Niezwykle komfortowa Klasa M, debiutująca w 1997 roku, wyposażona w podwozie z oddzielną ramą, została zaprojektowana zarówno do jazdy drogowej, jak i terenowej. Ramy pomocnicze zawieszenia przedniego i tylnego oraz specjalne gumy tłumiły przenoszenie wybojów drogowych i hałasu na nadwozie. Niezależne zawieszenie kół było szczególną cechą tego modelu, która wówczas była unikalna w tej kategorii pojazdów. Układ napędowy został specjalnie zaprojektowany do stałego napędu na cztery koła, ze zmodyfikowanym wariantem elektronicznego systemu trakcji ETS, który jest używany zamiast konwencjonalnych blokad mechanizmu różnicowego. Topowym modelem był zaprezentowany w 1999 roku Mercedes ML 55 AMG. Ten prekursor luksusowych europejskich SUV’ów, okazuje się mieć duszę samochodu sportowego. Tutaj 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 347 KM rozpędza samochód do pierwszej setki w ciągu 6,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna sięga 235 km/h.
Mercedes-Benz ML 55 AMG W163
Rocznik: 2000
Przebieg: 170352 km
Pojemność: 5439 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 347 KM
Prezentowany przez nas samochód pochodzi z rynku szwajcarskiego, zachowany jest w świetnym stanie. Jego nadwozie w kolorze 189 Grünschwarz Metallic i czarna skórzana tapicerka Exclusive prezentują się naprawdę dobrze biorąc pod uwagę, że ML skończy w tym roku 22 lata.