Francuzi mieli zawsze swój własny pomysł na motoryzację, a Talbot Matra Rancho to jeden z tych, które zdecydowanie wyprzedziły swoją epokę. Był stworzony jako samochód dla ludzi lubiących sportową aktywność, promowany jako auto life stylowe. Rancho otrzymało atrybuty, dzięki którym wyglądało jak auto zdolne wjechać w każdy teren, i choć była to głównie stylizacja – jak masywne zderzaki, dodatkowe światła i szperacz na masce, boczne listwy z nakładkami błotników – i tak ją pokochano. Wielu producentów podchwyciło ten pomysł i realizowało z powodzeniem, lecz dopiero dwie dekady później. Rancho podukowane było przez zakłady Matra w latach 1977-1984. Jej konstrukcję oparto o model Simca 1100 z 1977 roku, lecz za przednią częścią nadwozia dostawiono laminatową, bogato przeszkloną zabudówkę, która pozwoliła uzyskać ogromną ilość przestrzeni i światła we wnętrzu. Jak na auto marki niszowej i powoli schodzącej ze sceny, sprzedawała się świetnie. Zbudowano blisko 58 tysięcy egzemplarzy. Dziś to poszukiwana w Europie rzadkość, pożądana przez wszystkich lubiących nieszablonowe i użyteczne klasyki.
Talbot Matra Rancho
Rocznik: 1980
Przebieg: x16000 km
Pojemność: 1442 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 80 KM
Talbot Matra Rancho sprowadzony ze Szwecji.
W momencie zakupu był jednym z zaledwie trzech zarejestrowanych w tym kraju egzemplarzy tego modelu.
Zjawiskowa i oryginalna kompozycja zielonego lakieru z brązowym wnętrzem łączącym skaj i gustowną kratę.
Oryginalnie brązowe szyby.
Kasetowe radio z epoki.
Hak holowniczy – maksymalny uciąg 900 kg.
Dwa komplety kluczyków.
Matra wyprodukowana była oryginalnie na szwedzki rynek.
Przebieg dokumentowany od 2012 roku, kiedy na liczniku było 92 tys. km.
Aktualny przebieg wynosi 115 albo 215 tys. km.
Samochód wolny od korozji, co jest rzadkością w tym modelu.
Podwozie prezentuje się bardzo dobrze, co można zobaczyć na zdjęciach.
Opony z 2017, praktycznie bez śladów zużycia.
Trzy lata temu założony został nowy układ wydechowy.
Od tego czasu auto przejechało około 2 tys. km.
Samochód zakupiony został w 2023 roku z aktualnym szwedzkim badaniem technicznym, choć znaleźliśmy kilka miejsc do poprawki.
Wymieniliśmy nowe przednie amortyzatory, nowe tylne łożyska, dwie półosie.
Naprawiony został pływak paliwa i oświetlenie.
Samochód przeszedł prace detailingowe, z myślą o łatwiejszym utrzymaniu lakieru otrzymał powłokę ceramiczną.