Kariera Citroena DS była długa i owocna. Rodził się w 1955 roku, zachwycając zarówno stylistyką, jak i rozwiązaniami mechanicznymi. DS wymawia się po francusku déesse, co dosłownie oznacza boginię. Taki właśnie status zyskał ten samochód wśród odbiorców. Zachwycał komfort, skuteczne hamulce, jednoramienna kierownica, futurystyczna deska rozdzielcza, wspaniale miękkie fotele. Przez lata powstała mnogość specyfikacji. W ofercie pojawił się też model ID, z nieco mniej luksusowym wykończeniem niż DS oraz z klasycznym układem hamulcowym. ID jako nazwa handlowa zniknęła po roku 1970, wtedy też pojawia się DSpécial, czyli poziom podstawowy wyposażenia zastępujący ID 19 Luxe. W samochodzie pojawia się nowa deska rozdzielcza z okrągłymi tarczami zegarów i taki właśnie samochód w fantastycznie oryginalnym stanie zobaczyć możecie w ofercie BRP.
Citroen DSpecial
Rocznik: 1972
Przebieg: 50000 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 89 KM
Na sprzedaż oferujemy tutaj Citroena DS z 1972 roku.
Pochodzi on pierwotnie z Francji i był tam zarejestrowany do września 2024 roku.
Jak widać na zdjęciach, jest to DS, który był użytkowany i „żył”. Pomalowany w pięknym leśnym zielonym kolorze z białym dachem, posiada piękną patynę.
DS ma na liczniku 50 000 km, jednak nie są one udokumentowane, a rzeczywisty przebieg najprawdopodobniej jest wyższy.
Do ostatnich chwil samochód poruszał się po francuskich drogach, posiadając aktualny przegląd techniczny ważny od 2023 do 2025 roku oraz rejestrację jako pojazd zabytkowy.
Przez lata wiele zainwestowano w mechanikę pojazdu. Układ hydro pneumatyczny działa w pełni sprawnie i został wyposażony w nowe kule resorujące. Przednia oś i przekładnia kierownicza zostały zregenerowane i wyregulowane. Skrzynia biegów została zmodernizowana z 4-biegowej na 5-biegową.
Pod względem wizualnym samochód przyciąga wzrok – jednak dla osób dążących do perfekcji, trzeba będzie jeszcze zainwestować czas w lakierowanie i poprawki we wnętrzu.
To idealny oldtimer do codziennego użytku, który nie jest zbyt cenny, by nim jeździć również zimą. Ma jednak również potencjał, aby stosunkowo niewielkim nakładem pracy przywrócić go do stanu fajnego klasyka.