Audi S2 Coupe 1992 – SPRZEDANE

Audi S2 Coupe 2.2i Turbo 20V to topowa wersja niemieckiego coupe, oficjalny następca kultowego modelu quattro. Turbodoładowany, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik napędza tu stale 4 koła, co w zestawieniu z manualną skrzynią biegów zapewnia fantastyczne wrażenia z szybkiej jazdy po dowolnej nawierzchni. Zbudowano ich 7370 sztuk i jest to już poszukiwany kolekcjonersko temat. Ten egzemplarz to model przedliftowy z silnikiem 3B o mocy 220 KM i pięciostopniową skrzynią biegów. Ma świetny kolor i ciekawą historię – już od nowości jeździło po polskich drogach.


Audi S2 Coupe 2.2i Turbo 20V
Rocznik: 1992
Przebieg: 200000 km
Pojemność: 2200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 220 KM

Nowa, obniżona cena dużo poniżej kosztów odbudowy tego auta. 169.999 zł zamiast początkowych 199.999 zł. Promocyjna cena w ramach czyszczenia garażu w związku z moimi nowymi, przedwojennymi pomysłami (mowa o samochodach przedwojennych).

Audi S2, 1992 rok, z polską historią, odbudowane od podstaw.

1 z zaledwie 212 (najprawdopodobniej) sztuk w charakterystycznym kolorze Broom Yellow.

Wóz zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy. Dźwięk turbodoładowanego silnika 2.2L o 5 cylindrach w połączeniu z napędem na 4 koła jest już owiany legendą i powoduje atak gęsiej skórki (obejrzyj film w linku). Tutaj spotęgowany 3 calowym układem wydechowym, który pozwala wykrzesać zdecydowanie więcej niż seryjne 220 KM.

Samochód pochodzi z 1992 r. i od grudnia 1992 r. jest w Polsce. Mam fakturę zakupu za DM w Niemczech i dokumenty potwierdzające zapłatę cła. W 2022 r. samochód przeszedł renowację – rozłożony i złożony do ostatniej śrubki. To co było dostępne w Audi Tradition zostało kupione nowe, to co nie dało się kupić – zregenerowane, przesmarowane itd.

Audi S2 to prawdziwy pocisk z początku lat 90. Charyzmatyczne 5 cylindrów o 20 zaworach, wyposażone w turbosprężarkę generowało 220 koni i rozpędzało to ciężkie auto do pierwszej setki w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna prawie 250 km/h i napęd na 4 koła – to musiało robić piorunujące wrażenie w rzeczywistości post PRLpwej, przemieszczając się pomiędzy Fiatami 126p, 125p, Polonezami, Trabantami i Wartburgami.

S2 w unikalnym kolorze broom yellow (ginstergelb) było w rękach pierwszego(!) właściciela aż do 2002 roku, po to by wylądować 18 lat później w rękach pasjonata, który je odbudował.

Auto posiada zmieniony licznik, a prawdziwy przebieg wynosi 202.000 km, natomiast tak jak wspomniałem przeszło totalną odbudowę, po której można by było wyzerować licznik.