Mercedes 500E W124 to prawdziwy wilk w owczej skórze, stworzony przy współudziale projektantów z Porsche. Cały samochód montowano ręcznie w zakładach w Zuffenhausen, to przysłużyło się do dzisiejszego statusu modelu, który nie sposób nazwać inaczej, jak kultowym. Ta usportowiona wersja modelu W124 otrzymała ulepszone hamulce oraz zawieszenie, a także jednostkę V8 przeniesioną z modelu 500 SL. Z zewnątrz wyróżniała się szerszymi nadkolami i szerszymi oponami… i tyle. Bez spojlerów, bez krzyku, bez wyzywających akcentów. Zupełnie inaczej, niż w przypadku dzisiejszych modeli AMG. To stworzyło czystej krwi sleepera, czyli auto które na pierwszy rzut okaz nie zdradza niczym drzemiącej w nim mocy. Niska liczba wyprodukowanych egzemplarzy oraz proces ręcznego montażu samochodu uczynił z niego natychmiastowego klasyka.
Mercedes-Benz 500E W124
Rocznik: 1992
Przebieg: 198320 km
Pojemność: 4973 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 326 KM
Mercedes-Benz 500E, o którym mowa w ogłoszeniu, został wyprodukowany ma rynek niemiecki we wrześniu 1992 roku.
Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche, później odsyłano go z powrotem do lakierni Mercedesa.
Destynacja zamówienia była na Hamburg Branch.
Później w październiku 1994 roku został wyeksportowany i zarejestrowany w Japonii w prefekturze Tokyo Shinagawa.
Auto zakupiliśmy bezpośrednio w Japonii.
124 utrzymany jest w bardzo dobrym stanie, a udokumentowany przebieg tj. 198.320 km wraz z bezwypadkową historią czynią ten samochód interesującą pozycją dla każdego, kto szuka 500E, przy którym pracowali inżynierowie z Porsche.
Auto oczywiście posiada kompletną historię serwisową, udokumentowany przebieg, książkę serwisową oraz japońskie faktury z serwisu na wykonane naprawy.
Tapicerka zachowana jest w dobrym stanie bez uszkodzeń czy dużych śladów zużycia (poza charakterystycznym wytarciem fotela kierowcy na boczku – co jest widoczne na zdjęciach).
Wnętrze oraz fotele nie były poddawane żadnym pracom detailingowym – jest to oryginalny stan zachowania, bez koloryzowania.
Auto stoi na oryginalnych felgach Mercedes-Benz.
Kierownica jest matowa i bez wytarć, a przyciski nie są powycierane.
Dzięki niezwykle sprzyjającemu klimatowi, który panuje w tej części Japonii, nadwozie auta jest całkowicie wolne od korozji, wszystkie newralgiczne punkty dla 124 są w nienaruszonym stanie.
Powłoka lakiernicza jest również pięknie zachowana, posiada kilka bardzo drobnych śladów użytkowania.
Spód auta, wnęki kół i komora silnika w stanie perfekcyjnym, zbliżonym do nowego samochodu.
Nadwozie nie przechodziło żadnych napraw blacharskich.
Samochód jest w 100% bezwypadkowy, co też zaznaczamy na fakturze.
Wyposażenie bagażnika jest kompletne, a koło zapasowe wygląda na nigdy nie używane.
Poniżej rozkodowany numer nadwozia (VIN):
199 BLUE-BLACK – METALLIC
278 LEATHER GREY
199U BLAUSCHWARZ – METALLICLACK
228 Auxiliary Heater
241 LEFT FRONT SEAT ELECTRICALLY ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
260 TYPENKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL – WEGFALL
278A LEDER PERFORIERT GRAU
291 AIRBAG FOR DRIVER AND FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC TILTING/SLIDING ROOF IN STEEL VERSION
441 STEERING COLUMN, ELECTRICALLY ADJUSTABLE (202/170/168 MECHANICALLY)
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
570 FOLDING ARMREST FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
592 GREEN HEAT-INSUL. GLASS, ALL-AR., HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
620 Vehicles With Catalytic Converters
682 FIRE EXTINGUISHER
810 Sound System
819 6-Disk CD Changer
855 No Code Designations Currently Available
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM