House of Classics – Dom Klasyków

House of Classics – Dom Klasyków to niepowtarzalne miejsce. Industrialna architektura nawiązująca do budynków fabrycznych jest idealnym tłem dla kolekcji samochodów zabytkowych, z których część jest zawsze na sprzedaż. Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennego Mercedesa 170V Cabrio A, przez Poloneza z 1979 roku z małym przebiegiem po rajdowe legendy takie jak Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i od wielu lat prowadzący dział Inwestuj w klasyki w gazecie i na YouTube.

House of Classics – Unique Automobiles is a unique place. Industrial architecture referring to factory buildings is an ideal background for a collection of vintage cars, some of which are always for sale. The House of Classics offers unique classic cars that are rare on the market: from the pre-war Mercedes 170V Cabrio A, through the 1979 Polonez with low mileage, to rally legends such as the Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME. The person responsible for the selection of cars in the collection and for sale is Piotr Życzyński, e.g. co-founder of Classicauto – the monthly magazine present on the Polish publishing market since 2006 – and for many years running the „Invest in classics” section in the newspaper and on YouTube.

Mercedes 170V Cabrio A 1936 – SPRZEDANY

Produkcja ponad 70 000 pojazdów w różnych wersjach nadwozia modelu 170 V sprawiła, że był on najczęściej produkowanym samochodem osobowym Mercedes-Benz w okresie przedwojennym. W całej gamie były dostępne 2- i 4-drzwiowe limuzyny, 2 i 4-drzwiowe wersje turystyczne, wersje towarowe, 4-drzwiowy kabriolet-limuzyna, 2-drzwiowy, 4-osobowy Cabrio B, a także rzadkie wersje Roadster i ekskluzywny Cabrio A, mogący pomieścić 3 osoby, przy czym ta ostatnia siedziała w poprzek, na fotelu schowanym za przednimi fotelami. Ten ostatni tworzony był ręcznie w dziale firmy tworzącej projekty na indywidualne zamówienie, odpowiedzialnej między innymi za słynny 540 K Special Roadster. Od 1936 roku zbudowano 794 egzemplarze Mercedes 170V Cabriolet A, a jeden z nich zaoferowała właśnie firma House of Classics spod Warszawy. To co w nim szczególnie ciekawe, to pochodzenie, otóż od nowości samochód znajdował się na polskiej ziemi… no, może później polskiej, bo Breslau w 1936 był największym miastem wschodniej części Niemiec.
Czytaj dalej Mercedes 170V Cabrio A 1936 – SPRZEDANY

Tatra 613-4 Mi Long Recaro 1995 – SPRZEDANA

Tatra to jedna z najstarszych firm produkujących samochody na świecie. Na swoim koncie posiada ultra ciekawe projekty, z niesamowitym Tatraplanem na czele. Czeski smak limuzyny oznaczony symbolem T613, to niezwykle rzadko spotykany okaz z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Model produkowany był przez czechosłowackie, następnie czeskie przedsiębiorstwo Tatra w latach 1975–1996. Wersję 613-4 zaprezentowano w 1990 roku jako czwarte wcielenie modelu 613. Napędza ją 3,5-litrowy silnik V8 chłodzony powietrzem, o mocy 200 KM, który umiejscowiono z tyłu samochodu, a jednostka napędza tylne koła. Mi Long to ekskluzywna i bardzo rzadko spotykana wersja. Tatra prezentowana w ogłoszeniu to właśnie jedna z nich, w wyjątkowo rzadkiej specyfikacji. To 1 ze 109 egzemplarzy wyposażonych we wtrysk paliwa i zarazem zaledwie 1 z 12 wyposażonych w oryginalne fotele Recaro. Ale nie tylko wyposażenie, takie jak: szyberdach, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzacja czy centralny zamek jest w niej niezwykłe. Na uwagę zasługuje również historia i stan tego egzemplarza.
Czytaj dalej Tatra 613-4 Mi Long Recaro 1995 – SPRZEDANA

Fiat 131 SuperMirafiori 1600 TC 1981 – SPRZEDANY

Fiat 131 jest jednym z tych samochodów, które w czasach PRLu okryte były największym kultem. Podczas, gdy Polacy marzyli o dwuwałkowych silnikach Lamprediego w Polonezach i Dużych Fiatach, tu były one w pakiecie w wersji SuperMirafiori. Moc, charakterystyczne brzmienie i piękna sylwetka. Do tego pięć biegów i elektryczne szyby. Było czego zazdrościć, bo takie samochody to był wówczas przywilej nielicznych. Zadbany i wolny od korozji egzemplarz wzbudzi zainteresowanie również dziś. Ten przyjechał do Polski z Włoch kilka lat temu i zachowuje wciąż nawet fabryczna folię na boczkach drzwi. Z pewnością niejeden szatniarz chętnie go popilnuje.
Czytaj dalej Fiat 131 SuperMirafiori 1600 TC 1981 – SPRZEDANY

