Archiwum kategorii: BMW

BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW Alpina B5 Supercharged E60 narodziła się jako dojrzalsza alternatywa dla BMW M5 E60. Jej wyróżnikiem jest mechaniczna sprężarka, opatentowana i opracowana wspólnie z ASA, specjalnie z myślą o silniku H1 (używanym w modelach B5, B6 i B7). Bazuje on na modelu N62B44, do którego Alpina wsadziła zmieniony blok silnika, kute korbowody oraz wzmocnione tłoki Mahle. Dzięki temu jednostka ta osiąga moc 500 KM oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm, dostępny przy 4250 obr./min. Ten egzemplarz to numer 315 z 428 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu. Samochód otrzymał charakterystyczną dla marki Alpina stylizację zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Kultowy kolor Alpina Blau II znakomicie komponuje się z białymi naklejkami. Dodatkowo zamiast standardowo montowanej w modelach BMW-M skrzyni SMG, znajduje się tutaj klasyczna przekładnia hydrokinetyczna Switch-Tronic, mająca na celu przenieść ogromny moment obrotowy na tylne koła. Ten pięcioosobowy sedan zdolny jest rozpędzić się do 314 km/h i pierwszą setkę osiąga w niecałe 4,6 sekundy.
Czytaj dalej BMW Alpina B5 Supercharged E60 2006 – 139000 PLN – Łódź

BMW 635 CSi E24 1980 – 180000 PLN – Poznań

BMW 635 CSi E24 to następca szanowanych klasycznych modeli CS i CSL serii E9. To eleganckie dwudrzwiowe coupe w swojej najwyższej wersji 635 CSi zostało wyposażone w silnik M90 (oparty o kultowe M88/1 z modelu M1) i z czasem zyskało miano “bawarskiego Ferrari”. W ogłoszeniu przedstawiciel najbardziej stylowej pierwszej serii, odnowiony tak skrupulatnie, jak to tylko możliwe. Choć cena może wydawać się wysoka, odzwierciedla stan samochodu. Aktualne notowanie Oldtimer Markt Preise opiewa na kwotę 49100 euro za Stan 1. – czyli odpowiadający fabrycznemu.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1980 – 180000 PLN – Poznań

BMW M535i E28 1986 – 99000 PLN – Poznań

BMW M535i E28 łączy w doskonały sposób szlachetną, klasyczną sylwetkę rekina z doskonałymi właściwościami jezdnymi. Zachowuje wszystkie najlepsze geny marki, szczególnie w wersjach oznaczonych literą “M”, które mają najwięcej drapieżnego charakteru i zapewniają najprzyjemniejsze odczucia z jazdy. M5 E28 było oczywiście najbardziej szlachetne, ale M535i to również rodzynek, zbudowany w ilości 10335 sztuk. Ten prezentowany egzemplarz wyróżnia dodatkowo zastosowana skrzynia manualna w układzie “dog leg” i zastosowana szpera. To fantastyczna limuzyna do szybkiego pokonywania zakrętów. Wysoka trwałość konstrukcji, ciepły klimat południowej Francji i troska właścicieli sprawiły, że samochód mimo niemałego przebiegu wciąż jeździ fantastycznie. Nowy lakier, fabryczny pakiet M-technic i piękna konfiguracja “black over black” wybitnie wyróżniają samochód na ulicy.
Czytaj dalej BMW M535i E28 1986 – 99000 PLN – Poznań

