Archiwum kategorii: Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Mercedes 560 SEL W126 1987 – 59900 PLN – Poznań

Mercedes 560 SEL W126 – ponadczasowa limuzyna dla tych, którzy lubią jeździć szybko i wygodnie. Choć była projektowana przez niemal całą dekadę lat 70-tych, bez problemu w ofercie przetrwała kilkanaście lat, bijąc wszelkie rekordy sprzedaży samochodów tej klasy. Nawet w najwyższej wersji z silnikiem 5,6 l (od 1987 roku) powstało ich ponad 75 tysięcy – niemało, lecz dzięki temu wciąż wiele z nich znajduje się w doskonałym stanie. Ten egzemplarz wyróżnia kolor Midnight Blue, szlachetny odcień granatu, dostępny wyłącznie w Arabii Saudyjskiej i Japonii. W zestawieniu z niebieskim welurem, prezentuje się rewelacyjnie.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL W126 1987 – 59900 PLN – Poznań

Mercedes CL 600 C215 2002 – 147353 PLN – Poznań

Mercedes CL 600 C215 przeszedł w połowie 2002 roku kompletną przemianę. Jego silnik V12 zmniejszono co prawda z 5,8 l do 5,5 l, lecz wyposażenie go w podwójne turbodałodowanie pozwoliło zwiększyć moc maksymalną z 367 KM do 500 KM, a moment obrotowy z 530 NM do 800 NM. Po tej kuracji “sześćsetka” zjadała obie wersja AMG (CL 55 AMG i CL 63 AMG), co doprowadziło do konsternacji wielu klientów, którzy chwilę wcześniej kupili teoretycznie bardziej sportowe wersje. Atomowe osiągi to jednak w tym aucie nie wszystko. Na pierwszy plan wychodzą tu przede wszystkim doskonały komfort, pewne prowadzenie i poczucie luksusu, jakie oferuje. Choć od jego debiutu minęło już 14 lat, egzemplarz z przebiegiem jedynie 33 tys. kilometrów do dziś robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes CL 600 C215 2002 – 147353 PLN – Poznań

Mercedes 500E W124 1993 – 137600 PLN – Poznań

Mercedes 500E W124 był absolutnie wyrafinowany i po raz pierwszy od zakończenia produkcji modelu W111 w 1971 roku – montowany ręcznie, w fabryce Porsche Rossle-Bau w Zuffenhausen. Podczas gdy zwykłe W124 spędzało na taśmie produkcyjnej 3 dni, 500E potrzebował na montaż aż 18 dni. Różnice były zarówno wizualne (szersze błotniki, bardziej sportowy krój foteli, tylko cztery miejsca), jak i czysto techniczne (topowy silnik V8, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce). W efekcie powstał absolutnie wyjątkowy samochód, który po latach zaczyna nabierać wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1993 – 137600 PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 to styl i klasa, które nawet po przeszło półwieczu nic nie straciły ze swojej wartości. Wersja coupe światło dzienne ujrzała w 1961 roku, w dwa lata po sedanie. Powtarzała jego stylistyczne wyróżniki, pionowo umieszczone światła i potężną, chromowaną atrapę chłodnicy. Wysmuklono w nim płetwy w tylnej części nadwozia, a nowym smaczkiem stały się drzwi z szybami bez ramek. To klasyka w doskonałym, tradycyjnym wydaniu. Szefem działu projektowego w owych latach był Fredrich Geiger, który jeszcze w latach 30-tych kształtował niezwykłe linie sportowych Mercedesów 500K i 540K, a na emeryturę odszedł dopiero w latach 70-tych. Również tradycyjnie w luksusowym Mercedesie pod maską umieszczono tu silnik sześciocylindrowy, w tym egzemplarzu w wersji wtryskowej, zapewniającej mu ponadprzeciętną, jak na lata 60-te, dynamikę. Ten sprowadzony z USA egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes G 320 W463 1995 – 149900 PLN – Poznań

Celem Mercedesa było stworzenie lekkiego i mocnego samochodu, który miał sprawdzić się w armii. Gelenda powstała we współpracy z austriacką firmą Steyr-Daimler-Puch i okazała się być tak doskonałym produktem, że po ewolucji produkowana jest do dziś. Największe zmiany w projekcie przyniósł początek lat 90-tych wraz z generacją W463. Przeprojektowano wówczas wnętrze dodając drewno i skórzaną tapicerkę, zastosowano zmodernizowane silniki, ABS i stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi dyferencjałami. Tak uformowane auto było już gotowe nie tylko taplać się w błocie, lecz również zadawać szyku, darząc pasażerów luksusowym i stylowym wyposażeniem. Przedstawiony Mercedes G 320 W463 to wersja krótka, idealna do podboju miejskiej dżungli.
Czytaj dalej Mercedes G 320 W463 1995 – 149900 PLN – Poznań

Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Znalezienie oryginalnej beczki w nadwoziu coupe z przebiegiem zaledwie 38 tysięcy kilometrów graniczy z cudem, a jednak! Takie samochody wciąż się zdarzają i wypłynięcie takiego okazu na rynek należy uznać za małą sensację. Ten Mercedes 280 CE C123 w bogatej specyfikacji, obejmującej klimatyzację, pochodzi z rynku japońskiego. Choć jego cena nie jest niska, jest to już okaz kolekcjonerski, który utrzymany w odpowiednim stanie na wartości tracić nie będzie.
Czytaj dalej Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym kolorze kości słoniowej i czerwonej tapicerce wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym połączeniu czarnego lakieru i czerwonej tapicerki wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością, oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mercedes 230 SL Pagoda W113 1965 – SPRZEDANY

Mercedes 230 SL Pagoda został zaprezentowany na salonie genewskim w 1963 roku jako następca modelu 300 SL Roadster. Z takim dziedzictwem nie brak mu sportowego charakteru, który dopiero z czasem i łagodniejszymi nastawami zawieszenia i silnika przesuwał się w kierunku komfortu i luksusu. W roku 1965 odbiorca otrzymywał jednak wszystko, czego potrzebował, by poczuć jak w żyłach krąży krew. Szczególnie w wersji z popularną wówczas manualną skrzynią, jak w prezentowanym egzemplarzu. To poszukiwana, oryginalna, europejska specyfikacja. Jeżdżąca, lecz w stanie do renowacji.
Czytaj dalej Mercedes 230 SL Pagoda W113 1965 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Poznań

Mercedes SL generacji 107 zastąpił Pagodę, będąc ogromnym skokiem technologicznym. Jeździł zdecydowanie sprawniej, ciszej, bardziej komfortowo, prowadził się bardziej przewidywalnie, a po dociśnięciu gazu wciskał w fotele, kojąc uszy charakterystycznym brzmieniem V8-mki. Mercedes 560 SL R107 to jego ostatnia odsłona z 1986 roku, dostępna jedynie w USA i Japonii. Moc maksymalna 231 KM na papierze może nie robić wrażenia, ale dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu ten samochód zdaje się być bardziej żwawy nawet od swojego następcy, 500 SL R129. To jeden z najlepszych wyborów, jeżeli szukamy samochodu posiadającego cechy klasyka, który ma sprawiać przyjemność bez wyrzeczeń.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 135000 PLN – Poznań