Mercedes – Benz 170V Krankenwagen z 1950 roku to totalny unikat. Według oficjalnych danych model ten był karosowany tylko w 1949 i 1950 roku przez firmę Lueg z niemieckiego Bochum. Daimler-Benz wyprodukował w 1950 roku 1338 podwozi modelu 170V służących do zabudowy na kombi, furgon, taxi i właśnie sanitarka. Karetek powstało zaledwie kilkaset, a do dziś przetrwało niewiele, co daje gwarancję, że drugiej takiej raczej nie spotkacie na swojej drodze.
Czytaj dalej Mercedes 170V Sanitarka 1950 – 120000 PLN – Raszyn
Archiwum kategorii: House of Classics – Dom Klasyków
House of Classics (Dom Klasyków) to unikalne miejsce będące garażem Piotra Życzyńskiego – kolekcjonera samochodów klasycznych, współzałożyciela miesięcznika Classicauto (współwłaściciel w latach 2005-2024), a także twórcy Classicauto Cup. Piotr zbiera auta od lat 90-tych, a zajmuje się ich sprzedażą od 2021 roku. Jest doświadczonym kolekcjonerem, który zasmakował ponad 800 klasyków, swoje stracił i zyskał, dzięki czemu wie co dobre, a co niebezpieczne w miłości do klasyków. Każdy samochód przechodzi osobistą weryfikację Piotra, który przejeżdża nimi kilometry i finalnie dopracowuje. Piotr razem z rodziną mieszkają z samochodami w House of Classics, stąd nazwa tego miejsca.
House of Classics is a unique place managed by Piotr Życzyński – a classic cars collector, co-founder of Classicauto Magazine (co-owner from 2005 to 2024) and founder of Classicauto Cup. Piotr has been collecting cars since the 1990s and selling them since 2021. He is an experienced collector, that tasted over 800 classic cars, and he really understand the benefits and risks of this passion. Each car undergoes a personal inspection by Piotr, who drives them and then refines. Piotr and his family live with the cars at House of Classics, hence the name of this place.
Strona www: http://www.houseofclassics.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/houseofclassicspl
Kontakt: +48 602151650
E-mail: piotr@houseofclassics.pl
Maserati Shamal 1991 – 389999 PLN – Raszyn
Maserati Shamal to absolutnie wyjątkowe połączenie cech ekscytujących. Z jednej strony niezwykle agresywna sylwetka dopracowana przez włoskiego mistrza, Marcelo Gandini. Wywodzi się z modelu Ghibli, ale ma szereg cech wyróżniających – mocniej pochyloną tylną szybę, czarny słupek z oznaczeniem modelu pełniący rolę pałąka bezpieczeństwa, wreszcie charakterystycznie wycięte tylne błotniki, będące swoistym podpisem stylisty. Podobnie, jak choćby w Lamborghini Countach. Od strony mechanicznej jest również pięknie. Manualna skrzynia, tylny napęd, krótki rozstaw osi i absolutny brak kontroli trakcji. A pod maską? Słynne V8 Maserati, wzbogacone o dwie turbosprężarki. W latach 1989–1995 zbudowano zaledwie 369 egzemplarzy.
Czytaj dalej Maserati Shamal 1991 – 389999 PLN – Raszyn
Mazda 323 1978 – 42500 PLN – Raszyn
Mazda 323 pierwszej generacji (o fabrycznym oznaczeniu FA4) zastąpiła produkowaną przez ponad dekadę Mazdę 1000/1300. W odróżnieniu od poprzednika, otrzymała uniwersalne nadwozie typu hatchback, ale zachowała klasyczny układ napędowy. W ofercie znajdowała się tylko w latach 1977-1980, ale oferowana była na wielu światowych rynkach. W Japonii oferowano ją jako Familia, w USA jako GLC (Great Little Car), a na rynku niemieckim, z którego pochodzi prezentowany przez House of Classics egzemplarz, była to po prostu Mazda 323. Auto wyposażone jest w silnik 1,3 l i automatyczną skrzynię biegów oraz w ciekawy wzór tapicerki, łączący skaj z materiałem w kolorową kratkę.
Czytaj dalej Mazda 323 1978 – 42500 PLN – Raszyn
Mercedes 280 SE W116 1973 – 89999 PLN – Raszyn
Jest smukły, luksusowy, ale też bogaty w chrom i ozdobniki. Mercedes W116 debiutował w 1972 roku, był pierwszym luksusowym Mercedesem oficjalnie nazwanym S-klasą i wkrótce otrzymał tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1974. Zasłużył. Zestawiając z poprzednikiem, modelem W108, był prawdziwym skokiem w przyszłość, zarówno technicznie, jak i designersko. Poziome lampy z przodu dały mu nowy look, a poziome karbowane lampy z tyłu dotrwały aż do XX wieku. Warto wspomnieć, że za design W116 odpowiadał Friedrich Geiger. Był to jego ostatni projekt, a pierwszym był… Mercedes-Benz 500K z 1933. To auto, które w perfekcyjny sposób łączy cechy Mercedesów klasycznych i nowoczesnych. Daje radę w każdej podróży, również przy autostradowych prędkościach. Nawet z otwierającym ofertę silnikiem M110 2,7 l, jest zwinny i dynamiczny, szczególnie w wersji wtryskowej, dodającej mu 25 KM mocy i 10 km/h do prędkości maksymalnej (a pojechać może aż 200 km/h).
Czytaj dalej Mercedes 280 SE W116 1973 – 89999 PLN – Raszyn
Aston Martin V12 Vantage 2011 – REZERWACJA
Nazwa Aston Martin Vantage w historii pojawiała się wcześniej dwukrotnie. Za każdym razem był to wóz niezwykle stylowy, więc i za trzecim razem nie mogło być inaczej. „Baby Aston” światło dzienne ujrzał w 2005 roku, początkowo z silnikiem V8, choć idea zamontowania w nim królewskiej jednostki V12 kiełkowała od opracowania prototypu w 2007 roku. Wersja produkcyjna zadebiutowała w 2009 roku, a Jeremy Clarkson w Top Gear auto podsumował krótko, ale dosadnie: „To wspaniałe, wspaniałe, wspaniałe”. W sumie wyprodukowano tylko 1199 egzemplarzy, a z sześciostopniową skrzynią manualną w konfiguracji z kierownicą po lewej stronie powstało tylko 729 sztuki. Ta prezentowana to jedna z dwóch sprzedanych na polskim rynku.
Czytaj dalej Aston Martin V12 Vantage 2011 – REZERWACJA
Ferrari 348 TB 1993 – 379999 PLN – Raszyn
Ferrari 348 TB to debiutujący w 1989 roku następca modelu 328. Podobnie jak u poprzednika, ze design i tutaj odpowiadał Leonardo Fioravanti, mistrz z Pininfariny. Zapewne nieprzypadkowo mówiono o nim „mała Testarossa” i odpowiada za to projekt bocznych wlotów powietrza, przechodzących na drzwi. Od strony technicznej była to całkowicie nowa konstrukcja. Silnik V8 zainstalowany został tu wzdłużnie i połączony został z poprzeczną skrzynią biegów, przenoszącą moc 300 KM na tylne koła. W swoim czasie 348 było chwalone za sensacyjnie dobre zachowanie układu kierowniczego. Dziennikarze byli zgodni, że Honda NSX była tak dobra, że była bardzo blisko Ferrari 348, ale jednak z nim przegrywała. Z nazwy samochodu można rozszyfrować pojemność silnika (3,4 l), liczbę cylindrów (8), sposób umieszczenia skrzyni biegów (Transverse – poprzecznie) oraz rodzaj nadwozia (Berlinetta – zamknięte coupe). Ciekawostką może być, że model 348 był ostatnim samochodem zatwierdzonym do produkcji przez Enzo Ferrari. Do 1993 roku zbudowano 2894 sztuki.
