Alfa Romeo GT Junior 1970 – SPRZEDANA

Miłośnicy Alfa Romeo są zgoła inni niż miłośnicy Mercedesów. Tu zgodność VIN nigdy nie jest kluczowa, a zamiana na większy silnik z rodziny Bialbero obierana jest na plus, podobnie jak gustowne modyfikacje upodabniające do sportowych odmian GTA. Ta Alfa Romeo rodziła się w 1970 roku jako GT Junior pierwszej serii, zwana „Scalino” albo „Kantenhaube”. Mowa tu o charakterystycznym schodku na szczycie maski, służącym za dodatkowy wlot powietrza. Piękna jest jej konfiguracja kolorystyczna ciemnozielonego lakieru z brązowym wnętrzem. Zdjęte zderzaki, zmienione fotele, atrapa, felgi, kierownica – to wszystko upodabnia ją o torowych wersji, choć w tym przypadku mowa jest o aucie dedykowanym zdecydowanie na ulice, po których po prostu można jeździć… szybko.

Alfa Romeo GT Junior
Rocznik: 1970
Pojemność: 1567 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 122 KM

Alfa Romeo GT Junior „Scalino” z 1970 roku w poszukiwanym kolorze Verde Muschio, z cudownym wnętrzem Terra Bruciata i Cinghiale nie zdarza się zbyt często. Scalino takie jak to było produkowane tylko od 1968 do 1970 roku i charakteryzuje się przepięknym wnętrzem z niepowtarzalną deską rozdzielczą (2 typowo włoskie zegary) i charakterystycznym uskokiem przed maską. Tutaj jest jeszcze jeden plusik. Wóz jest z jednej strony bardzo oryginalny, wszystkie kolory są zgodne z oryginałem, a z drugiej modyfikacje jakie zostały przeprowadzone bardzo dobrze robią Juniorowi – są schludne, gustowne i pro.

Ten egzemplarz był pierwotnie modelem przeznaczonym na rynek włoski, który został po raz pierwszy zarejestrowany w sierpniu 1970 r., następnie sprowadzony do Niemiec w 2016 r., a ostatnio do Polski w 2024 r.

Zamiast oryginalnego 1.3 pod maską znajduje się czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra z dwoma wałkami rozrządu, zasilany dwoma nowymi gaźnikami Weber 40 DCOE, zapewniający moc około 122 KM przekazywaną na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Wszystko wystroiłem osobiście, chodzi równo, malinowo.

Auto jest wyposażone w zestaw przedniej atrapy Alfaholics GTA-R, drewniano-aluminiową kierownicę Hellebore, fotele kubełkowe z epoki pokryte oryginalnym alfoskim materiałem, tapicerkę tunelu skrzyni biegów z pikowanymi sekcjami w kształcie diamentu, aluminiowy zbiornik odmy, gąbkowe filtry powietrza Ram Air, a także komplet 14-calowych felg aluminiowych Alfaholics GTA „Strada”.

Do auta są oryginalne przednie siedzenia i zderzaki, włoska książka serwisowa, włoskie dokumenty i broszury oraz zbiór faktur za konserwację, faktury za części i różne raporty z przeglądów.

W HOC we wrześniu 2024 roku wymieniono olej silnikowy, płyn hamulcowy, świece zapłonowe, zamontowanio nowe uszczelki okien w drzwiach i nowy zawias drzwi. Przeprowadzono także strojenie i detailing. W 2018 r. zamontowano nową cewkę, palec i kopułkę, zestaw dwóch nowych gaźników Weber 40 DCOE 151, kolektor dolotowy, zestaw sterowania Weberami, zestaw przewodów wodnych, zbiornik płynu hamulcowego, nowe sprzęgło i nowy cylinder główny, a także odnowiono chłodnicę wody. Nowe trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa zamontowano w 2017 r.

Wóz jest w bardzo dobrym stanie.