Archiwum kategorii: Stacja Klasyki

W Stacji Klasyki pomagamy spełniać marzenia. Te o samochodach wyjątkowych, nietypowych, klasycznych sportowych. Marzenia o young, jak i oldtimerach, czy future classics – czyli o samochodach, które już za niedługo staną się klasyczne. Niezależnie czy samochód powstał w Zuffenhausen, Solishull, Crewe, Maranello czy Stuttgarcie, podchodzimy do naszej oferty tak samo starannie i wybieramy tylko najlepsze i najciekawsze egzemplarze do naszej Galerii Pojazdów Stacji Klasyki. Pomagamy znaleźć także wyjątkowe pojazdy na zamówienie, a każde sprowadzenie niebanalnego, rzadkiego i poszukiwanego klasyka jest dla nas wielkim zaszczytem. Zapraszamy do kontaktu, Tu żyje piękno motoryzacji.

Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Daimler Vanden Plas 4.2 debiutował w 1975 roku, uzupełniając paletę modeli Jaguara XJ drugiej serii o wersję wyposażoną maksymalnie luksusowo, w nadwoziu wydłużonym o 10 centymetrów od standardowej wersji, lecz z wykorzystaniem lubianej i popularnej jednostki sześciocylindrowej o pojemności 4,2 l. Wyróżniały się one zarówno wykończeniem zewnętrznym (charakterystyczna dla Daimlerów karbowana osłona chłodnicy i listwa na tylnej klapie), jak i wnętrzem – tapicerowanym najwyższej jakości skórą, z grubszymi wykładzinami, zagłówkami i klimatyzacją w standardzie. Wykańczane były one ręcznie w zakładach VDP w Londynie i zbudowano ich jedynie 1953 sztuki. Znalezienie dzisiaj egzemplarza w pięknym stanie i z kierownicą umieszczoną po lewej stronie to sztuka nie lada, a ten zapowiada się bardzo zachęcająco.
Czytaj dalej Daimler Vanden Plas 4.2 1977 – 69900 PLN – Łomianki

Jaguar XJ-S V12 1990 – 55000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S to luksusowy grand tourer, który w ofercie brytyjskiej marki miał zastąpić model E-type. Jego nadwozie zostało zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi w latach siedemdziesiątych trendami, ze szczególną dbałością o aerodynamikę. Podwozie zaczerpnięto z modelu XJ. Oferowany przez Stację Klasyki model pochodzi z drugiej serii produkowanej od 1981 do 1991 roku. Jego silnik to królewska, topowa odmiana V12, już w unowocześnionej wersji HE (high-efficiency), charakteryzującej się podwyższoną sprawnością i obniżonym spalaniem paliwa. Przykuwa uwagę fantastyczne zestawienie kolorystyczne tego egzemplarza. Biel lakieru i czerwień we wnętrzu wyjątkowo pasują do jego arystokratycznego, brytyjskiego charakteru.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1990 – 55000 PLN – Warszawa

Maserati Indy 1969 – 300000 PLN – Warszawa

Maserati Indy to był prawdziwy powiew świeżości we włoskiej marce. Wcześniejsze modele, takie jak Quattroporte, Mistral czy Mexico schodziły już ze sceny, kiedy to podczas salonu w Turynie w 1968 roku zaprezentowano projekt Vignale, będący zaprojektowanym z rozmachem modelem klasy GT. Silnik V8, 4 miejsca, spory bagażnik i sylwetka fastback, która w owych czasach zdawała się być wybitnie nowoczesna. Modelowi na cześć dwóch zwycięstw Maserati w legendarnym wyścigu Indianapolis 500 nadano nazwę Indy. Model produkcyjny zadebiutował w Genewie wiosną 1969 roku i natychmiast wszedł do produkcji. Do 1975 roku zbudowano jedynie 1104 egzemplarze tego modelu, z czego pierwsza seria z silnikiem 4,2 l objęła jedynie 440 sztuki. Był to ostatni model legendarnej włoskiej marki opracowany przed przejęciem fabryki przez firmę Citroen. Latem 1970 roku Auto Motor and Sport przetestowało Indy 4200. Włoskie GT osiągnęło prędkość maksymalną 247 km/h, nieco więcej niż konkurencyjny model Ferrari 365 GT 2+2. Konkluzja testera była następująca: „Większość samochodów sportowych jest czteromiejscowa albo piękna, Indy łączy obie te cechy”.
Czytaj dalej Maserati Indy 1969 – 300000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette Cabrio C3 1973 – 137000 PLN – Warszawa

Historia amerykańskiego „Stingraya” rozpoczęła się w 1953 roku, kiedy to Chevrolet dumnie zaprezentował 2-osobowy kabriolet, który stał się ikoną klasycznej motoryzacji. W 1967 roku pojawiła się trzecia generacja Corvetty oznaczona kodem C3. Przydomek „Stingray” (z ang. płaszczka) przyjął się ze względu na charakterystyczny kształt karoserii, a przede wszystkim długiej, niskiej i schodzącej się w szpic maski. Przez restrykcyjne przepisy, podczas produkcji Corvetty C3 jej moc musiano zmniejszyć do 200 koni mechanicznych. Chevrolet Corvette Cabrio C3 Stacji klasyki szczęśliwie pochodzi jeszcze sprzed ery kryzysu. Dzięki temu pod jej maską pręży się dumnie aż 390 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Cabrio C3 1973 – 137000 PLN – Warszawa

Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

W 1965 roku, po zakończeniu produkcji Porsche 356, niemiecki producent wprowadził na rynek tańszą alternatywę samochodu sportowego niż flagowe, sześciocylindrowe Porsche 911, o cenie zbliżonej do opuszczającego rynek poprzednika. Było to Porsche 912. Wyposażony w silnik zbliżony do tego używanego w 356SC i dysponujący mocą 90 koni mechanicznych, ten model zyskał bardzo szybko sukces, sprzedając się lepiej niż jego większy brat 911. Całościowa produkcja Porsche 912 do jej zakończenia w 1969 roku reprezentowała ponad 32000 sztuk. Najbardziej dziś cenione egzemplarze Porsche 912 to te z dwóch pierwszych lat produkcji, wyróżniające się krótszym rozstawem osi. Właśnie taki, pięknie odrestaurowany egzemplarz oferuje Stacja Klasyki.
Czytaj dalej Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C3 1978 – 79000 PLN – Warszawa

Trzecia generacja najpopularniejszego obok Forda Mustanga amerykańskiego samochodu sportowego stała się legendą, a dzisiaj jego bryła jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych w designie motoryzacyjnym zza Wielkiej Wody. Od samego początku produkcji dostępny w wersji ze zdejmowanymi elementami dachu typu T-top, Chevrolet Corvette C3 z pierwszych lat produkcji charakteryzował się elementami chromowanymi karoserii oraz ogromnymi silnikami V8, o mocy w najbardziej zaawansowanych wersjach przewyższającej 400 koni mechanicznych. Po kryzysie paliwowym moc silników znacząco spadła, ale z drugiej strony jakość wyprodukowanych samochodów pod względem nie tylko wykonania, ale i komfortu podróżowania wzrosła, a specjaliści modelu uznają lata produkcji 1978-82 za samochody najlepsze do jazdy na co dzień. Rok 1978 to też rok 25-lecia modelu Corvette i w związku z tym faktem prezentowany samochód został wyposażony w bardzo estetyczne emblematy podkreślające tę rocznicę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1978 – 79000 PLN – Warszawa

Peugeot 205 GTI 1991 – 50000 PLN – Warszawa

35 lat mija od rozpoczęcia sprzedaży Peugeota 205 w odmianie GTI. Początkowo produkowany był z silnikiem 1.6 l osiągającym 105 KM, z tym motorem auto osiągało pierwszą setkę w okolicach 9 sekund. W momencie debiutu na każdym ten wynik robił wrażenie, lecz niedługo po tym, jak w 1985 zadebiutowało Renault Super 5 GT Turbo, okazało się, że 205-tka nie jest już wystarczająco szybka i rozpoczęto prace nad poprawieniem osiągów. Zaczęto od modyfikacji silnika 1.6, który po wprowadzonych poprawkach osiągał do 125 KM, lecz to dalej było za mało, by nadążyć za Renault. Stąd w 1986 zapadła decyzja o wykorzystaniu silnika z modelu 305 GTX o pojemności 1,9 l. Zabieg ten sprawił, że oprócz dodatkowych 5 KM, do dyspozycji kierowcy było 20% więcej momentu obrotowego. Rezultat? Pierwsze 100 km/h pojawiające się na liczniku po 7,8 s. Wynik nie byłby tak rewelacyjny, gdyby nie niska masa wynosząca jedynie 875 kg. W rezultacie powstał najbardziej kultowy hot hatch, samochód, który stał się prawdziwym królem w swojej klasie, spychając w cień nawet prekursora tego segmentu, czyli Golfa GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 GTI 1991 – 50000 PLN – Warszawa

Mercedes 400E W124 1991 – 65000 PLN – Warszawa

Mercedes typoszeregu W124 jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych youngtimerów na europejskim rynku. Produkowany przez ponad 10 lat, był ogromnym sukcesem sprzedażowym marki ze Stuttgartu, samochodem, który pozytywnie wpłynął na opinię niezawodności Mercedesów, prawdziwą legendą współczesnej motoryzacji. Sprzedawany w karoseriach sedan, kombi, coupe oraz kabrio, W124 może być, z jednej strony – bardzo tanim sposobem aby posmakować klasycznej motoryzacji, a z drugiej – bardzo poszukiwanym autem kolekcjonerskim. Wersje nadwoziowe kabriolet, oraz te wyposażone w silniki V8, czyli 500E/E 500 oraz 400E/E 420 na pewno do nich należą. Z zewnątrz Mercedes 400E W124 jest o tyle interesujący, że prócz emblematu jest nie do odróżnienia od zwykłego W124 sedan, inaczej niż w przypadku poszerzanej wersji 500E. Sleeper jak się patrzy.
Czytaj dalej Mercedes 400E W124 1991 – 65000 PLN – Warszawa

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa

Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w latach 70-tych. Jego celem było być o wiele lepszym od potencjalnej konkurencji. Następca Pagody miał lekki desgin, był optycznie od niej mniejszy i prezentował linię bliską temu, czym stał się design Mercedesa w latach 80-tych. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3,5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4,5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3,8 czy 4,2 litra oraz fantastyczne jednostki 5,0 i 5,6 – litrowe. Ta ostatnia pojawiła się na przełomie 1985 i 1986 roku i była zarezerwowana tylko dla Stanów Zjednoczonych oraz dla Japonii. Właśnie ten silnik znajduje się pod maską prezentowanego egzemplarza. Mercedes 560 SL R107 miał dotąd jedynie dwóch właścicieli i zachowany jest w oryginalnym stanie. Prócz kilku malutkich ubytków w oryginalnym, pierwszym lakierze, nie można temu Mercedesowi nic zarzucić.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Warszawa