Archiwum kategorii: Glas

BMW Glas 3000 V8 Fastback 1967 – SPRZEDANE

BMW-Glas 3000 V8 Fastback jest jednym z najciekawszych projektów marki, który nigdy nie wszedł do produkcji. Oparte jest o mechanikę Glaserati, czyli dużego coupe marki Glas (firmy którą przejął koncern BMW w 1966 roku). Ubrane zostało w nową karoserię zamówioną u Pietro Frua, etatowego designera firmy Glas. W swoich ostrych, agresywnych liniach zdecydowanie zapowiadało już lata 70-te, choć BMW wybrało bardziej konserwatywna drogę, skupiając się na modelu E9. Ten jedyny kiedykolwiek zbudowany egzemplarz Fastbacka pokazywany był na salonach w Paryżu ’67, Genewie ’68 i Barcelonie ’69, za każdym razem ukazując się w zupełnie innym kolorze. Później samochód został sprzedany i co ciekawe – normalnie eksploatowany. Około 5 lat temu zakończono pełną renowację auta. Obecny odcień jego lakieru – silver-blue metallic – to kolor, w którym samochód debiutował w 1967 roku. Prototyp sprzedany został za 209 tys. euro na aukcji Bonhamsa w Grand Palais w Paryżu.
Czytaj dalej BMW Glas 3000 V8 Fastback 1967 – SPRZEDANE

BMW-Glas 3000 V8 Fastback 1967 – Włochy

BMW-Glas 3000 V8 Fastback jest jednym z najciekawszych projektów marki, który nigdy nie wszedł do produkcji. Oparte jest o mechanikę Glaserati, czyli dużego coupe marki Glas (firmy którą przejął koncern BMW w 1966 roku). Ubrane zostało w nową karoserię zamówioną u Pietro Frua, etatowego designera firmy Glas. W swoich ostrych, agresywnych liniach zdecydowanie zapowiadało już lata 70-te, choć BMW zawiesiło projekt skupiając się na modelu E9. Ten jedyny egzemplarz Fastbacka pokazywany był na salonach w Paryżu ’67, Genewie ’68 i Barcelonie ’69, w międzyczasie zmieniono jedynie jego kolor. Później samochód został sprzedany i co ciekawe – normalnie eksploatowany. Dziś na jego liczniku widnieje 64950 km, a samochód został odrestaurowany. Choć jego wartość określa się na około 1,5-2 mln PLN, na aukcji nie znalazł nowego nabywcy.
Czytaj dalej BMW-Glas 3000 V8 Fastback 1967 – Włochy

Glas 1700 GT 1966 – SPRZEDANY

Tą smukłą sylwetkę stworzył Pietro Frua, odpowiedzialny m.in. za ówczesne Maserati. Glas 1700 GT był małym sportowym samochodem, pod wieloma względami innowacyjnym. Zastosowany w nim wynalazek zębatego paska rozrządu i kilka pomniejszych patentów okazały się być na tyle cenne, że aby je zdobyć koncern BMW przejął całą fabrykę z Dingolfing. W ogłoszeniu konkursowy egzemplarz, jeden z najlepszych, jakie dotrwały do naszych czasów. Odrestaurowany z zachowaniem wszystkich detali i zachowujący w pełni oryginalne wnętrze w doskonały sposób pokazuje styl i kunszt tej zapomnianej już dziś marki.
Czytaj dalej Glas 1700 GT 1966 – SPRZEDANY