Archiwum kategorii: Ford

Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Mustang Mach 1 model 1969 wyglądał tak, jak żaden inny wcześniej. Rasowa sylwetka coupe, bardziej smukłe nadwozie, usportowione zawieszenie, opcjonalnie inspirowany wyścigami wlot powietrza na masce oraz rajdowe zapinki – to wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Do wyobraźni przemawia nie tylko sylwetką, ale i trudną do poskromienia mocą, szczególnie jeżeli pod maską jest największa z czterech dostępnych w tej ukierunkowanej na sport wersji – Cobra Jet (R-code). To kultowy big block o pojemności 428 cali sześciennych (7 litrów). Choć jego moc producent określał na 335 koni mechanicznych, tajemnicą poliszynela jest, że wyjeżdżając z fabryki oferowały one znacznie więcej – blisko 400 KM. Atutem tego egzemplarza z pewnością jest pełna zgodność z fabryczną specyfikacją, a także rzadki kolor Indian Fire, w jaki zostało ubranych jedynie 258 egzemplarzy z nadwoziem Sportsroof, silnikiem Cobra Jet z automatyczną skrzynią biegów.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 Cobra Jet 1969 – 285000 PLN – Warszawa

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback z 1968 roku w wersji J-code. Ten rocznik to najpiękniejszy model klasycznego Mustanga. Dodatkowo jest to Fastback, czyli wersja nadwoziowa najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów i zarazem przedstawiająca największą wartość historyczną, kolekcjonerską oraz materialną. Po trzecie jest to model GT w wersji J-code, co oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszą fabryczną jednostką napędową small block. To wszystko otrzymujemy tu w pięknej i rzadkiej konfiguracji kolorystycznej białego lakieru z czerwonym wnętrzem. Auto zostało całkowicie odrestaurowane z dbałością o każdy detal, a wszystkie detale są zgodne z oryginałem. Wyśmienicie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Convertible 1995 – SPRZEDANY

Ford Mustang w otwartej wersji pobudzał wyobraźnię miłośników motoryzacji na całym świecie już od 1964 roku. O ile jego najbardziej klasyczna odmiana wymaga dziś dość grubego portfela, są jednak auta z galopującym koniem na masce, które można posiąść za o wiele skromniejszą kwotę. Ford Mustang Convertible z 1995 roku to przedstawiciel czwartej generacji modelu, oferowanej w latach 1993-2004. Ten w ogłoszeniu skrywa pod maską podstawową jednostkę napędową, co w amerykańskiej rzeczywistości tamtego okresu oznaczało sześć cylindrów w układzie widlastym i pojemność 3,8 litra. 152 konie mechaniczne może nie robią wielkiego znaczenia, lecz nie tylko moc maksymalna się liczy, lecz również jej przebieg w zależności od obrotów, a tu jest czym jechać od samego dołu. Ten egzemplarz warty jest uwagi przede wszystkim ze względu na stan. Odkupiony od pierwszego właściciela, z rynku szwajcarskiego, z kompletną dokumentacją serwisową i niewysokim przebiegiem, robi doskonałe wrażenie. To doskonały wybór, by spędzić przyjemnie sezon z otwartym dachem nad głową.
Czytaj dalej Ford Mustang Convertible 1995 – SPRZEDANY

Ford Focus Turnier Mk1 2000 – 42500 PLN – Gliwice

Takie okazy nie zdarzają się często. Przedmiotem sprzedaży jest fabrycznie nowy Ford Focus pierwszej generacji w wersji kombi. Posiada oryginalny przebieg 16 (szesnastu) kilometrów. Samochód z europejskim pochodzeniem, sprowadzony z Niemiec, gdzie stał niespełna 20 lat w salonie Forda. Pojazd nigdy nie został zarejestrowany, co oznacza, że nowy właściciel będzie pierwszym właścicielem samochodu. Samochód posiada sprawdzoną i niezawodną jednostkę benzynową 1,6 l 100 KM. Warto wspomnieć, że pojazd w 1999 roku został nagrodzony prestiżową nagrodą „Car of the Year”.
Czytaj dalej Ford Focus Turnier Mk1 2000 – 42500 PLN – Gliwice

Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem „Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z Mustangiem Mach 1 z ’73. Rok 2000 przyniósł remake filmu z główną rolą Nicolasa Cage i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem w głównej roli wystąpił Shelby GT500 w nadwoziu fastback ’67 przebudowany zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i masywne felgi. Na fali popularności filmu zaczęły powstawać liczne repliki, choćby takie jak prezentowany egzemplarz. Tutaj właściwie każdy element mechaniki należy uznać z dzieło współczesnej inżynierii, a powstały efekt jedynie kształtem nawiązuje do legendy sprzed lat. Tak ustawiony 444-calowy stroker generuje z pewnością powyżej pół tysiąca koni mechanicznych, a całkowicie nowe, wielowahaczowe zawieszenie pozwala bezpiecznie przenieść je na asfalt. To dzieło sztuki, łączące świat klasycznej i współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Ford Granada Mk I 1975 – SPRZEDANY

Granada Mk1 to luksusowy sedan europejskiego oddziału Forda, debiutujący w 1972 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Był efektem 4 lat prac i inwestycji w wysokości 500 milionów marek niemieckich. Następca Taunusa 17M, 20 i 26M wraz z nową nazwą otrzymał całkowicie nową stylistykę, naszkicowaną z elegancją i rozmachem, nawiązującą do modelu Capri. Zawieszenie miało podwójne wahacze z przodu i niezależne zawieszenie na tylnych wahaczach, auto otrzymało także bezpieczną kolumnę kierownicy. Granada Mk1 to ostatnie auto koncernu, które nawiązuje do amerykańskiej stylistyki a’la butelka coca coli, poprzez charakterystycznie zakrzywioną linią tylnych szyb i błotników. Charakterystyczny jest też tył samochodu, z szerokimi lampami i czarnym pasem pomiędzy nimi. Prezentowane auto pochodzi z 1975 roku, w którym wprowadzono pierwsze zmiany modernizacyjne – w związku z nimi ma już czarną atrapę chłodnicy i czarne ramki wokół szyb. Pod maską ma jeden z dwóch wówczas dostępnych, 2-litrowych silników. To ten nowocześniejszy, 4-cylindrowy, zwany jako Pinto. Ten Ford Granada wyróżnia się zadziwiającym, doskonałym stanem zachowania. To oryginalny, nigdy nie remontowany egzemplarz z przebiegiem jedynie 33 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Ford Granada Mk I 1975 – SPRZEDANY

