Archiwum kategorii: Chevrolet

Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Są samochody klasyczne, i jest Chevrolet Camaro pierwszej generacji. Dla wielu miłośników to właśnie ten model jest kwintesencją sportowych linii lat 60-tych. Był odpowiedzią koncernu GM na Forda Mustanga, przyjętą zdecydowanie cieplej, niż wcześniejszy, tylnosilnikowy Corvair. Debiutował w połowie roku 1966 jako rok modelowy 1967. Rocznik 1969 był ostatnim pierwszej generacji i pierwszym, który otrzymał zauważalne wizualnie zmiany. Ukształtowany trójkątnie grill pozwolił uwypuklić jego okrągłe reflektory, a tylny pas otrzymał nowe światła, dzielone teraz na trzy, zamiast na dwie części. Zmianą we wnętrzu było dodanie kwadratowych wskaźników, które zainspirowały retro stylistykę kabiny Camaro piątej generacji (z lat 2010-2015). Prezentowany egzemplarz pokryty jest lakierem w swoim oryginalnym i bardzo ciekawym odcieniu „Glacier Blue”. Wyposażony jest w elementy stylizacji modelu SS (Super Sport), ma silnik o pojemności 5,7 l, automatyczną skrzynię biegów, hamulce tarczowe przy przedniej osi, klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Te wszystkie dodatki sprawiają, że nawet dziś jego użytkowanie będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Gdy Chevrolet Corvette C3 debiutował jako model ’68, zafascynował wszystkich nowym nadwoziem i po raz kolejny wzmocnionymi silnikami. To już nie był bulwarowy kabriolecik, jaki rodził się w latach 50-tych. Nawet w podstawowej wersji klient otrzymywał solidne V8 o pojemności 5,4 l i mocy 300 KM, a specjalny aluminiowy Big Block ZL1 choć według katalogu miał osiągać 430 KM, był podobno o ponad 100 KM mocniejszy. Z czasem i niemal z każdym kolejnym rokiem wraz z zaostrzającymi się przepisami ekologicznymi te jednostki osłabiano, lecz tu w ogłoszeniu czaruje egzemplarz z pierwszego roku produkcji. Pod maską skrywa prawdziwy skarb – silnik L36 o pojemności 7 litrów i uczciwej mocy 390 KM, a jego sylwetka wyróżnia się charakterystyczną, pionową tylną szybą i chromowanymi zderzakami. To był ładnie zachowany oryginał, wyposażony we wszystkie charakterystyczne dla rocznika detale, który w ostatnich miesiącach przeistoczył się w prawdziwą perełkę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1968 – 225000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette Z06 C6 2010 – 190000 PLN – Słupno

Chevrolet Corvette Z06 C6 to produkowana w latach 2006-2013 kwintesencja amerykańskiej filozofii budowy samochodu sportowego. Wygląda świetnie, dzięki układowi transaxle ma doskonały rozkład mas, a prowadzi się tak, że nikt kto wyśmiewał jeszcze model o dwie generacje starszy, nie będzie miał tu uwag. Owszem, w tylnym zawieszeniu odnajdziemy poprzeczny resor, ale raz, że wykonany jej z kompozytów, a dwa, że pełni jedynie funkcję sprężynującą (za prowadzenie kół odpowiedzialne są wahacze poprzeczne). Największy zachwyt i entuzjazm z pewnością wzbudzi jednostka napędowa tej wersji. W Z06 zamontowano LS7, czyli przeszło 7-litrowe V8 o mocy 512 KM. Silnik ma tylko po dwa zawory na cylinder, ale za to odnajdziemy w nim tytanowe korbowody oraz zawory wlotowe. Silnik ma rodowód czysto wyścigowy, a zastosowany w nim układ smarowania z suchą miską olejową zapewnia efektywne smarowanie nawet przy ogromnych przeciążeniach na łuku drogi. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h, a pierwsza setka jest tu możliwa już po mniej niż 4 sekundach. To już jest zakres dostępny jedynie dla supersamochodów.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Z06 C6 2010 – 190000 PLN – Słupno

