Mini Mk1 uznawane jest za kamień milowy w historii motoryzacji. Często stanowi część kolekcji z najbardziej egzotycznymi samochodami sportowymi. Można nim jeździć w rajdach samochodów historycznych, można go używać do klasycznych wycieczek, albo po prostu zaparkować w salonie jako dekorację. Ci, którzy zdecydują się nim jeździć szybko, będą najbardziej szczęśliwi – to niewielkie auto prowadzi się jak mały gokart. To niezwykle urocza, ale i poważna maszyna. Fabryczna rajdówka była wystarczającą bronią, by wygrać Rajd Monte Carlo… i to trzykrotnie, w 1964, 1965 i w 1967 roku, pokonując znacznie większe i mocniejsze Porsche, Lancie i Saaby. Morris Mini Cooper S Mk1 to dziś już auto o charakterze kolekcjonerskim. Ten egzemplarz wyróżniają ważne szczegóły, jak na przykład dwa baki paliwa – rzecz zarezerwowana wyłącznie dla najmocniejszej ówcześnie wersji „Cooper S”.
Czytaj dalej Morris Mini Cooper S Mk1 1965 – 135900 PLN – Dębe Wielkie
Mini
Austin Rover Mini 1983 – 33000 PLN – Gdańsk
Mini to coś więcej niż samochód, to prawdziwy pomnik brytyjskiej motoryzacji i ikona stylu. Pojazd, który zmotoryzował Wielką Brytanię i przez dziesięciolecia zdobył swoich fanów na całym świecie. Genialny projekt Aleca Issigonisa produkowany był przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. W ogłoszeniu ciekawy przedstawiciel czwartej generacji kultowego modelu, oferowany w latach 1976–1983. Napędzany jest silnikiem A-Plus z nowego Metro, który z pojemności 1 l zdolny jest wydobyć 41 KM. Dzięki piórkowej masie, jest to niezwykle dynamiczny samochód. Jego masa własna to zaledwie 620 kg, a to oznacza, że prędkość rzędu 50 km/h możemy tu osiągnąć już po około 5 sekundach. Ten egzemplarz przybył do Polski ze Szwajcarii i z pewnością urzeka swoim stanem zachowania. Oparł się modzie na modyfikacje, która przez lata najpierw odmładzała te samochody, a później je postarzała. Ten wygląda dokładnie tak, jak powinno wyglądać Mini z 1983 roku.
Czytaj dalej Austin Rover Mini 1983 – 33000 PLN – Gdańsk
Austin Mini Clubman Estate 1981 – 55000 PLN – Poznań
Mini z pewnością jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych modeli w całej historii, choć nie w wersji takiej jak ta. Austin Mini Clubman Estate to absolutnie nieoczywiste, czterodrzwiowe kombi. Zbudowane zostało na bazie zmodernizowanej wersji Clubman, czyli z bardziej kwadratowym i wydłużonym przodem, co pozwoliło poprawić dostęp do silnika i bezpieczeństwo. Zastępował modele Countryman i Traveller i oferowany był przez ponad dekadę, od 1969 do 1980 roku. Zbudowano ich 197606 sztuk, ale to wcale nie oznacza, że jest to częsty widok na drogach.
Czytaj dalej Austin Mini Clubman Estate 1981 – 55000 PLN – Poznań
Austin Rover Mini 1000 – 1983 – SPRZEDANE
Mini to coś więcej niż samochód, to prawdziwy pomnik brytyjskiej motoryzacji i ikona stylu. Pojazd, który zmotoryzował Wielką Brytanię i przez dziesięciolecia zdobył swoich fanów na całym świecie. Genialny projekt Aleca Issigonisa produkowany był przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców od 1959 aż do 2000 roku. W ogłoszeniu ciekawy przedstawiciel czwartej generacji kultowego modelu, oferowany w latach 1976–1983. Napędzany jest silnikiem A-Plus z nowego Metro, który z pojemności 1 l zdolny jest wydobyć 41 KM. Dzięki piórkowej masie, jest to niezwykle dynamiczny samochód. Jego masa własna to zaledwie 620 kg, a to oznacza, że prędkość rzędu 50 km/h możemy tu osiągnąć już po około 5 sekundach.
Czytaj dalej Austin Rover Mini 1000 – 1983 – SPRZEDANE