Archiwum kategorii: Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 1967 – USA

Chevrolet Camaro uznawany jest za odpowiedź na sukces Mustanga, choć korzenie projektu sięgają 1962 roku. Mały, sportowy samochód zielone światło do produkcji dostał faktycznie dopiero w momencie, gdy nowy Ford zaczął bić wszelkie rekordy. Oczywiście by odpowiednio zagrozić największemu konkurentowi, należało również odpowiednio przygotować samochód do sportu. W tym celu przygotowano pakiet Z/28, który obejmował wysokowydajny silnik V-8 302ci, spełniający 5-litrowy limit pojemności w wyścigach SCCA Trans-Am Series. Prezentowany Chevrolet Camaro Z/28 to 17-ty z 25 egzemplarzy przedprodukcyjnych. Jako przedstawiciel fabrycznego zespołu wyścigowego, w latach 1967-69 pozwolił sięgnąć po 11 zwycięstw w serii Trans-am. W popkulturze zapisał się również jako bohater reklam koncernu Gulf Oil, emitowanych między innymi podczas transmisji z lądowania na Księżycu. Później na długie lata samochód został schowany w cieniu, by na nowo zabłysnąć po renowacji przeprowadzonej w ostatnich latach w Belgii. Auto wyposażono w nowoczesne, spełniające wymogi homologacyjne, wyposażenie wyścigowe, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć okaz podczas takich imprez, jak Spa Classic. To jedyny przedprodukcyjny Chevrolet Camaro Z/28, który wciąż zachowuje swój oryginalny silnik. Wycena opiewa na 300-400 tys. USD (około 1,2-1,5 miliona złotych), a wejść w posiadanie samochodu będzie można na styczniowej aukcji Bonhams’a.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro Z/28 1967 – USA

Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Są samochody klasyczne, i jest Chevrolet Camaro pierwszej generacji. Dla wielu miłośników to właśnie ten model jest kwintesencją sportowych linii lat 60-tych. Był odpowiedzią koncernu GM na Forda Mustanga, przyjętą zdecydowanie cieplej, niż wcześniejszy, tylnosilnikowy Corvair. Debiutował w połowie roku 1966 jako rok modelowy 1967. Rocznik 1969 był ostatnim pierwszej generacji i pierwszym, który otrzymał zauważalne wizualnie zmiany. Ukształtowany trójkątnie grill pozwolił uwypuklić jego okrągłe reflektory, a tylny pas otrzymał nowe światła, dzielone teraz na trzy, zamiast na dwie części. Zmianą we wnętrzu było dodanie kwadratowych wskaźników, które zainspirowały retro stylistykę kabiny Camaro piątej generacji (z lat 2010-2015). Prezentowany egzemplarz pokryty jest lakierem w swoim oryginalnym i bardzo ciekawym odcieniu “Glacier Blue”. Wyposażony jest w elementy stylizacji modelu SS (Super Sport), ma silnik o pojemności 5,7 l, automatyczną skrzynię biegów, hamulce tarczowe przy przedniej osi, klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Te wszystkie dodatki sprawiają, że nawet dziś jego użytkowanie będzie przyjemnością.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro 1969 – 165000 PLN – Warszawa

Chevrolet Corvette ZR1 C6 2010 – 249000 PLN netto – Krapkowice

Chevrolet Corvette ZR1 to szczególna, najmocniejsza, najbardziej ukierunkowana na osiągi wersja sportowego modelu szóstej generacji. Była jeszcze Z06, ale zdecydowanie stała w jej cieniu. ZR1 to była w swoich czasach zresztą nie tylko najmocniejsza Vette wśród wszystkich dostępnych, ale i najmocniejsza w całej historii modelu. O ile sama nazwa ZR-1 pojawiała się już wcześniej w C3 z lat 1970-1972 i C4 w rocznikach 1990-1995, to w latach 2008-13 w C6 granicę przesunięto o wiele dalej. 6,2 l i 647 KM to ponad 100 KM z każdego litra pojemności, rzecz nieczęsto spotykana w amerykańskiej motoryzacji i uzyskana tu dzięki zastosowaniu kompresora. Obiecywana prędkość maksymalna tej rakiety to 330 km/h, ale zachwycić mogą tu nie tylko osiągi, ale i wyczynowe piękno tej konstrukcji. Włókno węglowe odnajdziemy tu na dachu, masce, błotnikach, przednim spliterze i progach, przy czym maskę i błotniki normalnie polakierowano, ale na dachu i splitterze odnajdziemy oryginalną strukturę carbonu, przykrytą jedynie bezbarwnym lakierem. Na środku maski umieszczono poliwęglanowe okno, pozwalające podziwiać intercooler w pełnej okazałości. Rozmiary opon pobiły kolejny rekord szerokości w modelu, a do zatrzymywania samochodu użyto węglowo-ceramicznych hamulców. Jedynym elementem zbliżającym auto do cywilizacji jest elektroniczne sterowanie systemem ESP i twardością zawieszenia (Performance Traction Management), pozwalające myśleć nie tylko o torowym użytku, ale i o normalnej eksploatacji albo choćby i paleniu gumy, gdy przyjdzie nam do głowy usunięcie wszelkich kagańców. To bardzo niegrzeczne ze swojej natury auto, lecz ten egzemplarz wygląda tak, jakby nikt nigdy nim przepisów nie łamał. Choć przejechał 74 tysiące kilometrów, wciąż wygląda jakby dopiero co opuścił bramy salonu.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette ZR1 C6 2010 – 249000 PLN netto – Krapkowice

