Abarth Simca GT z lat 1962-1965 przeznaczony był wyłącznie do wyścigów samochodowych, opracowany i zbudowany przez firmę Abarth na podwoziu Simca 1000. Pierwsze egzemplarze miały nadwozie z krótkim przodem i okrągłym tyłem, a wyposażone były w silniki Abarth o pojemności 1,3 l lub 2 l. W ciągu kolejnych trzech lat nadwozie zmieniło się na znacznie bardziej nowoczesny i atrakcyjny projekt z tyłem typu duck-tail. Ostatecznie, od końca 1964 roku wprowadzono aerodynamiczne samochody z długim przodem. Szacuje się, że samochodów tych z aluminiowym nadwoziem wykonanym przez Carrozzeria Sibona-Basano i zaokrąglonym tyłem z integralnym spojlerem zbudowano około 15 egzemplarzy. Po zakończeniu udanego sezonu 1965, Abarth zatrzymał 30 samochodów, które nadal miał w fabryce. Pozostały tam do 1968 roku, kiedy to włoska firma zawarła umowę z brytyjskim Radbourne Racing, i wszystkie sprzedał do Anglii. Auta miały kierownicę po lewej stronie i żaden z nich nie miał pochodzenia ani dowodów na historię wyścigową. Abarth Simca wystawiony na aukcji jest jednym z takich samochodów. Tylko siedem lub osiem z nich miało karoserię typu long-nose duck-tail, a co najmniej trzy z nich szybko sprzedano za granicę. Ten egzemplarz został kupiony przez entuzjastę i przerobiony na użyteczny samochód drogowy, otrzymując silnik Simca 1200S oraz kierownicę po prawej stronie. Silnik Simca pasuje idealnie do karoserii, ponieważ on i rama pomocnicza zostały zaprojektowane dla siebie na samym początku tworzenia projektu. Abarth-Simca dzięki dwóm gaźnikom Solex z podwójnym ssaniem wytwarza około 90 KM. Dzięki temu pojazd ważący około 660 kg posiada stosunek mocy do masy wynoszący 150 KM/tonę i zaskakujące osiągi. Ten egzemplarz Abartha został po raz pierwszy zarejestrowany w obecnej formie w 1979 roku. Podobno pierwszy właściciel zatrzymał samochód aż do śmierci, i dopiero kiedy przeszedł on w ręce jego wnuka i został odsprzedany. W rękach obecnego właściciela samochód trafił do DTR Sports Cars w Coulsdon, gdzie przeszedł niezwykle rozległą i skrupulatną renowację całego nadwozia i mechaniki. Samochód przejechał od tego czasu tylko około 1000 mil. Wykończony w kolorze Rosso Alfa, samochód ma numer podwozia 2000GT, „136/0125” i został wyposażony we wszystkie prawidłowe części nadwozia i emblematy. Tylko dwa samochody Abarth Simca z długim przodem trafiły na rynek w ciągu ostatnich 10 lat, więc jest to wyjątkowa szansa na zakup unikatowego egzemplarza. Samochód sprzedany został za 117,5 tys. funtów (wraz z opłatami aukcyjnymi), znacznie poniżej przedaukcyjnej wyceny.