Francuzi mieli zawsze swój własny pomysł na motoryzację, a Talbot Matra Rancho to jeden z tych, które zdecydowanie wyprzedziły swoją epokę. Był stworzony jako samochód dla ludzi lubiących sportową aktywność, promowany jako auto life stylowe. Rancho otrzymało atrybuty, dzięki którym wyglądało jak auto zdolne wjechać w każdy teren, i choć była to głównie stylizacja – jak masywne zderzaki, dodatkowe światła i szperacz na masce, boczne listwy z nakładkami błotników – i tak ją pokochano. Wielu producentów podchwyciło ten pomysł i realizowało z powodzeniem, lecz dopiero dwie dekady później. Rancho podukowane było przez zakłady Matra w latach 1977-1984. Jej konstrukcję oparto o model Simca 1100 z 1977 roku, lecz za przednią częścią nadwozia dostawiono laminatową, bogato przeszkloną zabudówkę, która pozwoliła uzyskać ogromną ilość przestrzeni i światła we wnętrzu. Jak na auto marki niszowej i powoli schodzącej ze sceny, sprzedawała się świetnie. Zbudowano blisko 58 tysięcy egzemplarzy. Dziś to poszukiwana w Europie rzadkość, pożądana przez wszystkich lubiących nieszablonowe i użyteczne klasyki.
Czytaj dalej Talbot Matra Rancho 1980 – SPRZEDANY
Matra
Talbot Matra Murena 1983 – SPRZEDANA
Talbot Matra Murena ma lekkie nadwozie z kompozytu, tylny napęd, centralnie umieszczony silnik i niezwykle niską, opływową sylwetkę z ekstremalnie pochyloną przednią szybą. Jest niezwykle kompaktowa, a co jeszcze bardziej zaskakujące, dysponuje trzema indywidualnymi fotelami umieszczonymi w jednym rzędzie, jako bodaj jedyne auto sportowe w historii. Jej kształty to czyste lata 80-te, z szeregiem ostrych linii i chowanymi przednimi reflektorami. Wnętrze i tapicerka podążają za ówczesną modą. Matra jest francuska, i zdecydowanie ma styl. Widać, że projektowana była tak, żeby wyróżnić się wśród konkurencji i po czterech dekadach robi to równie skutecznie, jak za młodu. Nasz egzemplarz jest w mocno oryginalnym stanie. To znalezisko garażowe sprowadzone ze Szwajcarii, nieużytkowane przez dwie ostatnie dekady. Jest już po pierwszym serwisie, przygotowana do jazdy. Lakier jest oryginalny, ale ze spękaniami, przetarciami i odpryskami, dającymi jej charakter zbliżony do starej łodzi bądź szybowca. Jest świetna, bo jest autentyczna i jeździ wciąż zaskakująco żwawo.
Czytaj dalej Talbot Matra Murena 1983 – SPRZEDANA