Świetny welur, pompowane pneumatycznie fotele, super wyciszona kabina, automatyczna skrzynia biegów i zawieszenie z regulowaną siłą tłumienia. Do tego tylny napęd i naprawdę mocny silnik wzmocniony kompresorem. To przepis, w którym Ford Thunderbird SC, model X generacji, ruszył na podbój rynku w 1989 roku. Stworzony został na bazie platformy MN12, rozwijanej od 1984 roku. Miał konkurować z luksusowymi autami europejskimi, takimi jak BMW serii 6. W odróżnieniu od większości amerykańskich aut tego okresu, szef projektu Tony S. Kuchta postawił na tylny napęd i niezależne zawieszenie tylnej osi, mające zapewnić przyjemniejsze doznania zza kierownicy. Efektami prac byli zachwyceni dziennikarze, którzy otrzymali do testowania gotowe egzemplarze. Nie była za to zachwycona dyrekcja Forda, zirytowana przekroczeniem pierwotnych założeń w zakresie masy samochodu i kosztów produkcji. Nie pierwszy raz jednak życie pokazało, że to co dobre, nie może być tanie. Samochód robi świetne wrażenie nawet po ponad trzech dekadach, szczególnie jeżeli mówimy o świetnym egzemplarzu ze Szwajcarii, jaki szczęśliwie trafił w nasze ręce. To prawdziwy drogowy jacht, niezwykle przyjemny w podróży.
Ford Thunderbird SC
Rocznik: 1989
Przebieg: 113000 km
Pojemność: 3791 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 211 KM
Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– welurowa tapicerka,
– tempomat,
– elektryczne szyby,
– radio CD ze zmieniarką,
– elektrycznie regulowane fotele z pompowanymi pneumatycznie boczkami i poduszką na odcinku lędźwiowym,
– regulowana twardość amortyzatorów.
Ford Thunderbird dziesiątej generacji.
Topowa wersja z silnikiem V6 wzmocnionym kompresorem.
Auto sprowadzone ze Szwajcarii, w specyfikacji europejskiej, z potwierdzonym przebiegiem i obszerną dokumentacją serwisową.
Samochód po obszernych pracach serwisowych obejmujących:
– pełną odbudowę skrzyni biegów,
– nowe opony,
– nowy akumulator,
– wymiana cewki, świec i przewodów zapłonowych,
– nowy silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy,
– wymiana termostatu,
– wymiana paska wieloklinowego,
– uszczelnienie kompresora powietrza,
– wymiana oleju i filtrów,
– wymiana podnośników szyb,
– serwis klimatyzacji wraz z wymianą wszystkich uszczelnień.
Auto zarejestrowane w Polsce.