Chevrolet Camaro SS 1968 – 320000 PLN – Wrocław

Chevrolet Camaro to największy konkurent Mustanga w latach 60-tych i jedna z największych ikon tamtych lat. Nikt nie potrafi przejść obok niego obojętnie. Ten Chevrolet Camaro SS to skrupulatnie odrestaurowany klasyk. Przygotowany tak, by jeździć możliwie szybko, kompetentnie i bezpiecznie. Garb, który widzimy na jego masce to nie tyle ozdoba, co konieczność. Zamiast standardowych 396 cali mamy tu niebagatelne 502 cale sześcienne pojemności skokowej (całe 8,2 l). Auto ma regulowane zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach oraz wspomaganie kierownicy. Lakier lśni przepięknie, podobnie jak wszystkie chromy. Tak przygotowane Camaro nie tylko wygląda fenomenalnie, ale i jeździć potrafi tak, że włosy stają dęba na głowie.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro SS 1968 – 320000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C3 1977 – 56000 PLN netto – Warkały

Chevrolet Corvette C3 działa na wyobraźnię, jak rzadko które amerykańskie auto z tego okresu. Jego kształty powstały z inspiracji naturą i nie przez przypadek przypominają morską bestię. To ewolucja koncepcyjnego projektu Mako Shark II projektu Larry’ego Shinody, znajdująca się w produkcji od 1967 roku i stale rozwijana. Przykładowo zmiany w Corvette na rok 1977 dotyczyły głównie wnętrza, kierownica odsunęła się o dwa cale od kierowcy, samochód otrzymał nową konsolę ogrzewania i radio Delco. Sterowanie reflektorów i wycieraczek przedniej szyby znajdowało się teraz na kolumnie kierownicy, a mocowanie lusterka wstecznego przeniesiono na przednią szybę. Wszystkie właściwe dla rocznika atrybuty odnajdziemy w samochodzie z ogłoszenia. W jasnożółtym odcieniu prezentuje się wyśmienicie, a z najmocniejszym w 1977 roku silnikiem L82 z pewnością potrafi zapewnić przyjemne wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1977 – 56000 PLN netto – Warkały

Chevrolet Corvette C2 1964 – 345000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette to jeden z najwspanialej wyglądających samochodów w historii, lecz równie pasjonująca jak jego sylwetka, jest przemiana tego samochodu na przełomie lat. Za ojca zmian uważany jest Zora Arkus-Duntov, genialny inżynier, który przekształcił Corvette ze stylowego samochodu sportowego w legendarną maszynę o wysokich osiągach. Zajmował się ewolucją Corvette przez 20 lat. Gdy zaczynał, pod maską Corvetty pracowały ledwie 6-cylindrowe jednostki, lecz już w debiutującej w 1963 roku generacji C2 pod maską znalazło się 327-calowe V8 w kilku wariantach mocy. Prezentowany rocznik ’64 to pierwszy, w którym zrezygnowano z dzielonego tylnego okna i ponoć była to jedna z głównych zmian, za którą optował Zora. Choć kolekcjonerzy wolą dziś oryginalne dzielone okno Shinody (co znajduje odzwierciedlenie w cenach), wzrost sprzedaży rocznika ’64 do 22229 sztuk pokazał, że kierunek spodobał się publiczności. Prezentowana Corvetta ma nie tylko fantastyczny stan, ale i doskonałą konfigurację. Począwszy od świetnego odcieniu lakieru Silver blue, przez opcjonalne koła z centralną śrubą, 4-stopniową skrzynię manualną, po klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Jest kapitalna!
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C2 1964 – 345000 PLN – Wrocław

Chevrolet Camaro RS 1988 – SPRZEDANY

Lata 70-te mocno rozmiękczyły amerykański styl. Walka o ekologię, zmniejszanie silników, coraz szerzej stosowany przedni napęd i polityczna poprawność. „Muscle cars” odeszły w zapomnienie. To nie mogło się długo utrzymać. Jak zwykle zaczęło się od muzyki – heavy metal wszedł na szerokie wody, a miłośnicy mocnego uderzenia chcieli znaleźć auto dla siebie. Wtedy był rok 1982 i na scenę wszedł Chevrolet Camaro 3. generacji, wraz ze swoim bliźniakiem, Pontiakiem Firebird. Na szczęście główny inżynier projektu Camaro, Tom Zimmer, wcześnie zdecydował, że prowadzenie powinno być najwyższym priorytetem Camaro trzeciej generacji, a to wymaga tylnego napędu. To dało jego dziecku charakter i nieśmiertelność. Dziś większość motoryzacji amerykańskiej z lat 80-tych z ery „malaise” odchodzi w zapomnienie, ale napędzany solidnym 5-litrowym V8 Chevrolet Camaro RS może stać w pełnym blasku na klasycznej scenie. Może też palić gumę ruszając z każdych świateł, w rytm przebojów Mötley Crüe czy Iron Maiden. To jest łobuz. W pięknym stanie rzadko spotykany na rynku, dlatego przyjęliśmy taki egzemplarz we własne ręce z niekłamaną radością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro RS 1988 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette Z06 C5 2001 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette Z06 C5 to następca słynnej ZR1 generacji C4. Wersja specjalna ukierunkowana na osiągi, dobitnie przekonująca, że jest to prawdziwy samochód sportowy. Jego nazwa nawiązywała do wyprodukowanej w 199 sztukach oryginalnej Z06 C2 z 1963 roku. W nowej odsłonie postawiono na maksymalne zejście z masy. Z06 jest o 17 kg lżejszy niż standardowy C5 dzięki tytanowemu układowi wydechowemu, cieńszym szybom, lżejszym felgom i oponom, zmniejszonej izolacji akustycznej i lżejszemu akumulatorowi. Więcej ma za to mocy – w pierwszej odsłonie było to 390 KM, co później podniesiono do 411 KM. Masa całkowita zaledwie 1414 kg, manualna sześciostopniowa skrzynia biegów i przepis na wspaniałą amerykańską zabawkę był gotowy. Duża część z nich już do naszych czasów nie dotrwała, ale był i takie, które potraktowano jak kolekcjonerskie obiekty. Ta przez niemal dwie dekady przejechała zaledwie 9900 mil.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette Z06 C5 2001 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro 1978 – 59500 PLN – Wojakowa

Chevrolet Camaro drugiej generacji to bez wątpienia jeden z najciekawszych sportowych samochodów amerykańskich lat 70-tych. Sportowa sylwetka, agresywne linie, tylny napęd – wszystko, co tygrysy lubią najbardziej. Choć przepisy ekologiczne sprawiły, że montowano w nich również mniejsze jednostki, na szczęście w ofercie pozostała również kultowa V8. Brzmi wspaniale i niestraszne są jej przebiegi rzędu 200 tysięcy mil. Samochód z takim właśnie silnikiem prezentowany jest w tej ofercie.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1978 – 59500 PLN – Wojakowa

Chevrolet Camaro Z/28 1967 – USA

Chevrolet Camaro uznawany jest za odpowiedź na sukces Mustanga, choć korzenie projektu sięgają 1962 roku. Mały, sportowy samochód zielone światło do produkcji dostał faktycznie dopiero w momencie, gdy nowy Ford zaczął bić wszelkie rekordy. Oczywiście by odpowiednio zagrozić największemu konkurentowi, należało również odpowiednio przygotować samochód do sportu. W tym celu przygotowano pakiet Z/28, który obejmował wysokowydajny silnik V-8 302ci, spełniający 5-litrowy limit pojemności w wyścigach SCCA Trans-Am Series. Prezentowany Chevrolet Camaro Z/28 to 17-ty z 25 egzemplarzy przedprodukcyjnych. Jako przedstawiciel fabrycznego zespołu wyścigowego, w latach 1967-69 pozwolił sięgnąć po 11 zwycięstw w serii Trans-am. W popkulturze zapisał się również jako bohater reklam koncernu Gulf Oil, emitowanych między innymi podczas transmisji z lądowania na Księżycu. Później na długie lata samochód został schowany w cieniu, by na nowo zabłysnąć po renowacji przeprowadzonej w ostatnich latach w Belgii. Auto wyposażono w nowoczesne, spełniające wymogi homologacyjne, wyposażenie wyścigowe, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć okaz podczas takich imprez, jak Spa Classic. To jedyny przedprodukcyjny Chevrolet Camaro Z/28, który wciąż zachowuje swój oryginalny silnik. Wycena opiewa na 300-400 tys. USD (około 1,2-1,5 miliona złotych), a wejść w posiadanie samochodu będzie można na styczniowej aukcji Bonhams’a.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro Z/28 1967 – USA