Czytaj dalej Ferrari 348 TB 1993 – 379999 PLN – Raszyn
Alpha Mercedes 500 SL Junior – 43000 PLN – Raszyn
Sobiesław Zasada w 1977 roku założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które dzisiaj działa jako Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, a nawet laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali. Współpraca Zasady z Porsche AG i Mercedes-Benz oraz możliwości produkcyjne firmy, zaowocowały pomysłem stworzenia w zakładach Alpha samochodów spalinowych dla dzieci. W ofercie znalazły się oczywiście Mercedes i Porsche, ale także BMW, Jeep czy Jaguar. W latach 90-tych i dwutysięcznych powstało około 2 tysięcy egzemplarzy samochodów spalinowych dla dzieci. Niestety ich wygórowana cena spowodowała, że głównym rynkiem zbytu było USA i kraje bliskiego wschodu. Dziś mamy okazję zaprezentować pięknego Mercedesa SL, wyposażonego w manualną skrzynię biegów, sprzęgło, hamulec, gaz, resorowane zawieszenie, oświetlenie a nawet klakson! Ten niesamowity junior może być nie tylko wspaniałym wstępem w świat motoryzacji dla nowego pokolenia, ale także ciekawym okazem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej Alpha Mercedes 500 SL Junior – 43000 PLN – Raszyn
Porsche 356B T6 1963 – 389999 PLN – Raszyn
Dzieło sztuki? Eksluzywny garbus? High Tech lat 50-tych? Jest wiele określeń, które będą pasować do Porsche 356. To co pewne to jego niesamowita charyzma, frajda z jazdy połączona z lekkością prowadzenia i ponadczasowa estetyka. Szokujące jest też jak to dobrze jeździ mając silnik bokser 1,6 l na dwóch gaźnikach o mocy 60 KM. Niska masa (900 kg) i genialna konstrukcja robią swoje. Ten egzemplarz ma oryginalny silnik, kolor nadwozia i wnętrza. Został w pełni odrestaurowany 10 lat temu i od tego czasu używany był sporadycznie, przejeżdżając tylko 2500 mil.
Czytaj dalej Porsche 356B T6 1963 – 389999 PLN – Raszyn
Lotus Esprit 2.2 Turbo X180 1988 – 270000 PLN – Raszyn
Lotus Esprit rodził się w 1976 roku i był jednym z najdłużej produkowanych samochodów w historii marki. Centralnosilnikowy, niezwykle niski i początkowo bardzo kanciaty, był dziełem Giorgetto Giugiaro, rozwijanym i doskonalonym wraz ze zmieniającą się modą. Esprit 2.2 Turbo z oznaczeniem fabrycznym X180 to reprezentant trzeciej serii, produkowanej w latach 1987-1989. Nadwozie zostało gruntownie odmłodzone przez Petera Stevensa, a sama konstrukcja zyskała bardzo na użyteczności, wielkości wnętrza i sztywności. Od tej pory Esprit przestał skrzypieć i mógł stanąć w szranki z Porsche 911 i Ferrari 328/348, kosztując 2/3 ceny tego ostatniego. Ten sprowadzony ze Szwecji egzemplarz z pewnością wyróżnia się wybitnym stanem zachowania i znikomym przebiegiem, który dopiero zbliża się do 11 tys. km.
Czytaj dalej Lotus Esprit 2.2 Turbo X180 1988 – 270000 PLN – Raszyn
Fiat Multipla 2002 – 59999 PLN – Raszyn
W świecie nowych samochód, w którym jeden przypomina drugi niezależnie od marki, coraz bardziej ceniona jest indywidualność. Być może tym należy wytłumaczyć fakt, że Fiat Multipla z lat 1998-2004 jest na fali. Auto uniwersalne, praktyczne, mogące pomieścić 6 osób, w tym trzy w pierwszym rzędzie i trzy w drugim. Jego stylistyka była przedmiotem wielu rozpraw, jednak po latach budzi życzliwy uśmiech i ceniona jest za swoją odmienność. Ten egzemplarz ma doskonały silnik 1.9 JTD pod maską, świetny stan i tylko 77,5 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Fiat Multipla 2002 – 59999 PLN – Raszyn