Mercedes-Benz

Mercedes 190E 2.3-16 W201 1984 – 93000 PLN – Poznań

Mercedes 190E 2.3-16 był pierwszą małą, sportową limuzyną Mercedesa. Otrzymał specjalne modyfikacje silnika przygotowane przez słynną brytyjską firmę Cosworth, który przygotował dla niego specjalną głowicę z podwójnym wałkiem rozrządu i 16 zaworami. Wielkim wydarzeniem był wyścig, który zorganizowano wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek. Na nowej nitce Nurburgringu, na dystansie 12 okrążeń, zmierzyli się najwięksi mistrzowie, wśród nich Brabham, Hill, Lauda, Moss i Prost. Każdy kierowca miał rywalizować nowym 190E 2.3-16. Mercedes-Benz Sport-Technik zdjął z linii produkcyjnej 21 egzemplarzy nowego 190E 2.3-16 i zmodyfikował je na potrzeby imprezy. Te, które pojechały do salonów, otworzyły nowy rozdział w historii marki. Tylny napęd, szpera, delikatnie poszerzone nadwozie, niezwykle responsywne zawieszenie z hydropneumatycznym układem poziomowania tylnej osi, 185 KM, 7,7 s do setki i prędkość maksymalna 230 km/h. Od końca 1982 do 1988 roku wyprodukowano 19487 sztuk. Ten egzemplarz pochodzi z samego początku i ma dwie najbardziej poszukiwane cechy w 16-zaworowych 190-tkach: manualną skrzynię biegów (oczywiście w kultowym układzie dog-leg, z jedynką do tyłu) i tapicerkę ze skórą łączoną z materiałem w kratkę. W zestawieniu z ciemnym lakierem wygląda to fantastycznie.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3-16 W201 1984 – 93000 PLN – Poznań

Mercedes 230 CE C124 1990 – 41000 PLN – Łódź

Mercedes 230 CE C124 to jeden z najlepiej stylistycznie wyważonych niemieckich projektów lat 80. Jego sylwetka jest opływowa, nowoczesna jak na swoje czasy, niemal pozbawiona chromu, który utrzymał się jedynie na atrapie chłodnicy z gwiazdą na szczycie oraz na bocznych listwach, od 1989 roku. Ma bezramkowe drzwi, które niegdyś robiły wrażenie na każdym. Kokpit to wzór ergonomii. Znakomicie poczuje się w nim każdy miłośnik architektury, dobrego designu, inżynierii, rozwiązań ponadczasowych i sprawdzających się wciąż, mimo upływu kolejnych dekad. Ten egzemplarz ma na pokładzie szyberdach, automatyczną skrzynię biegów, elektryczne przednie szyby. To wystarczająco wiele dodatków, by poczuć się rozpieszczonym.
Czytaj dalej Mercedes 230 CE C124 1990 – 41000 PLN – Łódź

Mercedes CLK 430 C208 1998 – 57000 PLN – Gdańsk

Mercedes CLK 430 C208 to najmocniejsza „cywilna” wersja modelu, nie wliczając modeli AMG. Ma sportową sylwetkę coupe i silnik V8 pod maską, co zawsze brzmi jak dobre połączenie i z pewnością da wiele frajdy kierowcy. Silnik M113 o pojemności 4,3 l i mocy 279 KM w niewielkim nadwoziu C klasy daje świetne wrażenia z jazdy. Ten egzemplarz wyprodukowany został w 1999 roku, jest to model przedliftowy, sprowadzony ze Szwajcarii, według zapewnień sprzedającego wciąż w pierwszej powłoce lakierniczej i bez korozji.
Czytaj dalej Mercedes CLK 430 C208 1998 – 57000 PLN – Gdańsk

Mercedes C55 AMG W203 2004 – 135000 PLN – Dębe Wielkie

Małe nadwozie. Silnik z większych modeli, 5,5 l w układzie V8. Brak kompresora. Stylizacja AMG i zmodyfikowany przód pojazdu. Inspiracja wyścigami DTM. Rzadkość i limitowana produkcja. To w telegraficznym skrócie największe zalety Mercedesa C55 AMG W203. Ten egzemplarz w niemetalicznym kolorze Alabaster White ma jedynie 42 tys. km przebiegu, jest po serwisie i przybył do Polski z Japonii.
Czytaj dalej Mercedes C55 AMG W203 2004 – 135000 PLN – Dębe Wielkie

Mercedes S 320 L W140 1995 – 68900 PLN – Skrzyszów

Mercedes S 320 L W140 miał powalać konkurencję na kolana i wyznaczać nowe trendy na rynku… i zrobił to wyśmienicie. Szczególnie w wersji z wydłużonym rozstawem osi imponował rozmiarami, komfortem, świetnym wyciszeniem kabiny i jakością wykonania. Wrażenie robi również po latach. Ten egzemplarz zdaje się być jeszcze większy ze względu na swój biały kolor. Czarna skórzana tapicerka we wnętrzu dopełnia klasycznego zestawienia. Pod maską z kolej znajduje się wybór nieco bardziej skromny – sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,2 l i mocy 231 KM. Najlepszy wybór dla tych, którzy nie potrzebują się spieszyć, a chcieliby, żeby spalanie utrzymywało się na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej Mercedes S 320 L W140 1995 – 68900 PLN – Skrzyszów