Chevrolet Corvette C3 1978 – SPRZEDANY

Trzecia generacja najpopularniejszego obok Forda Mustanga amerykańskiego samochodu sportowego stała się legendą, a dzisiaj jego bryła jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych w designie motoryzacyjnym zza Wielkiej Wody. Od samego początku produkcji dostępny w wersji ze zdejmowanymi elementami dachu typu T-top, Chevrolet Corvette C3 z pierwszych lat produkcji charakteryzował się elementami chromowanymi karoserii oraz ogromnymi silnikami V8, o mocy w najbardziej zaawansowanych wersjach przewyższającej 400 koni mechanicznych. Po kryzysie paliwowym moc silników znacząco spadła, ale z drugiej strony jakość wyprodukowanych samochodów pod względem nie tylko wykonania, ale i komfortu podróżowania wzrosła, a specjaliści modelu uznają lata produkcji 1978-82 za samochody najlepsze do jazdy na co dzień. Rok 1978 to też rok 25-lecia modelu Corvette i w związku z tym faktem prezentowany samochód został wyposażony w bardzo estetyczne emblematy podkreślające tę rocznicę.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1978 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro RS 1968 – SPRZEDANY

Aktualna rejestracja tego Camaro mówi o nim wszystko. Chaos. To właśnie może uczynić na drodze, kiedy pojechać nim tak, jak pozwolą jego możliwości. Sportowe zawieszenie, podrasowany silnik V8 5,7 l, głośny wydech, i kierowcy większości współczesnych plastikowych zabawek będą tylko uciekać z przerażeniem z drogi. Chevrolet Camaro RS to wspaniały pony car, największy konkurent Forda Mustanga i jedna z największych ikon amerykańskiej motoryzacji lat 60-tych. Ten egzemplarz był w rękach pasjonata, który nie szczędził środków, by zapewnić mu wszystko co najlepsze. Wygląda doskonale zarówno z zewnątrz, jak i w środku, a najlepiej – pod maską – aluminiowy kolektor dolotowy Edelbrock, aluminiowe głowice, aluminiowa chłodnica, kolektory wydechowe pokryte ceramiką. Samochód prezentuje się fenomenalnie i z pewnością wzbudzi sensację, gdziekolwiek się pojawi.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro RS 1968 – SPRZEDANY

Chevrolet Alero 2001 – SPRZEDANY

Oldsmobile jest jedną z najbardziej zasłużonych amerykańskich marek, jej historia sięga aż XIX wieku, choć dziś przeszła już do historii. Jej ostatnim samochodem był oferowany w latach 1998-2004 Oldsmobile Alero, sprzedawany w wybranych krajach w Europie w latach 1999-2001 jako Chevrolet Alero. Następca modeli Achieva i Cutlass był przedstawicielem klasy średniej, pierwotnie zaprezentowanym jako coupe, a później oferowanym również jako sedan. Stylistycznie nawiązywał do modnej w latach 60-tych i 70-tych stylizacji a’la butelka Coca-Coli, a technicznie bazował na Pontiacu Grand Am. Co ciekawe, choć w Europie samochód sprzedawany był pod marką Chevrolet, w samochodzie początkowo nawet nie usunięto emblematów Oldsmobile’a. Dopiero od 2000 roku logo Chevroleta pojawiło się na przednim grillu, a na kierownicy do końca nie zostało zmienione. W Europie samochód oferowany był między innymi w Szwajcarii, zamiast modeli koncernu GM z Korei, znanych u nas jako Daewoo Leganza i Chevrolet Evanda. Gdy zestawimy te auta bezpośrednio, nie należy się dziwić, że bogatym Szwajcarom zaoferowano coś ciekawszego. Silnik 3,4 l V6, bogate wyposażenie, to nawet dziś może się podobać, szczególnie gdy kosztuje tyle, co miesięczna wypłata.
Czytaj dalej Chevrolet Alero 2001 – SPRZEDANY

Chevrolet Camaro Z28 1979 – 116000 PLN – Osielsko

O ile Camaro pierwszej generacji ma ponadczasową stylistykę i z pewnością zawsze będzie najbardziej poszukiwane, nie da się zaprzeczyć, że druga generacja była sporym krokiem naprzód. Projektowana bez pośpiechu i ze sporym budżetem, który przyszedł wraz z sukcesem poprzednika, dopracowana została niemal w każdym aspekcie. Jakość wykonania, sposób prowadzenia, wykończenie wnętrza – wszystko zostało dopracowane, a model stał się bardziej dojrzały i wyrafinowany. Chevrolet Camaro Z28 to sportowo ukierunkowana wersja modelu. Opcja wyposażenia Z28 powstała w celu przystosowania produkcyjnego Camaro do wyścigów SCCA Trans-Am i pełniła podobną rolę, jak Boss w Mustangach. Z miejsca stała się synonimem dobrych osiągów, a modyfikacje nie sprowadzały się tylko do dużej jednostki, ale również do dodających charakteru zmian stylistycznych. Choć V8 o pojemności 350 cali sześciennych (5,7 l) było niemal w każdym kolejnym roku osłabiane przepisami ekologicznymi, to po latach i odpowiednim tuningu, nic nie stoi na przeszkodzie, by samochód brzmiał i jechał tak, jak od początku powinien. Ten w ogłoszeniu przygotowany został tak, że z pewnością skruszyć może niejedno serce.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro Z28 1979 – 116000 PLN – Osielsko

Chevrolet C-10 Pickup 1965 – 75000 PLN – Warszawa

Chevrolet C-10 to niewielki pickup o ładowności pół tony, produkowany masowo od 1959 roku, nieodłączny element krajobrazu amerykańskiej prowincji, przeżywający w dzisiejszych czasach drugą młodość. To baza dla niezliczonych tuningowych wizji, które zrealizowane ze smakiem przykuwają uwagę i pozwalają wyróżnić się na drodze. W ogłoszeniu dopieszczony egzemplarz z 1965 roku, czyli przedostatniego roku produkcji pierwszej generacji. Posiada pakę typu “step-side”, czyli idealnie prostokątną, z nadkolami wystającymi poza obręb burty. Tak wczesny rocznik oznaczał brak luksusów i spartańskie wyposażenie, które po części utrzymano do dziś – polegać tu musimy na hamulcach bębnowych i sile własnych rąk, gdyż wspomagania kierownicy nie uświadczymy. To bez wątpienia męskie auto. Pod maską w owym czasie odnaleźć można było 8 różnych jednostek napędowych, lecz nawet najmocniejsza i tak była mniejsza od tej, która siedzi w nim obecnie. 5,7 l V8 z pewnością potrafi zapewnić niezapomniane wrażenia, a dostępne luksusy to automatyczna skrzynia biegów, czerwony welur we wnętrzu i olejowane drewno egzotyczne na pace.
Czytaj dalej Chevrolet C-10 Pickup 1965 – 75000 PLN – Warszawa

Chevrolet SSR 2005 – 90000 PLN – Poznań

Chevrolet SSR jest współczenym, lecz stylizowanym retro hot-rod’em. Jego nadwozie to niespotykana hybryda wersji półciężarówki i kabrioletu. Składanie sztywnego dachu i podnoszenie pokrywy przestrzeni ładunkowej realizowane są automatycznie. Wyróżniają go tylne koła o średnicy 20 cali (cal większe od przednich), elementy stylizacji nawiązujące do pick-up’ów z lat 50-tych, potężna, 300-konna jednostka V8 oraz sportowy wydech, nadający już wersji seryjnej niebanalny, odjechany wizerunek. To był wóz, który rodził się jako concept car, lecz przyjęty został tak ciepło, że zdecydowano się na seryjną produkcję. Od 2002 do 2009 roku wyprodukowano ich 24100 sztuk. Jak na tak niszowy model – niemało, co wcale nie znaczy, że to często spotykany gość na drodze. W końcu w Polsce patrzy się zazwyczaj na praktyczne zalety samochodu, a te tutaj nie stoją na pierwszym planie. Technicznie to krewniak Chevroleta TrailBlazer, jednak lista modyfikacji sprawia, że to całkowicie odmienny model, z pewnością przeznaczony dla indywidualisty.
Czytaj dalej Chevrolet SSR 2005 – 90000 PLN – Poznań

Chevrolet Corvette ZR-1 C4 1990 – 110000 PLN – Białystok

Chevrolet Corvette ZR-1 C4 jest jednym z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek wyprodukował koncern General Motors. Nic w tym dziwnego, bo postawiony pod ścianą Chevrolet zmuszony był ukręcić bata na Ferrari. GM do pomocy przy projekcie wezwał Lotusa wraz z jego inżynierami, z którym to postanowił stworzyć nową, mocniejszą jednostkę napędową. Produkcję przekazano firmie Mercury Marine w Stillwater, która z doskonałą kontrolą jakości była w stanie zbudować ręcznie aż 18 silników dziennie. Nowy silnik generujący 375 KM oznaczony jako LT5, zamknięty w bryle nadwozia C4, pokazano po raz pierwszy na genewskim salonie w 1989 roku. Na sprzedaż wystawiony został piękny egzemplarz jednego z 3049 sztuk Corvette ZR-1 zbudowanych przez GM w 1990 roku. Jest to okazja do nabycia kultowego sportowego Amerykana w najbardziej poszukiwanej wersji, który już samym wyglądem i dźwiękiem budzić będzie respekt na ulicach miast oraz na zlotach.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette ZR-1 C4 1990 – 110000 PLN – Białystok