Produkowany od 1962 roku Wartburg 1000 był wersją rozwojową modelu 311, często nazywanego najpiękniejszym pojazdem Bloku Wschodniego. Jego eleganckie linie były podziwiane wówczas, i są również godne uwagi dziś. Auto występowało w wielu różnych odmianach nadwoziowych, co przyczyniło się do jego szerokiej popularności, również poza granicami NRD. 2- i 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe cabrio, a w wersjach użytkowych również jako kubelwagen czy pick-up. Dwusuwowy silnik służący do napędu Wartburga 1000 rozwija 45 KM, które przekazywane są na przednie koła za pomocą w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z 1963 roku i jest wersją „Standard” w absolutnie niespotykanym, oryginalnym stanie zachowania.
Wartburg 1000
Rocznik: 1963
Przebieg: 17000 km
Pojemność: 993 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 45 KM
Jest to najprawdopodobniej jeden z nielicznych, jeżeli nie jedyny w pełni oryginalny Wartburg 1000 z 1963 roku w wersji „Standart”, którego przebieg wynosi zaledwie 17.000 km. Wóz jest w pełni oryginalny, z lakierem i tapicerką włącznie. Auto stało nieużywane w garażu na tyłach Alei Jerozolimskich w Warszawie przez blisko 40 lat, od około 1970 do 2011 roku? Po wielu latach postoju Wartburg zyskał nowy układ hamulcowy, a w 2022 roku przeprowadzono remont silnika na fabrycznie nowych oryginalnych częściach oraz zamontowano nowy układ wydechowy. Prace te były niezbędne, aby przywrócić dawny blask tej unikalnej maszyny. Wszystko jest udokumentowane fakturami na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wartburg jest zarejestrowany na żółte tablice, posiada jeszcze oryginalną kartę gwarancyjną Motozbytu i ostatnie polisy z 1968 roku.