Oldsmobile Toronado rok 1968 powitał nowym sposobem otwierania świateł. Wspaniała sylwetka i złożony układ świateł na desce miały przypominać, że to dumny przedstawiciel ery kosmicznej. Cały marketing skupiał się wokół zastosowanego tu napędu na przód. Umieszczenie większości masy na przedniej osi sprawiało, że samochód zachowywał się jak strzała w locie – miał niezrównaną stabilność podczas jazdy na wprost, a na zakrętach pozostawał bezpieczny… o ile kierowca nie przesadził z prędkością. Brak tunelu środkowego i przestrzeń w kabinie to tylko dodatkowy bonus, a największym był mocarny silnik. Pojemność 455 cali sześciennych to imponujące 7,5 l, a moc, jaką udało tu się uzyskać to 380 KM. Idealny zapas, by sprawnie poruszać tego 2,5-tonowego kolosa. Warto wspomnieć, że rok 1968 to również w ten, w którym zdecydowano się na bardziej miękkie i komfortowe nastawy zawieszenia. Trudno znaleźć inne auto, które bardziej zasługiwałoby na miano „drogowego jachtu”.
Czytaj dalej Oldsmobile Toronado 1968 – 103500 PLN – Kielce
Classic Car Coupe
Są auta, dla których warto odbyć najdłuższą podróż. Ale nie do salonu.
Są samochody, którym warto poświęcić trochę czasu i trudu. Ale nie po to, by poddać je tuningowi.
Jesteśmy poszukiwaczami zapomnianych automobili, egzemplarzy sprzed lat, ale obdarzonych duszą. Czasem pokrytych patyną, niekiedy naruszonych zębem rdzy.
Mają wspaniałą historię i warto dać im drugie życie.
Ford Mustang GT 2009 – 65700 PLN – Kielce
Jego sylwetka nawiązywała do najbardziej kultowego poprzednika, i to w całkiem konkretnej wersji. Sylwetka fastback bez wątpienia jest tą cenioną najwyżej, podobnie jak dodatkowe światła w grillu, po raz pierwszy tak umieszczone w Mustangu przez Carrolla Shelby. Piąta generacja Forda Mustanga o oznaczeniu fabrycznym S197 żywot zaczynała w postaci pojazdów studyjnych w 2002 i 2003 roku, a produkcję rozpocząto w 2004 roku jako rok modelowy 2005. Przez publikę został przyjęty niezwykle ciepło. Był retro, ale jednocześnie był świeży, modny i stylowy. Dodatkowe światła na grillu były dla piątej generacji wyróżnikiem, że mamy do czynienia z wersją GT, czyli tą, w której pod maską odnajdziemy prawilne V8, a dod tego mocniejsze hamulce i sztywniejsze zawieszenie. Taki wóz oferuje niezłą zabawę, szczególnie w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, jak w tym egzemplarzu.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 2009 – 65700 PLN – Kielce
Mercedes 230E W123 1984 – 44550 PLN – Kielce
Mercedes 230E W123 serwuje nam klasyczną niemiecką motoryzację w najlepszym wydaniu. Silnik generuje solidne 136 KM, choć nie moc tu jest najważniejsza. W Mercedesie nikt się nie spieszy, on uspokaja. Zza kierownicy robi doskonałe wrażenie. Przestronna kabina, komfortowe fotele, świetna widoczność w każdym kierunku, wzorowo zaprojektowane zegary, wielka kierownica i celownik na masce. To wszystko potrafi oczarować, szczególnie gdy zachowane jest w odpowiednim stanie. Ten egzemplarz 38 lat przetrwał w dobrej kondycji, jej stan jest godny uwagi.
Czytaj dalej Mercedes 230E W123 1984 – 44550 PLN – Kielce
Chevrolet Suburban C2500 2005 – 89100 PLN – Kielce
Chevrolet Suburban GMT800 to dziewiąta generacja najdłużej produkowanego na świecie modelu samochodu pod jedną nazwą. Prezentowany Suburban wyposażony jest również w największy silnik montowany dotychczas we wszystkich wersjach. Ponad 8 litrów pojemności w konstrukcji V8 może pobudzać wyobraźnię o pracujących wewnątrz Big Block’a tłokach wielkości standardowych, jednolitrowych słoików na ogórki. Z tą jednostką o pojemności 496 cali sześciennych produkowano go zaledwie przez 5 lat. Dostosowując go do polskich warunków, aby koszty eksploatacji nie były przesadnie wygórowane, został wyposażony w odpowiednią instalację LPG, z którą VORTEC radzi sobie doskonale. To idealny samochód dla wszystkich, którzy potrzebują mocnej maszyny roboczej np. do ciągnięcia przyczepy z klasykiem, i jednocześnie nie akceptują wyrobów serwowanych dziś przez europejską motoryzację.
