Wartburg 353 debiutował w 1966 roku jako następca modelu 312. Zachował 3-cylindrowy silnik dwusuwowy, lecz otrzymał całkowicie nowe nadwozie, zgodne z ówczesnymi trendami stylistycznymi i nowoczesne, choć wciąż posadzone na ramie. W produkcji utrzymał się o 1989 roku, kiedy nawet to, co w momencie wprowadzenia uważano za nowoczesne (np. zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężyną śrubową), na nikim nie robiło już wrażenia. Wartburg 353 W (jak „Weiterentwicklung” – „dalszy rozwój”) otrzymał nową nazwę w 1975 roku wraz z dwuobwodowym układem hamulcowym z hamulcami tarczowymi z przodu, mocniejszym alternatorem i lampami z żarówkami H4. Ten prezentowany pochodzi już z ostatniego okresu produkcji, wyróżniającego się m.in. nową atrapą silnika i chłodnicą przeniesioną przed silnik. Od nowości jeździ po polskich drogach i jest jedną 868 860 wyprodukowanych sztuk modelu 353 W.
Czytaj dalej Wartburg 353 W 1987 – 10000 PLN – Zgierz
Wartburg
Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz
Wartburg to marka samochodów produkowanych w latach 1955–1991 w zakładach VEB Automobilwerk Eisenach w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. W 1966 pojawił się Wartburg 353, przez pierwsze lata produkcji nazywany był „Der neue 1000”; oznaczenie 353 zaczęto stosować dopiero po jakimś czasie. Elementy podwozia w stosunku do poprzednika zostały niezmienione, nowością było kanciaste nadwozie, zaprojektowane zgodnie z panującymi wówczas trendami przez Claussa Dietela. Pomimo zwiększonej przestrzeni pasażerskiej. model cechował się mniejszą niż u poprzednika długością zewnętrzną. Do napędu użyto znanego z poprzednika dwusuwowego silnika o mocy maksymalnej 45 KM, pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 130 km/h. Zakładany poziom produkcji wynosił około 40 000 sztuk rocznie. Wartburg 353 S z silnikiem 353.1 posiada moc podniesioną do 50 KM. Ten egzemplarz jako żywo przywołuje czasy swojej młodości. Jego przebieg dziś to zaledwie 1119 km.
Czytaj dalej Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz
Wartburg 1000 1963 – SPRZEDANY
Produkowany od 1962 roku Wartburg 1000 był wersją rozwojową modelu 311, często nazywanego najpiękniejszym pojazdem Bloku Wschodniego. Jego eleganckie linie były podziwiane wówczas, i są również godne uwagi dziś. Auto występowało w wielu różnych odmianach nadwoziowych, co przyczyniło się do jego szerokiej popularności, również poza granicami NRD. 2- i 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe cabrio, a w wersjach użytkowych również jako kubelwagen czy pick-up. Dwusuwowy silnik służący do napędu Wartburga 1000 rozwija 45 KM, które przekazywane są na przednie koła za pomocą w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z 1963 roku i jest wersją „Standard” w absolutnie niespotykanym, oryginalnym stanie zachowania.
Czytaj dalej Wartburg 1000 1963 – SPRZEDANY