Archiwum kategorii: Porsche

Porsche Carrera GT 2005 – USA

Saga Porsche Carrera GT rozpoczęła się na 5 lat przed tym, jak pierwszy model produkcyjny opuścił zakłady w Lipsku. Porsche dążyło do opracowania nowego prototypu Le Mans, który zastąpiłby zasłużone, lecz wysłużone GT1. Niestety FIA zmieniło zasady, i Porsche zmuszone zostało odłożyć na bok swoje wyścigowe plany. Nie zrezygnowano jednak z projektu Carrery GT i podczas Paris Motor Show w 2000 roku pokazano koncepcyjny model przeznaczony na drogi publiczne. Dzięki dużemu zainteresowaniu Porsche podtrzymało projekt i Carrera GT zadebiutowała w 2004 roku. Materiały, z których zbudowano model Carrera GT, były po prostu marzeniem każdego inżyniera. Wykorzystując monocoque i ramę pomocniczą z włókna węglowego, a także hamulce carbonowo-ceramiczne, inżynierowie Porsche przesunęli granicę tego, co było możliwe do użytku drogowego. Zaoferowali samochód tak lekki, jak i mocny. Ultralekkie, kute koła magnezowe z centralną śrubą, ognisty silnik V10 o pojemności 5,7 litra, 605 koni mechanicznych, fotele kubełkowe i wiele więcej. Każda powierzchnia w zasięgu ręki kierowcy to skóra, aluminium lub włókno węglowe, a przy tym w kokpicie nic nie odciąga uwagi od nadrzędnej dla tego samochodu rzeczy – wyczynowej jazdy. Prezentowane Porsche Carrera GT Silver z niewielkim przebiegiem 4952 mil pozostaje w oryginalnym stanie. Obecny, drugi właściciel samochodu wziął go w leasing w 2007 roku, a następnie wykupił w 2012. Nawet pomimo niewielkiego przebiegu nie obyło się bez uszkodzeń podwozia, całe szczęście nie konstrukcyjnych. Carrera GT i tak wyceniona została na 650 – 720 tysięcy dolarów, czyli około 2,7 – 3 miliony złotych, a do wylicytowania jest on-line na stronie RM Sotheby’s.
Czytaj dalej Porsche Carrera GT 2005 – USA

Porsche 911 Turbo Cabriolet 930 1988 – 149000 EUR – Łomianki

Klasyczne Porsche 911 Turbo to prawdziwa ikona zrodzona w latach 70-tych. To pierwsze turbodoładowane, drogowe Porsche. Wyjątkowo męski samochód, przeznaczony dla tych którzy mają odwagę nacisnąć mocno pedał gazu i poczekać na prawdziwy wulkan mocy. Choć powstało do rywalizacji stricte wyścigowej, na drodze spisywało się znakomicie. Ogromny tylny spojler i szerokie koła zapewniały dodatkową przyczepność i należytą uwagę na ulicy. Mimo fenomenalnych osiągów, Porsche było komfortowe, bogato wyposażone, świetnie wykonane i ciche. To przełożyło się na sprzedaż znacznie przekraczającą początkowo planowane 400 sztuk do homologacji w wyścigowej Grupie 4. Ten egzemplarz to przedstawiciel drugiej serii 930 z nadwoziem Cabriolet i silnikiem o pojemności 3,3 l, zachowany w fenomenalnym stanie. Takie auto z przebiegiem zaledwie 24 tysięcy mil, w pięknym kolorze Guards Red, to okaz typowo kolekcjonerski.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo Cabriolet 930 1988 – 149000 EUR – Łomianki

Porsche 906 1966 – SPRZEDANE

Porsche 906 to prawdziwa legenda sportów motorowych, stworzona w 1966 roku przez dział sportowy Porsche pod nadzorem Ferdinanda Piëcha, wnuka Ferdinanda. Model 906 powszechnie ochrzczono mianem Carrera 6, miał zastąpić genialnego poprzednika o numerze 904, znanego głównie w odmianie Carrera GTS Coupe. Le Mans, Daytona, Nürburgring, Sebring, czyli fascynujące, niebezpieczne i wymagające wyścigi długodystansowe, to było przeznaczenie Porsche 906. Okaz wystawiony na sprzedaż to świetnie zachowany egzemplarz tego wyczynowca. Numer 906-115 wyposażony w silnik o numerze 906-113 pierwotnie trafił do Włoch, gdzie pierwszy właściciel szykował mu karierę w wyścigach górskich. Dobre wyniki nie spowodowały jednak, by kierowca chciał go zatrzymać. Sprzedał go Antonio Zadrze, znanemu jako “Khandaru”. Zadra uczestniczył nim w różnych imprezach sportowych, w tym w rundach Mistrzostw Europy, a także w niektórych międzynarodowych wyścigach. Z przyjemnością podróżował poza granice Włoch, biorąc udział w wydarzeniach w Austrii (Innsbruck), Szwajcarii (Ollon-Villars), Niemczech (Nürburgring 1000 km) czy Francji (Mont-Ventoux). W 1968 roku samochód brał udział w Imola 500 km i innych wyścigach na torach Mugello i Vallelunga. Po wymagających dla samochodu sezonach, około 1970 roku, Porsche trafiło na chwilę w ręce znanego kolekcjonera Corrado Cupelliniego, ale już w 1977 roku powróciło do ojczystych Niemiec. Nowy właściciel nie korzystał z niego zbyt często, publicznie pojawiając się dopiero na Grand Prix Nürburgring Oldtimer w 1990 roku. Do 2001 roku samochód brał udział w wyścigach w Donington, Spa, Nürburgring, Monza i Most, a w lutym 2000 roku pojawił się w Południowej Afryce na wyścigu w Killarny. Porsche 906 po raz kolejny zmieniło garaż w Niemczech i trafiło do Pana Sadlowskiego. Ten zainspirował się prezentacją modelu 906-125 w muzeum Miles Collier w USA i postanowił okrasić karoserię Porsche tym samym motywem: białym z czerwoną maską i pokrywą silnika. W 2002 roku samochód zmienił właściciela we Francji, a sześć lat temu powrócił do Włoch. Porsche 906 o numerze 906-115 to jeden z około 50 wyprodukowanych egzemplarzy. Sprzedano je na aukcji w Paryżu za 1,73 miliona euro, czyli około 7,35 miliona złotych.
Czytaj dalej Porsche 906 1966 – SPRZEDANE