Ford Probe 1994 – SPRZEDANY

Ford Probe ma rasową sportową sylwetkę, świetne, chowane reflektory i… wciąż niewysokie ceny. To może być ciekawy wybór, jeżeli poszukujesz oryginalnego i nieszablonowego youngtimera, którego utrzymanie nie będzie kłopotliwe. Model drugiej generacji oferowany był w latach 1992-97, i choć za jego stylistykę i wnętrze odpowiedzialni byli Amerykanie, o stronę techniki zadbali Japończycy. Technicznie mamy tu naprawdę sporo Mazdy 626, co jest swoją drogą dużym ułatwieniem przy serwisowaniu samochodu. Do wyboru jednostki 2 l R4 (120 KM) albo 2,5 l V6 (166–192 KM). Zdecydowanie polecamy oczywiście silnik V6, jako ten generujący ładniejsze brzmienie i moc bardziej adekwatną do samochodu o sportowych aspiracjach. Nie będziecie zawiedzeni również, jeżeli chodzi o walory użytkowe – komfortowe fotele, spory bagażnik z łatwym dostępem (podnoszona klapa wraz z tylną szybą) – tu nawet wyjazd na wakacje nie będzie problemem, a przyjemnością.
Czytaj dalej Ford Probe 1994 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Ford Mustang Fastback to numer jeden, jeżeli szukacie projektu do renowacji z amerykańskiego rynku. Jego niesłabnąca przez lata popularność sprawiła, że jest klasyk, do którego można zakupić właściwie każdą część, i to w cenach, które wzbudzą jedynie miły uśmiech. Prosta konstrukcja sprawi, że nie potrzeba tu finezji albo specjalistycznej wiedzy, jak choćby podczas odbudowy układu wtryskowego Porsche. Wybór nadwozia Fastback nad nadwoziem coupe jest o tyle uzasadniony, że wartość tego pierwszego jest dwukrotnie wyższa, niezależnie czy mówimy o aucie do remontu, czy wyremontowanym… a koszty renowacji w obu przypadkach są identyczne. Ważny jest wybór odpowiedniej bazy, a tu kluczowe jest, by nie nosiła śladów nieudolnych napraw sprzed lat – bo to właśnie nieudolne wyspawanie czy piaskowanie karoserii może być przyczyną najpoważniejszych problemów podczas całej renowacji. Prezentowany egzemplarz zdaje się mieć wszystko co trzeba, a na dodatek kultowy zielony kolor – może to być highland green albo ivy green, sprzedający nie podzielił się tą informacją.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1966 – SPRZEDANY

Ford Cougar 2.5 V6 1998 – SPRZEDANY

Trójkąty, dużo trójkątów, i obłości. Tak wyglądał nowy język stylistyczny Forda lat 90-tych, nazwany „New Edge”. Tak wyglądał debiutujący w 1996 roku Ford Ka, a później Puma, Focus, Mondeo i bazujący na tym ostatnim – Ford Cougar. Auto zastępowało model Probe, będąc sportowym coupe, a właściwie liftbackiem (z podnoszoną tylną klapą). Zanim ktokolwiek się skrzywi słysząc o pokrewieństwie z rodzinnym autem – warto przypomnieć, że Ford Capri to w dużej części Cortina 😉 Takie rodzinne pokrewieństwo to niższe koszty produkcji, jak również eksploatacji. Pod maskę Cougara jednostki trafiały dwie, a w tym prezentowanym egzemplarzu pod maską jest ta ciekawsza – 24-zaworowe 2,5 l V6, zestawione z manualną skrzynią biegów. Auto jest w pełni przygotowane serwisowo, ma wciąż oryginalny lakier i niewysoki przebieg. Pozwala skosztować smaku dużej jednostki napędowej w dużym, lecz wyróżniającym się na drodze nadwoziu. Szerszą prezentację samochodu zobaczyć możecie na Youtube na kanale Test Drive Inc.
Czytaj dalej Ford Cougar 2.5 V6 1998 – SPRZEDANY

Ford Sierra 1988 – 11980 PLN – Aleksandrów Łódzki

Ford Sierra zastępował jednocześnie Forda Taunusa i Cortinę. Kompletnie odmieniony stylistycznie, szokował wielu tradycyjnych klientów marki. Nawet na przełomie dekady lat 80-tych i 90-tych wyglądał równie współcześnie, jak konkurencja wprowadzona do produkcji dekadę później. Dziś zadbany Ford Sierra na ulicy to prawdziwa rzadkość. Większość z nich zginęła pokonana przez korozję lub domorosłych drifterów, uwielbiających go z powodu tylnego napędu, który w późniejszych modelach marki odszedł już niestety w zapomnienie. Tu w ogłoszeniu wszystko jest jednak wciąż tak, jak należy… zdrowa sztuka, wnętrze niemal bez śladów zużycia, aż chce się wracać do własnych wspomnień sprzed lat.
Czytaj dalej Ford Sierra 1988 – 11980 PLN – Aleksandrów Łódzki