Mercedes-AMG GT to sportowy samochód produkowany od 2014 do 2021 roku. Bardzo często postrzegany jako bezpośredni konkurent Porsche 911, choć założenia konstrukcyjne i projekt są tu całkowicie odmienne. Za koncepcję samochodu od początku do końca odpowiadał dział AMG, w rezultacie konstrukcja doskonale sprawdza się podczas dynamicznej, a nawet torowej jazdy. Auto ma klasyczny układ napędowy z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś, jednak silnik został tu tak mocno wycofany, że znajduję się niemal w połowie samochodu. Dzięki temu kierowca ma przed sobą widok wspaniałej, długiej maski. Pod nią też jest schowane wspaniałe serce – nowo opracowany silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4 litrów – to pierwszy silnik samochodu sportowego z wewnętrznie zamontowanymi turbosprężarkami i smarowaniem z suchą miską olejową. Mercedes-AMG konfigurowany był w dwóch wersjach mocy: jako wersja GT o mocy 462 KM oraz ten wzmocniony, czyli GT-S, taki jak prezentowany przez ecoautoklinikę, o mocy 510 KM.
Czytaj dalej Mercedes-AMG GT-S C190 2016 – 399900 PLN – Odolanów
Mercedes-Benz
Mercedes S 550 L V222 2013 – 289900 PLN – Gliwice
Mercedes S 550 L V222 to nowość 2013 roku, debiutująca w lipcu tamtego roku szósta generacja S klasy. Oznaczenie „S 550” występowało na rynku amerykańskim i japońskim i było odpowiednikiem europejskiej „S 500”. W tym czasie nie było to już pięć litrów, a jednostka V8 M 278 z dwiema turbosprężarkami. 455 KM, 700 NM i 4,8 s o setki w limuzynie. Przy takich parametrach, aż kusiło się o bardziej agresywną stylizację samochodu i japoński właściciel właśnie na to się zdecydował. Auto otrzymało pakiet firmy Brabus, zawierający m.in: 14 elementów karbonowych wraz z wydechem końcowym Brabus. Całokształt dopełniają 22-calowe kute felgi Vossen Forged EVO 2R.
Czytaj dalej Mercedes S 550 L V222 2013 – 289900 PLN – Gliwice
Mercedes G 320 W463 1998 – 245000 PLN – Radlin
Celem Mercedesa było stworzenie lekkiego i mocnego samochodu, który miał sprawdzić się w armii. Gelenda powstała we współpracy z austriacką firmą Steyr-Daimler-Puch i okazała się być tak doskonałym produktem, że po ewolucji produkowana jest do dziś. Największe zmiany w projekcie przyniósł początek lat 90. wraz z generacją W463. Przeprojektowano wówczas wnętrze dodając elegancji, zastosowano zmodernizowane silniki, ABS i stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi dyferencjałami. Tak uformowane auto było już gotowe nie tylko taplać się w błocie, lecz również zadawać szyku, darząc pasażerów luksusowym i stylowym wyposażeniem. Przedstawiony Mercedes G 320 W463 to wersja krótka, wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,2 l i mocy 215 KM. Z tym silnikiem o fabrycznym oznaczeniu M112 model oferowano w latach 1998-2005.
Czytaj dalej Mercedes G 320 W463 1998 – 245000 PLN – Radlin
Mercedes S 550 4-Matic Coupe C217 2014 – 370000 PLN – Gliwice
Mercedes S Coupe C217 to gran tourer produkowany w latach 2014-2020. Pierwsza publiczna prezentacja odbyła się na salonie samochodowym w Genewie w marcu 2014 roku i co ciekawe, model do dziś nie doczekał się następcy. Wyposażono go w najnowocześniejszą technologię wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa dostępną w 2013 roku, w tym system rozpoznawania znaków drogowych z funkcją ostrzegania o jeździe pod prąd. S 500 / S 550 (jak nazwano pojazd na rynku japońskim i amerykańskim) jest wyposażony w podwójnie turbodoładowany silnik o pojemności 4,7 l połączony w wersji 4-Matic z 7-stopniową skrzynią biegów, przenoszącą napęd na wszystkie koła.
Czytaj dalej Mercedes S 550 4-Matic Coupe C217 2014 – 370000 PLN – Gliwice
Mercedes 500 SE W140 1992 – 79000 PLN – Warszawa
S klasa generacji W140 była projektowana bez szukania dróg na skróty, była tak dobra, jak tylko umysły projektantów i technologia pozwoliły. Kluczowy były jak najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu, bez znaczenia były koszty. Mercedes miał być popisem możliwości firmy i był nim w rzeczywistości. Mercedes 500 SE W140 to wersja z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów i mocy 320 KM. Ten egzemplarz pochodzi z Hiszpanii, dzięki czemu wolny jest od problemów z korozją. Absolutnie wyjątkowa i bardzo rzadko spotykana jest jego konfiguracja kolorystyczna – lakier 512 Almandinrot Metallic i beżowe, skórzane wnętrze. Ma to wyjątkową klasę. Warto spróbować tego smaku po latach.
