Seria W211 przez Mercedesa nazwana dziś „neoclassic”, została zaprezentowana w styczniu 2002 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Brukseli, jako następca serii 210. Połączenie komfortu i dynamiki jazdy, bezpieczeństwa oraz lepszego wyposażenia w standardzie to nie wszystkie nowości, jakie klienci znaleźli w nowym W211. Po faceliftingu w 2006 roku przyszedł też czas na nowe silniki. Dział Mercedes-AMG wziął na warsztat najmocniejszą wersję i zaprezentował E 63 AMG. Sedan napędzany nowym, wolnossącym silnikiem V8 AMG o mocy 514 KM i pojemności 6,2 litra, był najmocniejszą Klasą E w historii. Czy obroniła się przez te lata? Myślimy, że tak. Samochody z silnikami takimi jak w E63 AMG nigdy nie wyjdą z mody… magia mocarnej wolnossącej jednostki V8 jest nie do pobicia. Ten egzemplarz ma dziś ledwie 24 tys. km przebiegu i z pewnością zachwycać może jeszcze bardziej, niż wówczas, gdy jako nowy pojawiał się w salonach.
Mercedes-Benz E63 AMG W211
Rocznik: 2009
Przebieg: 24600 km
Pojemność: 6208 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia: automatyczna
Moc: 525 KM
Co się stanie gdy zaszczepisz w zwykłym samochodzie wyścigowe DNA? Odpowiedzią jest zapierającą dech w piersiach mieszanka praktycznie nieograniczonej mocy, dynamiki i znaku rozpoznawczego Mercedes-Benz – komfortu. E 63 AMG to po prostu samochód sportowy w formie, której możesz jeszcze nie znać. Po tym opisie w folderze z 2007 roku następowała cała strona z wykresem wydajności silnika. E63 AMG W211 był wówczas jednym z najszybszych sedanów na świecie. Napędzało go 6,3-litrowe V8 oznaczone kodem M156. Największą rewolucją było zastosowanie 7- biegowej zautomatyzowanej skrzyni 7G-Tronic AMG, która pozwalała na 35% szybsze przełożenia. Przedni i tylny spojler, a także boczne nakładki progów AMG podkreślają dynamiczny charakter samochodu. Podobnie jak spojler AMG na pokrywie bagażnika i sportowy układ wydechowy AMG z dwiema chromowanymi, podwójnymi końcówkami rur wydechowych.
Egzemplarz prezentowany przez Legends został sprowadzony z Japonii i znajduje się w nienagannym stanie. Zadbany i serwisowany przez poprzedniego właściciela, posiada także zabezpieczenie lakieru w postaci powłoki ceramicznej. Wnętrze praktycznie nie nosi śladów zużycia, a przebieg to zaledwie 24600 km.