Debiutujący w 1948 roku Jaguar XK120 miał piękne, sportowe linie, ale również pierwszy na świecie dwuwałkowy, sześciocylindrowy silnik. Stał się ikoną, a jego następcy z lat 1954–1957 (XK140) oraz 1957-1961 (XK150) kontynuowali stworzoną przez Sir Williama Lyons’a wspaniałą linię nadwozia z coraz mocniejszymi jednostkami napędowymi. Prezentowany Jaguar XK150 FHC 3.4 SE fabrykę opuścił w 1959 roku, ze specjalnym wyposażeniem. Jest to oryginalne coupé z chromowanymi felgami szprychowymi, światłami przeciwmgielnymi, podwójnym wydechem i głowicą cylindrów typu B, która dodaje mu 20 KM. House of Classics oferuje 1 z 4445 wyprodukowanych XK150 w nadwoziu coupe (FHC). To pojazd ikoniczny, będący poprzednikiem legendarnego Jaguara E-Type’a, który odziedziczył po nim rozwiązania mechaniczne. 6 cylindrowy, dwuwałkowy silnik o mocy 210 KM gwarantował nieprawdopodobne osiągi w drugiej połowie lat 50.: 210 km/h i poniżej 9 sekund do 100 km/h.
Jaguar XK150 FHC 3.4 SE
Rocznik: 1958
Przebieg: 2400 mil po renowacji
Silnik: 3442 cm³; R6
Skrzynia biegów: manualna, 5 biegowa
Moc: 210 KM
Prezentowany egzemplarz pochodzi z dużej kolekcji znanego, warszawskiego kolekcjonera, który gromadził auta przez 30 lat. Wielu nazywało go “Panem z windami na samochody”. Jaguar został odrestaurowany od śrubki, bez szczędzenia środków, w latach 2007-2008. Pomimo upływu czasu nadal wygląda oszałamiająco co tylko potwierdza wysoki standard przeprowadzonych 16 lat temu prac. Auto uczestniczyło w wielu rajdach turystycznych i jest przystosowane do poruszania się we współczesnym ruchu (m.in. Getrag 5 biegowy, elektryczny wentylator chłodnicy). Auto po olbrzymim serwisie.