Porsche 928S 1987 – 109280 PLN – Poznań

928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Samochód w ostatnim czasie przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej Porsche 928S 1987 – 109280 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 1990 – 179000 PLN – Brenna

Trzecia generacja Porsche 911, określana w wewnętrznej nomenklaturze jako typ 964, łączy tradycyjną sylwetkę klasycznego modelu z nowoczesną techniką. W 1989 roku model zadebiutował równocześnie w trzech wersjach nadwoziowych coupe, kabriolet oraz targa. Ta ostatnie w magiczny sposób łączy najlepsze cechy dwóch poprzednich. Z założonym dachem to pełnoprawne coupe, a ze zdjętym – cabrio, w którym głowy nikomu nie urwie. 964 była ostatnią targą aż do 2011 roku, kiedy koncepcja wróciła w modelu 991. Jednocześnie 964 była pierwszym Porsche 911, w którym zaoferowano napęd na wszystkie koła. Choć koncepcja sylwetki była kontynuacją klasycznej linii, w jego wnętrzu kryło się 85% całkiem nowych części. Chłodzony powietrzem 6-cylindrowy bokser miał teraz pojemność zwiększoną do 3,6 litra i w podstawowej wersji osiągał moc 250 KM. Całkowicie nowe było również zawieszenie, odrzucające koncepcję używanego przez 40 lat drążka skrętnego. To wszystko składa się na obraz samochodu idealnego. Czy Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 ma jakieś wady? W tym egzemplarzu i w naszej rzeczywistości przeszkadzać może jedynie umieszczona z prawej strony kierownica, ale czy to jest istotny problem?
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 1990 – 179000 PLN – Brenna

Porsche 911 Turbo 930 1983 – 649900 PLN – Bolesławiec

Klasyczne Porsche 911 Turbo 930 to prawdziwa ikona zrodzona w latach 70-tych. To pierwsze turbodoładowane, drogowe Porsche. Wyjątkowo męski samochód, przeznaczony dla tych którzy mają odwagę nacisnąć mocno pedał gazu i poczekać na prawdziwy wulkan mocy. Choć powstało do rywalizacji stricte wyścigowej, na drodze spisywało się znakomicie. Ogromny tylny spojler i szerokie koła zapewniały dodatkową przyczepność i należytą uwagę na ulicy. Mimo fenomenalnych osiągów, Porsche było komfortowe, bogato wyposażone, świetnie wykonane i ciche. To przełożyło się na sprzedaż znacznie przekraczającą początkowo planowane 400 sztuk do homologacji w wyścigowej Grupie 4. Ten egzemplarz to przedstawiciel drugiej serii 930 z silnikiem o pojemności 3,3 l i elementami tuningowymi, które wskazują na wizytę i modyfikacje w legendarnym warsztacie Aloisa Ruf’a.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 930 1983 – 649900 PLN – Bolesławiec

