Archiwum kategorii: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI Mk4 1998 – 29900 PLN – Poznań

Volkswagen Golf GTI debiutował w 1976 roku, i w każdej kolejnej generacji wracano do edycji, łącząc sportowy styl ze wzmocnionymi silnikami. W czwartej generacji nabywcę mogły ucieszyć fotele Recaro i niezwodna jednostka 1,8T o mocy 150 KM. Bez regularnego pakietu zewnętrznego była to propozycja skromna, ale 1998 rok to był czas, kiedy czwarta generacja Golfa dopiero debiutowała, a czas na mocniejsze wersje – w tym kultowe R32 – dopiero miał nadejść. Ten egzemplarz pochodzi z Niemiec i jest zarejestrowany w Polsce. Po sprowadzeniu przeszedł kompleksowy serwis.
Czytaj dalej Volkswagen Golf GTI Mk4 1998 – 29900 PLN – Poznań

Volkswagen T3 Caravelle Carat 1986 – 100000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Volkswagen Caravelle Carat to kultowa wersja znanego i lubionego modelu T3. Jest tu wszystko, co sprawdzi się w podróży – welurowa tapicerka, wygodne fotele kapitańskie i bogate wykończenie wnętrza. Z tyłu pod podłogą schowany jest najmocniejszy wśród seryjnych silnik DJ – benzynowy, o pojemności 2,1 l i mocy 112 KM, połączony ze skrzynią automatyczną. Jeżeli dla kogoś to za mało, można pokusić się o zbudowanie repliki legendarnego Porsche B32, w którym zamontowano fabrycznie sześciocylindrowy silnik z Porsche 911. To właśnie Caravelle Carat był oryginalnie bazą do budowy tego modelu.
Czytaj dalej Volkswagen T3 Caravelle Carat 1986 – 100000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Volkswagen Passat Formel E B2 1982 – 45000 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat Formel E generacji B2 to prawdziwy prekursor rozwiązań ekologicznych. Dzięki aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie 3-drzwiowego nadwozia stanowił dobrą bazę, by móc powalczyć o jak najniższe spalanie. Dodano mu nadbieg, opony o niskim oporze toczenia, a w niektórych egzemplarzach nawet system „start-stop”. Efekt? W warunkach testowych udało się ponoć osiągnąć 5 l / 100 km. Co prawda w książce spalań jedyny użytkownik tego samochodu daleki był od takich wyników, ale za to trzeba przyznać, że potrafił zachować egzemplarz w imponującej kondycji. Sam egzemplarz zresztą też jest wyjątkowy – odkupiony został z muzealnej kolekcji, w której znalazł się nie bez powodu. Oryginalna srebrna pokrywa zaworów określa jego przynależność do grupy zaledwie 100 pierwszych sztuk modelu zwanej „Wolfsburg Edition”, a czerwone wnętrze ponoć zostało zamontowane wyłącznie w tym egzemplarzu z tej serii.
Czytaj dalej Volkswagen Passat Formel E B2 1982 – 45000 PLN – Wrocław

Volkswagen Passat B1 1974 – SPRZEDANY

Pierwszy Passat projektu Giorgetto Giugiaro wprowadzony został do produkcji w połowie 1973 roku i opierał się na platformie debiutującego rok wcześniej Audi 80. Przyjął formę 2 drzwiowego sedana (klapa bagażnika otwiera się bez szyby) o lekkim profilu bocznym w stylu fastback. Wszystko to działo się co najmniej rok przed premierą VW Golfa Mk1. Passat był modelem przełomowym dla marki, otwierającym nową erę w designie VW, ale przede wszystkim innowacyjnym technicznie (przedni napęd i silnik z przodu chłodzony cieczą), zrywającym z architekturą Garbusa. Wóz prezentowanym przez mClassic jest wyjątkowy – pochodzi z samego początku produkcji, ma piękną konfigurację kolorystyczną i zachowany jest w rewelacyjnym, oryginalnym stanie.
Czytaj dalej Volkswagen Passat B1 1974 – SPRZEDANY

Volkswagen 1303S Big 1974 – SPRZEDANY

Na targach we Frankfurcie w 1973 roku na stoisku Volkswagen odnaleźć mogliśmy trzy garbusy w specjalnych edycjach, przedstawione pod hasłem „Käfer der Käufer”, czyli Garbus dla Kupującego. W ten sposób podkreślano bogate wyposażenie specjalnych wersji, które nazwano S761 „Jeans-Bug”, S763 „Big-Bug” oraz S764 „City-Bug”. Wśród nich wszystkich, „Big” był tym najmocniejszym, jedynym zasilanym silnikiem o pojemności 1,6 l i szczytowej dla seryjnych Garbusów mocy 50 KM. Wyróżniały go szersze, sportowe felgi GT o szerokości 5,5 cala, specjalna tapicerka ze sztruksowym wzorem oraz – co było unikalne dla Garbusów – drewno na desce rozdzielczej i gałce zmiany biegów, a także oznaczenia na karoserii. Volkswagen 1303S Big to z pewnością jedna z najciekawszych propozycji, jeżeli szukamy Garbusa wyróżniającego się wśród innych i specyfikacji najlepszej do poruszania się na co dzień.
Czytaj dalej Volkswagen 1303S Big 1974 – SPRZEDANY

