Archiwum kategorii: Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Mercedes 450 SEL 6.9 W116 1981 – SPRZEDANY

W 1975 roku Mercedes zaprezentował najmocniejszą wersji S klasy z typoszeregu W116, mianowicie model 450 SEL 6.9. Legendarny silnik M100 pochodzi z poprzedniej wersji 300 SEL 6.3, tutaj pojemność została zwiększona do 6,9 litra, silnik doposażono w suchą miskę olejową i wtrysk mechaniczny K-Jetronic. 450 SEL 6.9 budowany był na osobnej linii produkcyjnej, przez 4 i pół roku powstało ich jedynie 7380 egzemplarzy. Przez ówczesną prasę został okrzyknięty najlepszą limuzyną w historii, a wśród jego kierowców odnaleźć możemy takie sławy, jak Niki Lauda, James Hunt, Roman Polański czy Claude Lelouche. Ten ostatni dzięki niemu mógł nakręcić słynny film „C’était un rendez-vous” („To była randka”), będący nakręconym z jednego ujęcia szalonym rajdem przez Paryż. Tu zbawienne okazały się nadzwyczajne osiągi samochodu, ale i fenomenalne, pneumatyczne zawieszenie, działające w analogiczny sposób, jak to z ówczesnych Citroenów i pozwalające we właściwy sposób ustabilizować kamerę. Cena bazowa tego samochodu wynosiła 69930 DM, co odpowiada dzisiaj kwocie około 100 tysięcy euro. W tym kontekście aktualne ceny tych aut należy wciąż uznać za rozsądne i obiecujące dalszy wzrost.
Czytaj dalej Mercedes 450 SEL 6.9 W116 1981 – SPRZEDANY

Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

Mercedes SL generacji R129 jest jednym z najdoskonalszych projektów, jakie wyszły spod ręki Bruno Sacco. W latach 1975-1999 włoski projektant tworzył spójną koncepcję, dzięki której nikt nie miał wątpliwości, że Mercedesy małe, duże i sportowe należą do jednej rodziny. Te ostatnie do dziś są najbardziej pożądane, a gdy mają otwierany dach – przyjemność z podróżowania jest niezrównana. R129 ma w sobie ponadczasowe piękno, a SL 500 z lat 1996-1998 to wersja optymalna, z najlepszym połączeniem pięciolitrowej jednostki V8 o oznaczeniu M119 z pięciobiegową, sterowaną elektronicznie automatyczną skrzynią biegów. Wcześniejsze wyposażane były w bardziej leniwy, czterobiegowy automat hydrauliczny, a późniejsze w motor M113, który ze względu na ekologię został wykonany w technice trzech zaworów na cylinder i lekko osłabiony. Tu mamy wszystko co najlepsze w egzemplarzu z niskim przebiegiem, sprowadzonym z Japonii.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1997 – SPRZEDANY

Mercedes G 300 W463 1992 – SPRZEDANY

Ewolucyjna niezmienność – takim oksymoronem można określić kultową G-Klasę, która debiutując w 1979 roku jako pojazd typowo terenowy, pod tą samą kanciastą formą została rozwinięta w luksusowy i wszechstronny pojazd. Ciągłe modyfikacje projektu i technologii sprawiają, że legendarne „G” bez oporów patrzy w przyszłość, jednocześnie wzbudzając zainteresowanie rzeszy lojalnych fanów na całym świecie. Mercedes-Benz klasy G drugiej generacji zaprezentowany jesienią 1989 roku podczas Frankfurt Motor Show został gruntownie zmodernizowany. Samochód o kodzie fabrycznym W463 odmienił się nie tylko pod kątem technicznym, ale też zmieniło się jego rynkowe pozycjonowanie. Dzięki luksusowej odmianie W463, odtąd był to pojazd pełniący rolę SUV-a w stylu retro. Auto w przeciwieństwie do modeli W460/W461, które były tylnonapędowe z dołączanym napędem przednim i manualnie blokowanymi dyferencjałami, zostało wyposażone w stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi wszystkimi dyferencjałami (przednim, centralnym i tylnym). Seria W463 odróżnia się też od serii W460/W461 ekskluzywnym wykończeniem wnętrza.
Czytaj dalej Mercedes G 300 W463 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

Historia sukcesu 500E rozpoczyna się podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, w październiku 1990 roku. To właśnie tutaj Mercedes-Benz prezentuje swój nowy, topowy model z serii 124 wyposażony w 5,0-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM. Niepozorną i piekielnie szybką limuzynę rozpoznamy dopiero na drugi rzut oka. Zdradzają ją jedynie nieco bardziej wyraziste łuki nadkoli, nadwozie, które znajduje się 23 milimetry niżej i zmodyfikowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Model 500E był produkowany przez Porsche w Zuffenhausen na zlecenie Mercedesa. Producent samochodów sportowych zaznaczył swoją obecność już w trakcie projektowania samochodu. Dzisiaj Mercedes 500E W124 należy do najbardziej pożądanych młodych klasyków marki z gwiazdą na masce. Klasę samochodu wyznaczają również jedni z pierwszych nabywców tego modelu, którymi byli Michael Schumacher, Niki Lauda czy Rowan Atkinson.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

Mercedes 190E 2.3-16 W201 1988 – SPRZEDANY

Mercedes 190 E 2.3-16, zwany popularnie Cosworthem, był wynikiem współpracy ze słynną, brytyjską firmą inżynieryjną. To właśnie Cosworth wziął standardowy, 8-zaworowy silnik o pojemności 2,3 litra i modernizując go, udoskonalił. Wielkim wydarzeniem był wyścig, który zorganizowano wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek. Na nowej nitce Nurburgringu, na dystansie 12 okrążeń, za kierownicami tych Mercedesów zmierzyli się najwięksi mistrzowie, wśród nich Brabham, Hill, Lauda, Moss i Prost. Zwyciężył jednak nowicjusz, który zadebiutował w Formule 1 dwa miesiące wcześniej i nazywał się Ayrton Senna. Tak rodziły się dwie legendy…
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.3-16 W201 1988 – SPRZEDANY

Mercedes 560 SL R107 1986 – SPRZEDANY

R107 to SL trzeciej generacji, który był produkowany przez ponad 18 lat i stał się ulubieńcem pokoleń. Rozwinięcie SL – Sport Leicht w tym przypadku poszło o krok dalej. Elegancki i sportowy, mocny i pewny w prowadzeniu. 107-ka w tym rozumieniu jest klasycznym roadsterem ucieleśniającym wartości marki. Od lat 50-tych modele SL marki Mercedes-Benz reprezentowały połączenie innowacyjności i uznania dla tradycji oraz wysokich standardów. Nie brakowało im sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Mercedes-Benz 560 SL R107 jest więc nie tylko szybki, ale i wygodny niczym najprawdziwszy grand tourer. Nowość 1986 roku, silnik 5,6 l, spełniał surowe limity emisji w USA. W teście magazyn „Road & Track” zmierzył jego prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h, a przyspieszenie od 0 do 160 km/h wyniosło 19,6 sekundy. Te wartości w Stanach Zjednoczonych stanowiły znaczący krok naprzód dla europejskiej marki i krok ten został wyraźnie doceniony przez rynek.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1986 – SPRZEDANY

Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – SPRZEDANY

Mercedes 220 SEb Coupe W111 to styl i klasa, które nawet po przeszło półwieczu nic nie straciły ze swojej wartości. Wersja coupe światło dzienne ujrzała w 1961 roku, w dwa lata po sedanie. Powtarzała jego stylistyczne wyróżniki, pionowo umieszczone światła i potężną, chromowaną atrapę chłodnicy. Wysmuklono w nim płetwy w tylnej części nadwozia, a nowym smaczkiem stały się drzwi z szybami bez ramek. To klasyka w doskonałym, tradycyjnym wydaniu. Szefem działu projektowego w owych latach był Fredrich Geiger, który jeszcze w latach 30-tych kształtował niezwykłe linie sportowych Mercedesów 500K i 540K, a na emeryturę odszedł dopiero w latach 70-tych. Również tradycyjnie w luksusowym Mercedesie pod maską umieszczono tu silnik sześciocylindrowy, w tym egzemplarzu w wersji wtryskowej, zapewniającej mu ponadprzeciętną, jak na lata 60-te, dynamikę. Ten sprowadzony z USA egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – SPRZEDANY

Mercedes 500E W124 1991 – SPRZEDANY

Marzy Wam się topowy model z serii 124 wyposażony w 5-litrowy silnik V8 o mocy 326 KM? To właśnie 500 E produkowany przez Porsche w Zuffenhausen na zlecenie Mercedesa. Niepozorną i piekielnie szybką limuzynę rozpoznamy dopiero na drugi rzut oka. Zdradzają ją jedynie nieco bardziej wyraziste łuki nadkoli, nadwozie, które znajduje się 23 milimetry niżej i zmodyfikowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Dzisiaj model 500 E należy do grupy najbardziej pożądanych młodych klasyków marki z gwiazdą na masce i robią niesamowite wrażenie podczas imprez motoryzacyjnych. Klasę samochodu wyznaczają również jedni z pierwszych nabywców tego modelu, którymi byli Michael Schumacher, Niki Lauda czy Rowan Atkinson.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1991 – SPRZEDANY

Mercedes 300 SDL W126 1987 – SPRZEDANY

Silniki wysokoprężne Mercedesa mają swoich wiernych fanów, choć w przypadku S-klasy z lat 80-tych mają oni mocno utrudnione zadanie. W Europie te piękne limuzyny oferowane były wyłącznie z silnikami benzynowymi, a w poszukiwaniu tych aut z oryginalnie zamontowanymi silnikami Diesla należy udać się aż za Ocean. Montowane tam były aby obniżyć średnią spalania wszystkich modeli w gamie, co pozwoliło ominąć tamtejsze ekologiczne podatki. Mercedes 300 SDL Turbo W126 pojawił się na rynku w USA i w Kanadzie w 1986 roku, w sumie wyprodukowano 13830 sztuk. Większość z nich jeździła dużo, stąd odnalezienie ładnie zachowanego egzemplarza nie jest prostym zadaniem. Większość również posiadała długie nadwozia i bardzo bogate wyposażenie. Nie inaczej jest i w tym przypadku. Ten egzemplarz został odnowiony, by móc w pełni zachwycać swoją prezencją.
Czytaj dalej Mercedes 300 SDL W126 1987 – SPRZEDANY

Mercedes G 320 W463 1995 – SPRZEDANY

Tak, to zdecydowanie jest dobry pomysł, by przykuć uwagę na drodze. Ten Mercedes G 320 W463 opuścił bramy fabryki w 1995 roku, lecz wciąż wygląda aktualnie i wyzywająco. Z pewnością zasługa to mocnego, czerwonego lakieru. To akrylowa czerwień 582 Imperialrot, wybór niezwykle rzadki, szczególnie w G klasie. Ten samochód sprowadzony został z Japonii i prezentuje się bardzo efektownie. Jego wygląd został nieco odmłodzony przez zastosowanie grilla z młodszego rocznika i białych kierunkowskazów. Wewnątrz – jak przystało na W463 – luksusowo. Skóra, drewno, klimatyzacja, podgrzewane fotele. Lepiej niż w niejednym salonie.
Czytaj dalej Mercedes G 320 W463 1995 – SPRZEDANY