Nazwa Croma pojawiła się po raz pierwszy u Fiata w latach 1985-96, oznaczając flagową limuzynę koncernu, opracowaną jako wspólny projekt marek Fiat, Lancia, Alfa Romeo i Saab. Karoserię Fiata Croma narysował Giorgietto Giugiaro z Italdesign. Pod maskę trafiało 16 różnych jednostek napędowych. Najciekawsze to 2 l turbo i jak w naszym egzemplarzu, 2.5 V6 od Alfa Romeo, czyli kultowe Busso. Samochód sprowadzony ze Szwajcarii, według słów właściciela – pasjonata modelu jest to jedna z zaledwie 30 sztuk z tym doskonałym silnikiem sprzedanych na rynku szwajcarskim. Auto jest absolutnie czarujące zarówno pod względem stylistyki, brzmienia silnika, jak i komfortu (wystarczy spojrzeć na fotele, gwarantują wszystko to, co obiecują swoim wyglądem). To ultra fajny i niezwykle rzadko spotykany na rynku sedan.
Fiat Croma 2.5 V6
Rocznik: 1994
Przebieg: 172000 km
Pojemność: 2491 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 162 KM
Samochód sprowadzony ze Szwajcarii, według słów właściciela – pasjonata modelu jest to jedna z zaledwie 30 sztuk z tym doskonałym silnikiem sprzedanych na rynku szwajcarskim. Unikalna jest również jasna skórzana tapicerka, spotykana w tych autach niezwykle rzadko. Auto było regularnie użytkowane, zachowana jest kompletna dokumentacja serwisowa, aktualny przebieg to 172 tys. km. Auto zachowane w większości z oryginalną powłoką lakierniczą. Przelakierowaliśmy tylko przedni grill i maskę (obicia od kamyczków), jeden błotnik (był odprysk klaru wielkości monety) i tylny spojler.
Auto po pełnym serwisie w 2022, wymienione popychacze zaworowe, nowe świece, regeneracja zawieszenia przód, zestaw uszczelek pokryw zaworowych, osłony przegubów, osłony drążków kierowniczych, nowy akumulator, nowy olej, filtry. Sprzęgło i hamulce zmienione podczas poprzedniego serwisu w 2021, przebieg 169700 km. Rozrząd zmieniony w 2017 przy przebiegu 160 tys. km
Dokumenty szwajcarskie.
Fiat odprawiony w Niemczech.
Auto niezarejestrowane w Polsce.
Pierwsze badanie techniczne zostało już wykonane.