Czytaj dalej Mercedes 500 SE W140 1992 – 79000 PLN – Warszawa
Mercedes 250 W114 1972 – 52000 PLN – Gaj
Mercedes W114 debiutował w roku modelowym 1968, dzięki czemu otrzymał swoją zwyczajową nazwę Strich Achter, wywodzącą się z zapisu „/8”. Zastępował model W111, a w Polsce zwykło się na niego mówić „puchacz” albo „przejściówka”, co miało podkreślić jego podobieństwo do póżniejszej „beczki”. Był to pierwszy model Mercedesa, a w którym zastosowano konsolę środkową. W Polsce najczęściej kojarzony w wysokoprężnych wersjach służących przez dziesięciolecia jako taksówki, choć były rynki, gdzie uznawano niemal wyłącznie sześciocylindrowe, benzynowe wersje. Tak właśnie było w Japonii, gdzie Benz w owym czasie był pojazdem wyjątkowo egzotycznym i luksusowym. Dlatego nie powinna dziwić na pokładzie tego egzemplarza automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, czy nawet klimatyzacja.
Czytaj dalej Mercedes 250 W114 1972 – 52000 PLN – Gaj
Mercedes S 55 AMG W220 1999 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń
S klasa generacji W220 była prawdziwym skokiem Mercedesa w stronę nowoczesności. Wysmuklała stylistycznie, była mniejsza i lżejsza niż W140, które w końcu nie bez przyczyny otrzymało przydomek „katedra”. AMG nie mogło przejść obok nowej generacji obojętnie i tak powstało S 55 AMG. W pierwszej, zaoferowanej od roku modelowego 2000 wersji napędzane było wolnossącą, 360-konną jednostką 5,5 l V8, rozpędzającą go do setki w 5,8 s i zapewniającą satysfakcjonujące brzmienie. Mimo sportowych aspiracji, to wciąż fantastycznie komfortowa limuzyna. Mercedes S 55 AMG W220 to nie tylko idealny samochód na długie trasy, ale też – jeżeli mówimy o egzemplarzu z tak niskim przebiegiem – wspaniałe uzupełnienie każdej kolekcji samochodów z Affalterbach.
Czytaj dalej Mercedes S 55 AMG W220 1999 – 99000 PLN – Stary Dzierzgoń
Mercedes 500 SL AMG R129 1991 – 179000 PLN – Poznań
Zmodyfikowane zderzaki i listwy progowe oraz skromny ducktail na tylnej klapie, a do tego felgi AMG Aero… te niewielkie zmiany stylistyczne, które zaproponowało AMG do modelu R129 w pierwszej serii nie były jeszcze firmowane przez Mercedesa, ale przez to są zdecydowanie rzadsze, niż w późniejszych egzemplarzach. Trzeba też przyznać, że mają zdecydowanie więcej wyrazu niż późniejsza, produkcyjna wersja. W tym egzemplarzu przykuwa uwagę również sama fabryczna konfiguracja – kolor Almandinrot Metallic z pewnością przykuwa wzrok, a na pokładzie są tu takie rarytasy, jak komputer pokładowy Reiserechner, ADS, tempomat oraz niezwykle poszukiwane i cenione radio Becker Mexico CD. Jest elegancko, jest komfortowo, jest sportowo, i nie ma w tym przesady. Ten piękny egzemplarz pochodzi ze szwajcarskiego rynku, co również należy traktować jako duży plus.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL AMG R129 1991 – 179000 PLN – Poznań
Mercedes 280E W124 1993 – 44700 PLN – Sławków
Mercedes 280E W124 to rzadki typ. W takim zestawieniu produkowany był jedynie przez kilka miesięcy. Te starsze posiadały wtrysk mechaniczny, a młodsze – były już E klasą, ze zmodyfikowanym wyglądem zewnętrznym i słabszym zabezpieczeniem antykorozyjnym, co podyktowały zmiany technologiczne i stosowanie ekologicznych lakierów na bazie wodnych rozpuszczalników. Tu mamy wszystko co najlepsze jednocześnie – nowoczesny silnik na elektronicznym wtrysku i klasyczne nadwozie. Auto od nowości było w jednych rękach, co jest po przeszło 3 dziesięcioleciach ogromną rzadkością.
Czytaj dalej Mercedes 280E W124 1993 – 44700 PLN – Sławków
Mercedes CLK 320 C208 1998 – 55900 PLN – Kraków
Smukła osłona chłodnicy, cztery pojedyncze, eliptyczne światła przednie, czyli nowa twarz marki – to był ukłon w stronę młodszych odbiorców. Technicznie CLK pod wieloma względami bazował na limuzynie klasy C, jednak całkowicie nowa konstrukcja nadwozia i odmienne detale potwierdziły niezależność modelu. Na wyposażeniu kontrola trakcji, wyświetlacz temperatury zewnętrznej, skórzana kierownica, zdalne otwieranie pokrywy bagażnika, szkło termoizolacyjne i wiele innych. Czy był sukcesem? W ciągu pięciu lat wyprodukowano łącznie ponad 230 tysięcy sztuk, czyli o 65% więcej niż coupe serii 124 w ciągu dziewięciu lat. Jaki Mercedes CLK 320 C208 jest dla kierowcy? Poręczny, ma w sobie coś z Baby-Benz’a, ale nie powinno to dziwić, w końcu to jego techniczna ewolucja. Świetnie, że wciąż ma tylny napęd, jest doskonale wyczuwalny w zakrętach przy szybkiej jeździe, a w ruchu miejskim zadziwia swoją zwrotnością. Ten egzemplarz pod maską jednostkę 3,2 l V6 zestawioną ze skrzynią automatyczną. Może również zachwycić stanem zachowania. Jego przebieg to tylko 48 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes CLK 320 C208 1998 – 55900 PLN – Kraków