Austin Mini 25th Anniversary to wersja specjalna, wydana z okazji 25-lecia produkcji samochodu będącego niegdyś prawdziwym postrachem tras rajdowych. To jedna z zaledwie 620 sztuk sprzedanych w oficjalnej dystrybucji w Niemczech (ma numer 386). Pod maską ma serce o pojemności 1 litra, co w tym przypadku zapewnia mu 41 KM i naprawdę sportowe wrażenia z jazdy. Powiedzenie „mały może więcej” w tym przypadku sprawdza się znakomicie.
Austin Mini 25th Anniversary
Rocznik: 1984
Przebieg: 21000 km
Pojemność: 998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 41 KM
Co jest najciekawsze w modelach Mini? Limitowane serie. A najfajniejsze są te wczesne! Tutaj druga kiedykolwiek wypuszczona limitowana seria 25.
Przed Państwem Austin Mini w limitowanej edycji na 25 lat firmy Mini.
Kilka ciekawych faktów – lista elementów wyróżniających ta edycję:
– seria z lipca 1984 roku (już Mk5, ale wciąż w pięknej karoserii Mk4),
– bazujący na wersji Mayfair,
– silnik o pojemności 998 cc i mocy 40 KM,
– srebrny lakier (silver leaf metallic 421),
– wnętrze w kolorze Nimbus Gray wykonane z grubego weluru z czerwonymi przeszyciami i kieszeniami zasuwanymi na zamek,
– ozdobne paski z logo „mini 25”,
– czerwone pasy bezpieczeństwa oraz skórzana kierownica,
– panel zegarów z wersji 1275 GT,
– przydymione fabrycznie wszystkie szyby,
– wedle znalezionych danych oficjalnych – jeden z około 1000 szt. wyprodukowanych z kierownicą po lewej stronie (3500 szt. w UK z kierownicą po prawej),
– jeden z 620 szt. sprzedanych w oficjalnej dystrybucji w Niemczech (nasz ma numer 386),
– certyfikat oryginalności serii i egzemplarza, który otrzymywał każdy kupujący.
Spójrzcie tylko, jak w 1984 roku Mini świętowało swoje 25-lecie, boski gokart który ma w sobie wszystko co angielskie – kształt, historię i usportowiony charakter.
Ciężko dziś spotkać drugi taki egzemplarz w kontynentalnej Europie. Mini jest w bardzo dobrym stanie i pomijając ślady użytkowania naturalne dla wieku jest całkowicie sprawny i gotowy do drogi. Samochód jest w drugim lakierze, ale lakierowany był dawno i robota zniosła bardzo dobrze próbę czasu. Wymaga pewnie małej kosmetyki i zabiegów detailingowych, ale to już zrobi nowy właściciel. Generalnie bardzo fajne auto do jazdy i do zabawy. Szutrów się nie boi! Na ręcznym zawraca w miejscu. Bardzo fajny gokart, używany zgodnie z przeznaczeniem, więc nie jest to auto do kościoła z babcią i ciocią z domu obok 😀
Zrobiłem nim osobiście blisko 800 kilometrów dla zabawy i wciąż było mi mało.
Mini jest po serwisie, prace wykonane to:
– serwis olejowy,
– nowe tarcze hamulcowe przód + wymiana płynu,
– nowe klocki hamulcowe,
– regeneracja wysprzęglika hydraulicznego,
– regeneracja gaźnika,
– nowy filtr powietrza,
– nowe świece zapłonowe,
– nowe mocowania układu wydechowego,
– nowa instalacja elektryczna dla halogenów,
– regeneracja włącznika świateł na panelu środkowym.
Wspaniały klasyk z brytyjskiej stajni. Mini od zawsze słyną z uroku i uniwersalności – były (w najróżniejszych wersjach) idealne tak do miasta, jak i na tor wyścigowy, gdzie goszczą już od dziesięcioleci wliczając w to Goodwood Festival of Speed i inne renomowane imprezy.
Samochód zarejestrowany w Polsce, z ważnym przeglądem i ubezpieczeniem. Jest do niego stos dokumentacji, faktur i papierów, wliczając certyfikat sprzedaży i potwierdzający limitowany numer.