Czytaj dalej Chevrolet Suburban C2500 2005 – 89100 PLN – Kielce
Mercedes 380 SEC C126 1983 – 69300 PLN – Kielce
Mercedes 380 SEC C126 to pomimo jednej pary drzwi samochód duży i luksusowy. Jego silnik V8 to nie tyle zapowiedź sportowego charakteru i agresywnej charakterystyki jazdy, co po prostu prestiżu, który podkreślał status jego właściciela. Po 40 latach linia jego nadwozia wciąż ma klasę, której może pozazdrościć wiele innych, nowszych i droższych samochodów. Również ponadprzeciętna jest jego trwałość, co doskonale może udowodnić skrupulatnie serwisowany egzemplarz z przebiegiem nieco ponad 350 tysięcy kilometrów. Dla właściwie eksploatowanej S-klasy to wcale nie jest kres możliwości, a kondycja i maniery drogowe tego luksusowego coupe fascynować mogą jeszcze długo.
Czytaj dalej Mercedes 380 SEC C126 1983 – 69300 PLN – Kielce
Mercedes 500 SL R129 1990 – 179100 PLN – Kielce
Zmodyfikowane zderzaki i listwy progowe oraz skromny ducktail na tylnej klapie… to niewielkie zmiany stylistyczne, które zaproponowało AMG do modelu R129 pierwszej serii nie były jeszcze firmowane przez Mercedesa, ale przez to są zdecydowanie rzadsze, niż w późniejszych egzemplarzach. Trzeba też przyznać, że mają zdecydowanie więcej wyrazu niż późniejsza, produkcyjna wersja. W tym egzemplarzu przykuwa uwagę również sama fabryczna konfiguracja – niebieskie materiałowe wnętrze w kratę, niebieski soft top – to z białym kolorem lakieru gra świetnie. Jest elegancko, jest sportowo, i nie ma w tym przesady.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – 179100 PLN – Kielce
Mercedes 300 CE-24 Cabriolet A124 1993 – SPRZEDANY
Otwarty dach, cztery pełnowartościowe miejsca i piękna czysta linia. Tych zalet wystarczyłoby, by obdzielić niejednego klasyka, lecz ten Mercedes ma jeszcze więcej argumentów. To wersja dla lubiących czasmi pojechać szybciej i dynamiczniej. Jest to Sportline, więc odnajdziemy tu fabrycznie obniżone i usztywnione zawieszenie. Pod maską pracuje 24-zaworowa trzylitrówka, która w pierwszym etapie produkcji była tu najmocniejszą dostępną jednostką. Na deser – manualna skrzynia Getrag w układzie dogleg, czyli z jedynką w lewo i do tyłu, a dwójką i trójką znajdującą się w jednej płaszczyźnie, po środku, co było domeną wielu wyścigowych samochodów. W takiej konfiguracji zbudowano ich ledwie 1400 sztuk, a rzadko który z nich prezentuje się dziś tak efektownie, jak ten Mercedes 300 CE-24 Cabriolet A124.
Czytaj dalej Mercedes 300 CE-24 Cabriolet A124 1993 – SPRZEDANY
Opel Monza 1982 – SPRZEDANY
Opel Monza to jeden z ostatnich świadectw wielkości znanej niemieckiej marki. Luksusowe, tylnonapędowe gran turismo miało ogromne fotele, dawało poczucie komfortu i oparte było o mechanikę reprezentacyjnego modelu Senator. Zwraca uwagę duże przeszklenie nadwozia i ogromna tylna szyba, będąca jedną z największych stosowanych seryjnie w osobowych samochodach. Ten egzemplarz prezentuje się wybornie. Wyposażony jest w ówcześnie topowy, 3-litrowy silnik, zestawiony z manualną skrzynią biegów. O zwiększenie sportowych doznań z jazdy i bardziej efektowny wygląd dbają obniżone zawieszenie H&R i felgi BBS.
Czytaj dalej Opel Monza 1982 – SPRZEDANY
Skoda 110R 1980 – SPRZEDANA
Patrząc na Skodę 110R chciałoby się westchnąć: ehhh, kiedyś to były czasy… Model ten uważany jest za jedno z najpiękniejszych aut produkowanych za żelazną kurtyną i trudno się nie zgodzić z tą opinią. Na zwykłych szosach R-ka pojawiła się w 1970 roku. Pod względem konstrukcyjnym była niemal identyczna z modelami 100 i 110. Główną zmianą w 110R był wygląd nadwozia. Škoda 110 R jest napędzana rzędowym, czterosuwowym, czterocylindrowym silnikiem chłodzonym cieczą, umieszczony za tylną osią. Obecnie coupe staje się bardzo poszukiwanym modelem wśród kolekcjonerów, a szczególnie cenione są samochody zachowane do dziś stanie bez przeróbek. Egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu pochodzi z końca produkcji i jest po pełnej renowacji. Co warte podkreślenia, wnętrze w 90% zachowane zostało w oryginalnym stanie.
Czytaj dalej Skoda 110R 1980 – SPRZEDANA