Poznań Moto Fest – podsumowanie

W weekend, 27-28 czerwca wraz z Grupą MTP, wróciliśmy do gry i odmroziliśmy targi! Poznań Moto Fest to motoryzacyjne wydarzenie pełne emocji i najlepszej zabawy, którego nie można było przegapić. 5500 zwiedzających wystawę mogło podziwiać ponad 200 samochodów, motocykle, kampery i wiele więcej. Giełda klasyków zaprezentowała kilkanaście ciekawych klasyków i youngtimerów ze swojej kolekcji i od przyjaciół. Od modeli unikatowych po popularne, od bezcennych po takie, które można kupić już za kilkanaście tysięcy złotych.


Poznań Moto Fest to piknik motoryzacyjny, będący częścią wspólnej kampanii Grupy MTP, Miasta Poznań oraz lokalnych firm i instytucji – #WracamyDoGry. Przez dwa dni teren Międzynarodowych Targów Poznańskich wypełniła bogata ekspozycja, w której znaleźć można było ponad 200 wyjątkowych pojazdów, w tym samochody, motocykle i kampery.

Na stoisku Giełdy Klasyków, zlokalizowanym przy hali numer 8, zwiedzający mieli okazję zobaczyć auta w większości nigdy wcześniej nie prezentowane na żadnej wystawie, a nawet takie, których nie pokazywaliśmy jeszcze na stronie 😉

Wśród nich na przykład naszego Zielonego Smoka, czyli najdłuższego fastbacka w historii amerykańskiej motoryzacji. Nasz Mercury Monterey, wyprodukowany został w listopadzie 1966 roku jako rocznik ’67. Wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 390 cali sześciennych z gaźnikiem dwukomorowym oraz skrzynię automatyczną C6 (SelectShift Cruise-O-Matic). Co niezwykle rzadkie i fascynujące, auto jest w oryginalnym stanie zachowania i nigdy nie było restaurowane. Jego obecny przebieg to ledwie 44 tysiące mil.

Dla miłośników konstrukcji ze Stuttgartu pokazaliśmy całą gamę Mercedesów. Na przykład wspaniałego Larsa, czyli Mercedesa W108 o oznaczeniu 280 SE z rocznika ’69. Wyposażony jest on w elastyczny i mocny silnik z modelu Pagoda, manualną skrzynię biegów i przepiękne zestawianie kolorystyczne lakieru Araber Grau nadwozia z przepięknym ciemnoczerwonym wnętrzem.

Już drugi raz w naszej ofercie pojawia się Citroen CX, tym razem jest to przedstawiciel z samego początku produkcji, w niezwykle oryginalnym stanie. Wnętrze, welur, karoseria, lakier i wszystkie oryginalne detale samochodu są dziś niezwykle rzadkim widokiem 🙂

Fani „Brytyjczyków” i wozów modyfikowanych do sportu również nie przeszli obojętnie obok naszego stoiska, a to za sprawą Mini 😉 Ten niezwykle ciekawy okaz z pasją przerobiony na rasową wyścigówkę, nie tylko wygląda i brzmi, ale również rozwija niesamowite prędkości, gdyż pod jego maską siedzi silnik dający ponad 80 koni mechanicznych!

Niektórzy mówią, że każdy prawdziwy kierowca powinien chociaż raz w życiu posiadać model Alfa Romeo 😉 Do naszej Alfy GTV uśmiechali się na wystawie nie tylko pasjonaci włoskiej motoryzacji. Zgrabna, nietuzinkowa, ze sportowym zacięciem w bardzo lubianym w naszym raju zestawianiu kolorów 😉

Amatorzy bezpieczeństwa, komfortu i ergonomii przyciągnięci zostali przez Volvo V70 XC AWD Cross Country, czyli prekursora uterenowionych kombi. Świetny stan zachowania tego samochodu, sprawność mechaniczna oraz konfiguracja kolorów to główne atuty naszego egzemplarza 🙂

Jak zwykle zaskakiwał Bitter SC – unikatowa, włosko-niemiecka hybryda. Ciekawy design i solidna mechanika, a do tego zaledwie 462 wyprodukowanych sztuk. Markus Bitter, spadkobierca i obecny szef niemieckiej marki miał okazję poznać nasz egzemplarz i gorąco go poleca 😉

Co poza tym?
Dwa samochodów z naszego stoiska są w trakcie finalizowania sprzedaży 🙂 Zarezerwowane już pierwszego dnia wystawy Porsche w obłędnym kolorze Speed Yellow oraz nasze wyścigowe Mini, które przekonało do siebie od pierwszego wejrzenia 🙂

Jeżeli chcielibyście zdobyć więcej informacji o autach z wystawy, zebraliśmy je tutaj: http://www.gieldaklasykow.pl/tag/poznan-moto-fest-2020/

Dziękujemy wszystkim za wizytę. Miło było znów Was wszystkich zobaczyć. Mamy nadzieję, że nasze auta Wam się podobały. Kolejna okazja do spotkania nadarzy się na koniec sierpnia. Już teraz rezerwujcie termin 29-30 sierpnia 2020 na wizytę pod Warszawą. Warsaw Oldtimer Show w Nadarzynie to obok poznańskiego Retro Motor Show największa impreza dla fanów aut zabytkowych w roku.