BMW 635 CSi E24 1982 – 149000 PLN – Dębe Wielkie

BMW 635 CSi E24 może poszczycić się jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w historii marki. Karoseria projektu Paula Bracq’a jest urzekająca, wygląda wspaniale z każdej strony, wielu uważa je nawet za najlepiej wyglądające BMW w historii. Były nawet kręgi, w których samochód nazywano “bawarskim Ferrari” i nie było to określenie pozbawione podstaw. To wóz, który gwarantuje wspaniałe połączenie komfortu i pewnej, stabilnej jazdy. Ten egzemplarz wyprodukowany został w europejskiej specyfikacji, dużą część swojego życia spędził w słonecznej Kalifornii, a ostatnie jego lata to proces gruntownej renowacji w Polsce. Auto zostało obniżone, usztywnione, udekorowane customowymi felgami i wysokogatunkową skórą. Prezentuje się salonowo, choć z pewnością zapewni ogromną ilość przyjemności nie tylko w statecznym defilowaniu, ale i w szybkiej jeździe. W końcu manualna skrzynia biegów w układzie “dog-leg” to zawsze jest atrybut, który kusi wytrawnych kierowców.
Czytaj dalej BMW 635 CSi E24 1982 – 149000 PLN – Dębe Wielkie

BMW 2800 E3 1973 – 19900 PLN – Chełm

Powstało pod koniec lat 60-tych, otwierając nowy rozdział w historii marki. Było powrotem do klasy aut luksusowych, realizowanym w stylu, który robi wrażenie do dziś. Jego linie był eleganckie, lecz smukłe i w owym czasie wręcz futurystyczne, wykorzystujące oszczędną ilość chromu i charakterystyczne, podwójne przednie światła. To dzieło zespołu projektantów pod wodzą Wilhelma Hofmeistera, którego detale dopracowały firmy stylistyczne Bertone i Michelotti. Za napęd odpowiadała nowa generacja silników sześciocylindrowych, które z czasem stały się wizytówką marki. W tym BMW 2800 E3 z pewnością ogromnym atutem jest również kolor – “lava orange” – kultowy, zwracający uwagę, jednoznacznie kojarzony ze światem wyścigów. Żeby nie było tak pięknie, stan blacharki z pewnością nie zachwyca i wymaga profesjonalnych prac, aby samochód mógł odzyskać drugie życie.
Czytaj dalej BMW 2800 E3 1973 – 19900 PLN – Chełm

BMW 530d E39 2002 – 25500 PLN – Niemodlin

193 KM, 410 Nm, pierwsza setka na liczniku po około 8 sekundach i prędkość maksymalna rzędu 225 km/h. To były parametry, jakich jeszcze dekadę wcześniej nikt nie spodziewał się po silniku wysokoprężnym, jednak technologiczna rewolucja w postaci nowej generacji układów wtryskowych otworzyła zupełnie nowe możliwości. BMW 530d E39 nie tylko było smukłe i eleganckie, ale również komfortowe, świetnie wykonane i wyposażone. Sześć cylindrów w rzędzie pod maską nie tylko zapewnia świetne osiągi, ale i potrafi zejść ze spalaniem zdecydowanie poniżej 10 litrów na każde 100 kilometrów, nawet przy szybkiej jeździe. Rzecz, która nawet dziś robi wrażenie. W zestawieniu ze współczesnymi wysilonymi jednostkami o połowę mniejszej pojemności, aż chce się jechać. I właśnie do tego najlepiej nadają się E39 z końca produkcji. Jeszcze nie czas, by stały głównie nieruchomo w kolekcjach, ale jeżeli uda się znaleźć doskonale zachowany egzemplarz – trzeba nim jeździć i z tej jazdy się cieszyć.
Czytaj dalej BMW 530d E39 2002 – 25500 PLN – Niemodlin

BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

BMW 530i E39 to nie jest najrzadziej występujący model, ani na Giełdzie klasyków, ani w ofercie KlasykaGatunku.pl. Jednak ten egzemplarz jest jak żaden inny wcześniej. To, co czyni go unikatowym to konfiguracja. I o ile jeszcze z zewnątrz jego srebrny kolor Titansilber Metallic może wydawać się zwykły i przeciętny, to prawdziwe szaleństwo znajduje się we wnętrzu. Czerwień – żywa, niezgaszona, ognista, nazwana w katalogu Sienarot – z pewnością nie była częstym wyborem, jednak w tym egzemplarzu na wyposażeniu jest od momentu wyjścia z fabryki. Ładnie uzupełniają wnętrze ciemne drewno i sportowa kierownica. Na wyposażeniu mamy to co trzeba – jest automatyczna klimatyzacja, a pod maską – silnik właściwy, sześć cylindrów w rzędzie i 231 chętnych do pracy koni mechanicznych, sprzężonych z manualną skrzynią. Przebieg? Wystarczająco wysoki, by nie było żal dokręcać kolejnych kilometrów i odpowiednio niski, by nie martwić się o nadciągający koniec żywotności silnika. Auto pochodzi ze szwajcarskiego rynku, było zawsze rzetelnie serwisowane, co obiecuje spokojną eksploatację.
Czytaj dalej BMW 530i E39 2000 – 27500 PLN – Wrocław

BMW 325Ci E46 2003 – 29500 PLN – Wrocław

Czarny lakier, czarna skóra, a do tego “Szwajcar”. To przepis, który działa znakomicie, gdy idzie w parze z informacją, że auto pochodzi z Bawarii, ma tylny napęd i blisko 200 koni mechanicznych. BMW 325Ci E46 w nadwoziu coupe to samochód, który nigdy się nie znudzi. Wybór dla tych, którzy nie chcą eksperymentować, gdy wiedzą, że to jest marka, której można zaufać. Prowadzi się pewnie, jest niezawodne, trwałe i doskonale wykonane. Widać to jak na dłoni w przypadku egzemplarza z udokumentowaną historią i bez przeszłości wypadkowej, czyli takiego jak ten.
Czytaj dalej BMW 325Ci E46 2003 – 29500 PLN – Wrocław

BMW 540i E39 1998 – 45000 PLN – Wrocław

BMW 540i E39 to przedstawiciel czwartej generacji serii 5 z potężnym, 4,4-litrowym V8 pod maską. Samochód ma ponadczasową sylwetkę i doskonałe maniery na drodze. Tylny napęd, piękne brzmienie widlastej jednostki, sportowe geny BMW – przyjemność z jazdy jest gwarantowana. To mocny i ponadczasowy samochód, w świetnej konfiguracji i bardzo dobrym stanie. Samochód sprowadzony został z Japonii, bezpośrednio od pierwszego właściciela. Jego przebieg jest wyjątkowo niski – to jedynie 40 tysięcy kilometrów, co zwiększa walory kolekcjonerskie tego egzemplarza.
Czytaj dalej BMW 540i E39 1998 – 45000 PLN – Wrocław

BMW 525i E60 2005 – 49900 PLN – Krapkowice

Pakiet M w tej generacji poczynił ogromną różnicę. Bez niego auto wydaje się być nieco ociężałe, przerośnięte, umieszczone na zbyt małych kółkach. Proporcje niewyważone, jakbyśmy stali przed nie przymierzając Dacią Logan. Wystarczyło jednak zaznaczyć kilka odpowiednich opcji w katalogu wyposażenia dodatkowego, by uzyskać zupełnie inny samochód. To BMW 525i E60 pokazuje, jak to zrobić dobrze. Pakiet stylistyczny M wraz ze spojlerem na tylnej klapie, Shadowline, 18-calowe felgi Styling 135, lakier Carbonschwarz Metallic, we wnętrzu sportowe fotele, piękne połączenie materiałowej tapicerki w pepitkę ze skórą, szlachetne drewno, czarna podsufitka. Wszystko skomponowane ze smakiem, w ciemnej tonacji, dokładnie tak, aby miało odpowiednio mroczny charakter. To BMW 525i E60 nie zostało zamówione by wygrywać wyścigi spod świateł, ale silnik 2,5 l M54 doskonale może się sprawdzić w codziennej jeździe, a przebieg jedynie 41900 kilometrów sprawia, że mamy wrażenie obcowania z niemal nowym autem.
Czytaj dalej BMW 525i E60 2005 – 49900 PLN – Krapkowice