BRP – Bracia Goźlińscy

Mercedes 300SEb W108 1967 – SPRZEDANY

Mercedes 300SEb to nieco zapomniana dziś wersja modelu W108, czyli prekursora dzisiejszej S klasy. To, co wyróżnia te samochody to silnik M189, wywodząca się z lat 50-tych duża szóstka pamiętająca czasy Adenauerów. Tą samą jednostkę otrzymał 300 SEL z lat ’65-’67, który jednak z racji posiadania pneumatycznego zawieszenia należał już do typoszeregu W109. Pochodna tej jednostki napędzała nawet Gullwinga, choć z powodu daleko idących zmian nie sposób nazwać tych silników bliźniaczymi. 300SEb W108 zbudowano tylko 2737 sztuk, po czym model został zastąpiony wersją 280 SE. Co wyróżniało M189? Wyjątkowa kultura pracy, zdecydowanie cichsza praca niż mniejszych szóstek Mercedesa i niestety dość wymagający serwis, co sprawiło, że często zmieniano te jednostki na mniejsze, a dziś tych samochodów na rynku praktycznie nie ma. Ten w ogłoszeniu to zjawisko, nie widziałem tak utrzymanej trzysetki od lat.

Mercedes-Benz 300SEb W108
Rocznik: 1967
Przebieg: 65376 km
Pojemność: 2996 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 172 KM

Mercedes-Benz 300 SEb – samochód został zakupiony jako sprawny i nieuszkodzony w Tokio.
Auto było w ciągłym użytkowaniu przez wcześniejszego właściciela.
Data pierwszej rejestracji w Japonii odbyła się w 1967 roku.
Jak przystało na prawdziwą limuzynę Mercedesa w wyposażeniu odnajdziemy nie tylko piękne zegary i wspaniałą, skórzaną tapicerkę, lecz również klimatyzację, elektryczne szyby, a także skrzynię automatyczną.

Elementy skórzane tapicerki są w bardzo dobrym stanie, nie ma na nich pęknięć ani innych uszkodzeń.
Silnik oraz skrzynia biegów pracują poprawnie, auto świeżo po regeneracji pompy wtryskowej paliwa oraz serwisie zapłonu.
Jak na auto ponad 50-letnie jest w dobrym stanie, technicznie jest sprawny, ale na pewno przyda się serwis, aby doprowadzić auto do ideału.

Chromy i galanteria w bardzo dobrym stanie.
Deska bez pęknięć.
Drewno dekoracyjne w idealnym stanie.
Nadwozie oraz podwozie zachowane w porządnym stanie – jak na Japonię przystało.

Samochód sprawny, gotowy do jazdy, zachwyca swoim wyjątkowym wyglądem.
Auto po opłatach gotowe do rejestracji.