Volkswagen T2 Microbus 1969 – 119000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen T2 zadebiutował w 1967 roku jako następca „bulika”. Znany na całym świecie, produkowany był Niemczech, Meksyku i Argentynie, a w Polsce przylgnęło do niego określenie „ogórek”. Występował jako furgon, pick-up, pick-up z kabiną załogową (doka), mikrobus czy niezliczone wersje kempingowe. Popularność zyskał ogromną, do 1979 roku wyprodukowano ich 4,5 miliona. Prezentowany egzemplarz to rocznik 1969 i tzw. model T2a, czyli pierwszej serii. Z przodu posiada jeszcze kierunkowskazy umieszczone pod reflektorami, z tyłu małe światła i mniejsze wloty powietrza. To mikrobus, podróżować może nim aż 9 osób.
Czytaj dalej Volkswagen T2 Microbus 1969 – 119000 PLN – Dębe Wielkie

Volkswagen Garbus Oval 1956 – 159000 PLN – Stary Dzierzgoń

Piękna klasyczna deska rozdzielcza, kierunkowskazy w postaci semaforów, owalna tylna szyba – to wszystko są smaczki, jakimi można się cieszyć posiadając tylko tak wczesny egzemplarz. Choć Garbus opracowany był w latach 30., jego produkcja masowa ruszyła po 1945 roku. Oval otrzymał swoją nazwę ze względu na kształt tylnej szyby i był modelem dostępnym w latach 1953-1957. Od 1954 roku montowano silnik typu 122 z otworem cylindra 77 mm, którego pojemność skokowa wynosiła wzrosła do 1192 cm³ zamiast dotychczasowych 1131 cm³. Powiększony silnik dostarczał teraz 22 kW (30 KM), o 4 kW (5 KM) więcej niż stary silnik. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz nie posiada jeszcze prawego lusterka, co było cechą aut produkowanych przed listopadem 1956.
Czytaj dalej Volkswagen Garbus Oval 1956 – 159000 PLN – Stary Dzierzgoń

Volkswagen Vanagon Westfalia T3 1985 – 95000 PLN – Kamionka Wielka

Był uwielbiany za młodu, kochany jako youngtimer, i jest niezwykle ceniony dziś, jako klasyk. Volkswagen T3 w zabudowie Westfalia to po prostu świetnie przemyślany samochód kempingowy. Z jednej strony jego podwozie nie przekracza rozmiarami powierzchni niewielkiego samochodu osobowego, a z drugiej po prostu pozwala zmieścić na pokładzie niemal wszystko, co potrzebne do życia na kempingu. Można nim pojechać bez strachu gdziekolwiek, nawet tam, gdzie ulice są naprawdę wąskie i o ile nie będziemy się wybitnie spieszyć, z pewnością dotrzemy tam bez problemu. Ten egzemplarz to Volkswagen Vanagon, gdyż pod tą nazwą sprzedawany był na amerykańskim rynku, skąd pochodzi. Napędza go kultowy bokser o pojemności 2,1 l, w odmianie chłodzonej cieczą, w 95-konnej specyfikacji, zestawiony ze skrzynią automatyczną. Na pokładzie jest wszystko, czego dusza zapragnie, nawet klimatyzacja.
Czytaj dalej Volkswagen Vanagon Westfalia T3 1985 – 95000 PLN – Kamionka Wielka

Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – SPRZEDANY

Przeciętny Polak na początku Millenium marzenie miał jedno. Volkswagen z silnikiem 1.9 TDI pod maską. Tu nie było istotne, że większość konkurencji napędzały cicho pracujące jednostki wysokoprężne z nowoczesnym układem common rail. VW mógł być głośny, ale mało palił, był trwały i wytrzymały. Obrósł legendą, która sprawia, że poszukiwany jest do dziś. Nie jeden człowiek dziś spojrzy z wielkim sentymentem i rozrzewnieniem na taki egzemplarz, jak ten. Zawsze przechowywany w garażu, z polską historią, z przebiegiem jedynie 29 tys. km.
Czytaj dalej Volkswagen Passat 1.9 TDi B5FL 2003 – SPRZEDANY

Volkswagen Jetta Mk2 1984 – 19900 PLN – Zgierz

Volkswagen Jetta debiutował w 1979 roku, będąc trójbryłową wersją Golfa. Druga generacja ukazała się pół roku po debiucie Golfa drugiej generacji, już w 1984 roku. Podobnie jak poprzednik, wóz wyróżniał się prostokątnymi przednimi lampami i imponującym bagażnikiem, którego pojemność wynosiła 660 l. Nazwa Jetta pochodzi od terminu „jet stream”, silnego prądu powietrza w troposferze lub stratosferze. Podobnie przebojem model zdobył rynek, wykorzystując modę na pojazdy trójbryłowe. Do 1992 roku wyprodukowano ich 1 383 500 sztuk. Ten egzemplarz jest szczególny, bo pochodzi z pierwszego roku produkcji.
Czytaj dalej Volkswagen Jetta Mk2 1984 – 19900 PLN – Zgierz