Volvo V70 XC AWD Cross Country to prekursor uterenowionych kombi. Wywodzi się wprost od Volvo 850 AWD, które debiutowało w 1996 roku i było pierwszym szwedzkim samochodem osobowym z napędem na 4 koła. Był to układ działający na podobnej zasadzie jak debiutujący dwa lata później Haldex, z przekładnią kątową, dołączanym w razie poślizgu napędem tylnej osi i blokadą mechanizmu różnicowego tylnych kół. V70 AWD pojawiło się już rok później, w 1997 roku. Klasyczne kształty cegły nieco tu wyoblono, poza tym popracowano nad detalami, by odróżnić nowy model od standardowego kombi V70. Auto otrzymało podwyższony o niecałe 3 cm prześwit, osłonę pod miską olejową, zmienione zderzaki, inny grill, inne relingi na dachu, czarną blendę wokół tylnej szyby z napisem Cross Country, a we wnętrzu dwutonową tapicerkę z łączoną skórą i materiałem oraz grubsze dywaniki, a także kokosową matę bagażnika. Tak przygotowany samochód miał nie tylko nowy styl, ale i nadawał się lepiej do eksploatacji w górskich terenach czy na wyprawy do lasu. Nasz egzemplarz wyposażony jest w benzynowy silnik 2,4 l z turbosprężarką, zapewniający mu świetną dynamikę. Ma świetne zestawienie kolorystyczne i gotowy jest do podjęcia nowych wyzwań.
Volvo V70 XC AWD Cross Country
Rocznik: 1998
Przebieg: 238000 km
Pojemność: 2435 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 194 KM
Wyposażenie:
– napęd AWD,
– ABS, ESP (system TRACS),
– klimatyzacja dwustrefowa,
– 6-głośnikowy system audio z magnetofonem i CD,
– skórzano-materiałowa tapicerka,
– elektryczne lusterka,
– elektryczne szyby,
– przednie i boczne poduszki powietrzne,
– centralny zamek z pilotem,
– kierownica skórzana z regulacją wysokości,
– skórzany podłokietnik że schowkiem,
– wycieraczki przednich reflektorów,
– przednie światła przeciwmgielne,
– siatka oddzielająca przestrzeń bagażową,
– postojowe podgrzewanie silnika i kabiny (230 V),
– hak holowniczy.
Volvo V70 XC AWD z drugiego roku produkcji modelu.
Pięciocylindrowy, 20-zaworowy silnik benzynowy z turbosprężarką.
Kolor Volvo Coral Red Metallic.
Wnętrze: skóra/płótno w jasnym kolorze.
Wyposażony w hak holowniczy, masy: własna 1684 kg, całkowita 2120 kg, masa całkowita przyczepy 1800 kg z hamulcem albo 500 kg bez hamulca.
Samochód sprowadzony z rynku niemieckiego w 2018 roku. Kompletne oryginalne wyposażenie wraz z kokosowymi dywanikami i matą bagażnika, dodatkowo gumowy dywanik kierowcy Volvo. Większość elementów ma wciąż pierwszy lakier. Zachowane w bardzo dobrym stanie, z naturalnymi oznakami eksploatacji (obicia od kamieni na masce, odklejone boczki 3 drzwi, dodatkowo przecięty w dwóch miejscach boczek prawych drzwi).
Samochód po obszernym serwisie w wyspecjalizowanym w Volvo serwisie Perfekt w Poznaniu.
Zakres prac:
– wymiana rozrządu (237888 km),
– naprawa układu bloku ABS,
– wymiana mocowania podpory wału,
– wymiana uszczelnień układu chłodzenia,
– wymiana uszczelnień chłodnicy oleju,
– wymiana simmeringu lewej półosi skrzyni,
– wymiana uchwytu mocowania zderzaka tył,
– naprawa mocowania uszczelki drzwi wraz z wymianą elementów mocujących,
– naprawa mechanizmu wycieraczek tył,
– uszczelnienie korka oleju,
– konserwacja podwozia.
Koszt napraw złożył się na kwotę 6000 zł.
Auto jest świeżo po badaniu technicznym.
Ubezpieczone.
Zarejestrowane w Polsce.