Mercedes CLS 500 C219 2005 – 69500 PLN – Skrzyszów

Mercedes CLS 500 C219 w broszurach reklamowany określany jako czterodrzwiowe Coupe stworzył nową klasę nie tylko w gamie marki. Pod maską skrywał 5-litrową jednostkę V8, która sprawdziła się w tym nadwoziu pięknie. Wszystko to złożyło się na unikalną mieszankę doznań i odczuć, która jest wyraźnie związana z marką Mercedes-Benz. Ten egzemplarz zdaje się być jeszcze szybszy dzięki dołożonemu w Japonii pakietowi stylistycznemu i felgom Carlsson. To śmiałe wzornictwo w jeszcze śmielszej odmianie, w białym perłowym lakierze prezentuje się bardzo efektownie.
Czytaj dalej Mercedes CLS 500 C219 2005 – 69500 PLN – Skrzyszów

Mercedes C63 AMG Performance W204 2012 – 299000 PLN – Warszawa

Produkowana w latach 2007 – 2014 seria W204 była i na zawsze zostanie jedyną klasą C wyposażoną w absurdalny, wolnossący silnik o pojemności 6,2 l. Czysta, atmosferyczna, wspaniale wspinająca się na obroty jednostka napędowa, kręcąca się wyżej, niż jakikolwiek inny silnik o tej pojemności. To pierwszy i ostatni taki przypadek w historii Mercedesa – wcześniej było tylko ładowane kompresorem C32 i słabsze o 100 KM C55 AMG, później pod nazwą C63 AMG ukryto doładowaną 4-litrówkę. Ten egzemplarz dodatkowo zachęca niskim przebiegiem, a wigoru dodaje opcjonalny pakiet Performance P30, czyli fabrycznie zamontowana szpera, zmodyfikowane zawieszenie oraz wzmocnione hamulce wraz z lakierowanymi na kolor czerwony zaciskami. Jako, że jest to model poliftowy, dodatkowym bonusem Performance Package jest zwiększenie mocy maksymalnej z 457 do 487 KM. Ten egzemplarz ma ciekawą kombinację kolorystyczną i niezwykle niski przebieg, wynoszący ledwie 37 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes C63 AMG Performance W204 2012 – 299000 PLN – Warszawa

Mercedes 500 SL R129 1991 – 195000 PLN – Poznań

R129 to czwarta generacja wyjątkowej linii samochodów sportowych. Nowoczesny, elegancki, dynamiczny, a jednocześnie wyraźnie czerpiący z tradycji rodu SL Mercedes-Benz, był jedną z najjaśniejszych gwiazd Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 1989 roku. Ten samochód wyznaczył nowe standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Dość nowoczesny nawet jak na dzisiejsze czasy, a jednocześnie klasyczny w stylu, R129 podbił serca kierowców na całym świecie. Najbardziej lubianą konfiguracją tej serii modelowej był pięciolitrowy wariant wyposażony w czterozaworowy silnik V8 M119. Jeżeli myślimy o R129 nie tylko w kategoriach przyjemności z jazdy, nasze oczy zapewne skierują się w pierwszej kolejności na 500 SL. Dość nowoczesny jak na klasyka, ale i dość klasyczny by zasłużyć na to miano, wygodny i bezpieczny SL to typowe dwa w jednym.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1991 – 195000 PLN – Poznań

Mercedes 500E W124 1991 – 225000 PLN – Poznań

Marzy Wam się topowy model z serii 124 wyposażony w 5-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM? To właśnie 500E produkowany przez Porsche w Zuffenhausen na zlecenie Mercedesa. Niepozorną i piekielnie szybką limuzynę rozpoznamy dopiero na drugi rzut oka. Zdradzają ją bardziej wyraziste łuki nadkoli, nadwozie, które znajduje się 23 milimetry niżej i zmodyfikowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Dzisiaj model 500E należy do grupy najbardziej pożądanych młodych klasyków marki z gwiazdą na masce. Klasę samochodu wyznaczają również jedni z pierwszych nabywców tego modelu, którymi byli Michael Schumacher, Niki Lauda czy Rowan Atkinson.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1991 – 225000 PLN – Poznań

Mercedes 500 SL R129 1991 – 199000 PLN – Poznań

Debiutował na targach Geneva Motor Show w 1989 roku i był ogromnym technologicznym i stylistycznym krokiem naprzód. Najbardziej fascynowała w nim sylwetka. W odróżnieniu od poprzednika, nie był już bulwarowym kabrioletem do powolnej defilady, a stał się samochodem sportowym z krwi i kości, wyposażonym w duże silniki, które pozwalały mu rozwijać skrzydła również na autostradzie. Po raz pierwszy zastosowano w nim elektrohydraulicznie składany miękki dach, ale zachowano również ręcznie nakładany hardtop, pozwalający na wygodne korzystanie z auta w chłodniejszym okresie roku. Model utrzymał się w produkcji przez ponad dekadę, ale dziś za najbardziej kultową uchodzi jego pierwsza odmiana – z pomarańczowymi kierunkowskazami oraz listwami bocznymi i zderzakami odcinającymi się kolorem od reszty lakieru. Taki właśnie Mercedes-Benz 500 SL prezentowany jest w ogłoszeniu. To, co go wyróżnia to doskonały stan zachowania, skrupulatna opieka serwisowa i bardzo niski przebieg, wynoszący obecnie 67 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1991 – 199000 PLN – Poznań