąca się wyżej, niż jakikolwiek inny silnik o tej pojemności. To pierwszy i ostatni taki przypadek w historii Mercedesa – wcześniej było tylko ładowane kompresorem C 32 AMG i słabsze o 100 KM C 55 AMG, a później pod nazwą C 63 AMG ukryto doładowaną 4-litrówkę. Warto schować takie auto w garażu, by w przyszłości zaimponować kolejnym pokoleniom.
Czytaj dalej Mercedes C 63 AMG W204 2009 – 199000 PLN – Poznań

Mercedes-AMG GT-S C190 2014 – 469000 PLN – Poznań

Mercedes-AMG GT to sportowy samochód produkowany od 2014 do 2021 rok, postrzegany jako bezpośredni konkurent Porsche 911. „Osiągi jak na torze dla miłośników samochodów sportowych” tak rozpoczyna przygodę modelu pierwsza informacja prasowa dotycząca AMG GT. Koncepcja samochodu z maksymalnie przesuniętym w stronę środka silnikiem oraz lekka konstrukcja aluminiowa stanowią podstawę niezwykle dynamicznych wrażeń z jazdy. Otrzymał on nowo opracowany silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4 litrów – to pierwszy silnik samochodu sportowego z wewnętrznie zamontowanymi turbosprężarkami i smarowaniem z suchą miską olejową. Skonfigurowany jest w dwóch wersjach mocy: jako GT o mocy 462 KM i jako GT-S, taki jak prezentowany przez Legends, o mocy 510 KM.
Czytaj dalej Mercedes-AMG GT-S C190 2014 – 469000 PLN – Poznań