Porsche 911 Singer 1993 – SPRZEDANE

Porsche 911 to prawdopodobnie najbardziej lubiany i najbardziej rozpoznawalny samochód sportowy na świecie. 911 przetrwało ponad pięćdziesiąt lat produkcji, osiem różnych generacji i ponad milion wyprodukowanych samochodów. Jest to ikona niemieckiego designu i inżynierii oraz samochód, który od zawsze jest złotym standardem wydajności. Przez lata niezliczone 911-tki były modyfikowane przez entuzjastów i tunerów na całym świecie. Wszystko po to, aby zrealizować ideę idealnego 911. Jednak być może żadna firma nie osiągnęła w tym takiej doskonałości, jak Singer. Firma założony w Los Angeles w 2009 roku przez Roba Dickinsona, zagorzałego entuzjastę 911 i byłego wokalistę brytyjskiego zespołu rockowego Catherine Wheel, zyskała popularność swoim charakterystycznym stylem. Łączy on delikatność oryginału z ’63 roku z rasowym szykiem z lat 70., solidnością lat 80. i wyrafinowaniem lat 90-tych. Okaz wystawiony na aukcji, nazwany przez Singera “the Fiona Commission”, ma piękną i przemyślaną specyfikację. Jego sercem jest sześciocylindrowy silnik Singer o pojemności 4 l i mocy 390 KM, połączony z pięciobiegową manualną skrzynią G50. Samochód jest polakierowany w kolorze Midnight Blue, a jego wygląd pięknie podkreślają koła w stylu Fuchsa. Większe hamulce Brembo, a także regulowane zawieszenie Ohlins, pozwalają na swobodą zabawę z wykorzystaniem wszystkich koni mechanicznych. Maskę pięknej Fiony wieńczy odsłonięty, centralnie zamontowany korek wlewu paliwa, a konfiguracja kolorów nadwozia i wnętrza powala. Koniakowa skóra na fotelach komponuje się z deską rozdzielczą, panelami drzwi i panelami progowymi, obszytymi skórą w kolorze espresso. Bystre oczy zauważą również drewnianą gałkę dźwigni zmiany biegów w stylu 917 i instrumenty, które zostały wykonane na wzór 911 z lat 1964–67. Porsche jest wyposażone w klimatyzację, system stereo z iPodem i subwoofer. Licznik przebiegu pokazuje obecnie niecałe 4500 km, które samochód przebył od czasu przebudowy przez Singera w 2016 roku. Okaz sprzedany został za 825 tysięcy dolarów czyli ponad 3 miliony złotych.
Czytaj dalej Porsche 911 Singer 1993 – SPRZEDANE

Porsche 911 Speedster 964 1994 – UK

Dla postronnego obserwatora może się wydawać dziwne i garbate, ale tak wygląda Porsche, które porusza serca miłośników i kolekcjonerów marki. Porsche 911 Speedster 964 było trzecią inkarnacją kultowego stylu Speedster, po modelach 356 Speedster i 911 Speedster 3.2. Zbudowano ich jedynie 925 sztuk – w tym 409 na amerykański rynek, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz. Na wyposażeniu ma kubełkowe fotele, 17-calowe felgi “Cup”, 40% blokadę tylnego dyferencjału, przestrzeń bagażową wykończoną welurem oraz klimatyzację. W 2010 roku zakupione zostało przez trzeciego i aktualnego właściciela, Dario Franchitti’ego, czterokrotnego mistrza serii IndyCar, wraz z którym pojazd przeprowadził się do Wielkiej Brytanii w 2014 roku. Dziś ma jedynie 19,5 tysiąca mil i w pełni oryginalny stan, ma aktualne badanie techniczne i jest gotowe dołączyć do każdej kolekcji Porsche. Wycena opiewa na kwotę 130-150 tysięcy funtów, czyli około 640-740 tysięcy złotych. Aukcja odbędzie się 21 listopada w muzeum RAF w Londynie.
Czytaj dalej Porsche 911 Speedster 964 1994 – UK

Alpha Porsche 911 Junior – SPRZEDANA

Jak to możliwe, że polska firma w latach 90-tych była eksporterem niezwykłych miniatur prawdziwych samochodów? Na taki pomysł mógł wpaść jedynie ktoś mocno związany z branżą, a był nim Sobiesław Zasada. To właśnie on w 1977 roku założył firmę polonijną Alpha, wyspecjalizowaną początkowo w produkcji zamków błyskawicznych, ale dysponującą odpowiednimi technologiami, aby stworzyć samochody spalinowe dla dzieci 🙂 Dzięki współpracy Zasady z Mercedesem i Porsche pomysł powiódł się, a auta z prawdziwą skrzynią biegów, sprzęgłem, silnikiem, oświetleniem, ba… nawet klaksonem, lądowały za Oceanem i na Bliskim Wschodzie. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. Obecny dyrektor zakładu zdradził nam, że wszystkich modeli powstało około 2000 sztuk, a pan Sobiesław miał nawet pomysł, aby podarować jedno Porsche samemu Ferdynandowi. Czy do tego doszło nie wiemy, ale dziś przed nami Porsche, które z całą pewnością nawet właściciel marki by docenił. Piękne, czerwone Alpha Porsche 911 Junior zachwyci nie tylko każdego małego wielbiciela motoryzacji, ale i dorosłych miłośników marki, którzy potraktować mogą tę miniaturę jako wisienkę na torcie kolekcji.
Czytaj dalej Alpha Porsche 911 Junior – SPRZEDANA

Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów “boxer” i “roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 23 lata temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… Piękne Porsche Boxster w konfiguracji “triple black”, z silnikiem o pojemności 2,7-litra i manualną skrzynią to coś, w czym doprawdy idzie się zakochać. Ten egzemplarz ma 187000 km przebiegu, wyśmienity stan mechaniczny i wizualny oraz cenę, która jest dobrą opcją na wejście w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław