Wartburg to marka samochodów produkowanych w latach 1955–1991 w zakładach VEB Automobilwerk Eisenach w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej. W 1966 pojawił się Wartburg 353, przez pierwsze lata produkcji nazywany był „Der neue 1000”; oznaczenie 353 zaczęto stosować dopiero po jakimś czasie. Elementy podwozia w stosunku do poprzednika zostały niezmienione, nowością było kanciaste nadwozie, zaprojektowane zgodnie z panującymi wówczas trendami przez Claussa Dietela. Pomimo zwiększonej przestrzeni pasażerskiej. model cechował się mniejszą niż u poprzednika długością zewnętrzną. Do napędu użyto znanego z poprzednika dwusuwowego silnika o mocy maksymalnej 45 KM, pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 130 km/h. Zakładany poziom produkcji wynosił około 40 000 sztuk rocznie. Wartburg 353 S z silnikiem 353.1 posiada moc podniesioną do 50 KM. Ten egzemplarz jako żywo przywołuje czasy swojej młodości. Jego przebieg dziś to zaledwie 1119 km.
Czytaj dalej Wartburg 353 S 1986 – 39900 PLN – Zgierz
Tamte Lata
Muzeum Pojazdów Zabytkowych Tamte Lata w Zgierzu, mamy ok. 150 eksponatów. Naszym celem jest gromadzenie i trwała ochrona dziedzictwa ludzkości o charakterze motoryzacyjnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historycznych eksponatów, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwianie przeglądania zgromadzonych zbiorów. Od około 2 lat zaczęliśmy również sprzedawać pojazdy zabytkowe. Średnio w ofercie mamy około 60-80 pojazdów.
Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz
Opel Rekord C był nową, klasycznie tylnonapędową konstrukcją debiutującą w 1966 roku. Do 1971 roku wyprodukowano go w liczbie 1 276 681 egzemplarzy i był to pierwszy Opel klasy średniej, który przekroczył milion wyprodukowanych sztuk. Na ten rekordowy wynik składał się szereg wersji nadwoziowych – 2 i 4-drzwiowy sedan, 2 i 4-drzwiowe kombi, coupe, cabrio, panel wagen i nawet specjalnej wersji taxi o przedłużonym rozstawie osi. Piękna i ponadczasowa jest jego boczna linia z charakterystycznym kształtem „bioder”, czyli podniesionych tylnych błotników, najpiękniej prezentująca się w coupe, czyli wersji takiej, jak oferowana przez muzeum w Zgierzu. Pod maską silnik 1,9 CIH o mocy 90 KM – jednostka niezwykle udana i zasiadająca w komorach Opli przez długie lata. Auto jest w stanie do renowacji, choć porusza się o własnych siłach.
Czytaj dalej Opel Rekord C Coupe 1969 – 33900 PLN – Zgierz
Porsche 911 Carrera 996 2002 – 179900 PLN – Zgierz
Komfort, elegancja i sportowe geny. To już nie jest brzydkie kaczątko. Pomimo, że era chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 zakończyła się w 1997 roku wraz z generacją 993, również ich następcy mają coraz szersze grono fanów. Porsche 911 Carrera 996 pomimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe, we wnętrzu oferując więcej miejsca, i lepiej spisując się na dłuższych trasach. Ten egzemplarz to model poliftowy z jednostką i pojemności powiększonej do 3,6 l, o mocy 320 KM, wyposażony w zautomatyzowaną przekładnię Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów. Jak każdy jego następca, jest chłodzony cieczą, co dziwić już nie powinno – taka oznaka nowoczesności. Takie 911 sprawi radość nie tylko wytrawnym kierowcom.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2002 – 179900 PLN – Zgierz
Renault Twingo 1996 – 29900 PLN – Zgierz
Renault Twingo to świetny, miejski samochód, debiutujący na rynku w 1992. Powstało w wyniku wieloletnich badań, miało odważną, jednobryłową formę i modułowe wnętrze, pozwalające przesuwać tylną kanapę i jednocześnie albo zwiększać przestrzeń na kolana pasażerów, albo bagażnik. Gdy debiutowało, na rynku było już Clio, ale to Twingo, mimo długości nadwozia o 20 cm mniejszej, dawało wrażenie większej przestrzeni w kabinie. Oferowane początkowo wyłącznie w żywych, jasnych, niemetalizowanych kolorach (zieleń, czerwień, błękit i żółć), w miastach sprawdzało się znakomicie, a szczególnie wiele uśmiechu potrafiło dać, gdy było wyposażone w elektrycznie rozsuwany dach. Wyprodukowano ich niemal 2,5 miliona i wciąż jest to popularne auto, szczególnie we Francji. Egzemplarz w świetnym stanie, z przebiegiem ledwie 37 tys. km, może być potraktowany jako zakup kolekcjonerski, choć też z pewnością niejeden młody kierowca ucieszyłby się z takiego prezentu i używałby go na co dzień.
Czytaj dalej Renault Twingo 1996 – 29900 PLN – Zgierz
Alfa Romeo Spider 1991 – 105900 PLN – Zgierz
Alfa Romeo Spider z 1992 roku to ostatnia odsłona klasycznego Spidera z Arese, dostępnego na rynku od 1966 roku. 28 lat nieprzerwanej produkcji robi wrażenie, a jeszcze bardziej fakt, że rekordy popularności model bił na samym końcu produkcji. Odpowiedzialna była za to ostatnia modernizacja modelu, przeprowadzona na jesieni 1989 roku. Pozbawienie modelu niepotrzebnych dekoracji wyszczupliło sylwetkę, pozwalając jej powrócić do korzeni. Zderzaki są zintegrowane, bardziej zagłębione i polakierowane w kolor karoserii, nowe elektryczne lusterka i tylne światła zostały przebudowane w stylu ówczesnego flagowego modelu 164. Prezentowany egzemplarz napędza mocniejsza z dwóch dostępnych ówcześnie jednostek – wtryskowa dwulitrówka, pełna werwy i wigoru.
Czytaj dalej Alfa Romeo Spider 1991 – 105900 PLN – Zgierz
Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz
Fiat Argenta to wersja rozwojowa modelu 132. Duży, kanciaty, z silnikiem umieszczonym wzdłużnie, tylnonapędowy, wykorzystywał te same rozwiązania techniczne co poprzednik, ale ubrany był w większe światła i większa ilość tworzyw sztucznych, zgodnie z obowiązującą modą. Zmieniono również jego przód i tył, a największą modyfikacją w układzie jezdnym było zwiększenie rozstawu przednich kół, co poprawiło jego zachowanie na zakrętach. Produkowany był w latach 1981–1985 i był ostatnim tylnonapędowym sedanem Fiata. Większość napędzających go jednostek napędowych stanowiły benzynowe DOHC, ale nie tylko. W ofercie były również 3 jednostki wysokoprężne – 2-litrowy diesel, 2,5-litrowy diesel i 2,5 turbo diesel. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz to diesel ze środkowej półki. Stylistycznie rozpoznawalny jest po wybrzuszeniu na szczycie maski.
Czytaj dalej Fiat Argenta 1983 – 25900 PLN – Zgierz
Mercedes 250 SE W108 1966 – 43900 PLN – Zgierz
Mercedes 250 SE W108 to pierwowzór wszystkich modeli rodziny S-klasy. Chrom, prawdziwe drewno, salonowa elegancja, a wszystko to opakowane w przyciągające spojrzenia nadwozie projektu Paula Bracqa. W tym okazie pracuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 150 KM, zasilany układem wtryskowym, identyczny jak w Pagodach i zestawiony tu ze skrzynią manualną. Auto sprowadzone zostało z Francji, według zapewnień sprzedającego jest zdrową bazą do dopieszczenia mechanicznego i wizualnego.
Czytaj dalej Mercedes 250 SE W108 1966 – 43900 PLN – Zgierz
Renault 16 TS Automatic 1976 – 20900 PLN – Zgierz
Renault 16 zostało zaprezentowane w 1965 roku i z miejsca zdobyło tytuł Samochodu Roku. Powszechnie uznawane jest za pierwszy w historii pojazd z nadwoziem typu hatchback, z tylnymi drzwiami pochylonymi bardziej niż w typowym kombi. Model stał się popularny, ponieważ był elastyczny i praktyczny, stylowy i modny. Sprzedawał się dobrze w całej Europie, w ciągu całego życia modelu wyprodukowano łącznie 1845959 egzemplarzy R16. Bardzo chwalono je za wygodne wnętrze i wysoki poziom wyposażenia, w prezentowanym egzemplarzu odnajdziemy między innymi automatyczną skrzynię biegów, szyberdach i elektryczne szyby.
Czytaj dalej Renault 16 TS Automatic 1976 – 20900 PLN – Zgierz
DAF 44 EV 1976 – 10900 PLN – Zgierz
DAF 44 to niewielki, holenderski sedan ze zgrabną karoserią, którą wystylizował słynny Giovanni Michelotti. DAF 44, podobnie jak inne samochody marki DAF, posiadał innowacyjny układ bezstopniowej skrzyni biegów, DAF Variomatic. Rozwiąznie było pierwszą skutecznie działającą skrzynią CVT na świecie i umożliwiało pracę silnika przy stałej, optymalnej prędkości obrotowej. Dlatego też było idealne, by przystosować je do współpracy z silnikiem elektrycznym. Z takiego też założenia wyszli inżynierowie z politechniki w Aachen, towrząc prezentowany prototyp.
Czytaj dalej DAF 44 EV 1976 – 10900 PLN – Zgierz
Lancia Delta HPE 1996 – 15500 PLN – Zgierz
Lancia Delta II debiutowała na salonie w Genewie w 1993 roku, a jej trzydrzwiowa wersja, oznaczona jako Delta HPE, ujawniła się dokładnie w tym samym miejscu 2 lata później. Nazwa nawiązywała do Lancii Bety HPE – również trzydrzwiowej wersji coupe-kombi z lat siedemdziesiątych. Charakterystyczną cechą Delty HPE jest osłona chłodnicy z grubszą ramką w kolorze nadwozia i zaokrąglone przednie błotniki, takie jakie były wcześniej zarezerwowane dla najmocniejszych wersji HF. Sportowego stylu i charakteru z pewnością jej nie brakuje, nawet jeżeli mówimy o egzemplarzu z otwierającym ówczesną ofertę silnikiem o pojemności 1,6 l.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE 1996 – 15500 PLN – Zgierz