Renault Alpine A310 – SPRZEDANE

Drogowy następca Alpine A110 zaprezentowany został w Genewie w 1971 roku. Renault Alpine A310 powstało z konieczności wprowadzenia na rynek nowego samochodu, który mógłby być używany na co dzień. Jean Rédélé marzył o prawdziwym GT: wygodnym, przestronnym i mogącym pomieścić czterech pasażerów. Przyjmując rozstaw osi swoich poprzedników, czyli 2,27 m, A310 ląduje w bezpośredniej konkurencji Porsche 911. Projekt tego modelu Alpine zapoczątkowany został przez Michela Beligonda, jednak to włoski projektant Marcello Gandini opracował ostateczny kształt samochodu. I tak w liniach gotowego modelu produkcyjnego znajdziemy nawiązania do Monteverdi Hai 450, De Tomaso Mangusta, czy nawet Datsuna Cherry coupe 120Y. Jakość wykonania i nieco za słabe silniki nie przysporzyły przez pierwsze lata modelowi A310 pozytywnego rozgłosu, lecz w 1976 roku zawitał pod maską silnik PRV V6. Wtedy wszystko się zmieniło. Renault Alpine A310 V6 z Jeanem Ragnotti za kierownicą uzyskało tytuły mistrza Francji i Europy w Rallycrossiei z francuskim rekordem liczby zwycięstw w jednym sezonie, w końcu wzmacniło wizerunek. Do dziś jest to ciekawa alternatywa dla Porsche 911. Tańsza, lżejsza, mniej szablonowa i z o wiele ciekawszym wnętrzem.
Czytaj dalej Renault Alpine A310 – SPRZEDANE

BMW 3.3 Li E3 1976 – SPRZEDANE

Powstało ich zaledwie 1500 sztuk, z czego około 750 z automatyczną skrzynią biegów. Oto niezwykle rzadkie BMW e3, bo w wersji 3.3 Li. Silnik R6 rozwija 200 koni mechanicznych i rozpędza największą limuzynę z 1976 roku produkowaną w Monachium do 208 km/h. To było ostatnie wcielenie serii E3, tzw. New Six, która rok później została zastąpiona modelem serii 7. Nie można jej porównywać do względnie popularnego u nas BMW E3 2500. To są dwa różne auta. 3.3 Li to konkurent klasy S Mercedesa. Drzwi zamykają się ciszej, tapicerka jest inna, drewno na desce jest bardziej szlachetne i to co najważniejsze – jest w końcu jakieś wyposażenie. Szyberdach, klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, 4 elektryczne szyby, elektroniczny wtrysk paliwa, wycieraczki reflektorów,i przedłużona karoseria – to było coś w latach 70.
Czytaj dalej BMW 3.3 Li E3 1976 – SPRZEDANE

Porsche 944 Turbo Targa 1987 – SPRZEDANE

Era transaxle dla Porsche to jeden z najciekawszych etapów rozwoju marki. Spytacie dlaczego? To moment, w którym dążenie do perfekcji stawia pod ścianą, a jedyną szansą aby pójść o krok dalej są radykalne zmiany. Na przełomie lat 70 i 80-tych tak właśnie stało się z Porsche. Z ówcześnie dostępną techniką i technologiami, nie mogli wykrzesać nic więcej z tylnosilnikowej ikony 911, dlatego spróbowano radykalnej zmiany. Porsche 944 jest tego doskonałym przykładem. Dzięki umiejscowieniu silnika z przodu pojazdu, a skrzyni biegów przy tylnej osi, jest doskonale wyważone i fantastycznie się prowadzi. Porsche 944 Turbo zaprezentowane po raz pierwszy w 1985 roku zdawało się być szczytem możliwości modelu. Ten egzemplarz wyposażony jest w szperę, co jeszcze zwiększa doznania z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 944 Turbo Targa 1987 – SPRZEDANE

BMW 318is E30 1989 – SPRZEDANE

Dwudrzwiowe nadwozie, tylny napęd, lekki i mocny czterocylindrowy silnik – to zawsze było zestawienie, które z BMW robiło wóz o prawdziwie sportowej duszy, i nie inaczej było z BMW 318is E30. Owszem, wyżej zawsze stało M3, ale nikt nigdy nie miał wątpliwości co do sportowego charakteru iSa. 1,8-litrowy, 16-zaworowy silnik DOHC o mocy 134 KM i momencie obrotowym 127 Nm w 318is był nowością w BMW i choć był słabszy od 325i, był też 90 kg lżejszy, co fenomenalnie przekładało się na poręczność i lekkość prowadzenia samochodu. Producent zadbał tu o odpowiednie przyprawienie samochodu, fabrycznie obniżając zawieszenie, dodając dodatkowe stabilzatory, wzmacniając hamulce, dodając subtelne ospojlerowanie, kierownicę M i czarną podsufitkę. Dziś tem model w dobrym stanie to niezwykle rzadki gość na rynku, a jako duchowy spadkobierca modelu 2002 ma on świetną prognozę cenową.
Czytaj dalej BMW 318is E30 1989 – SPRZEDANE

Citroen Ami 6 Break 1969 – SPRZEDANY

Citroen Ami 6 to luksusowe 2CV, tutaj w wersji Club Break, czyli wakacyjne kombi z 1969 roku. Napędzany 2-cylindrowym silniczkiem chłodzonym powietrzem o mocy 35 KM daje mega frajdę szczególnie na zakrętach, na których szoruje klamkami po asfalcie. 4 biegi zmieniamy legendarną parasolką umieszczoną na desce rozdzielczej, a zawieszenie jest tak miękkie, że żadne nierówności nie zaburzą naszego komfortu. Na dodatek każdy kto go widzi, to macha i się cieszy… to prawdziwie wakacyjny wóz, który budzi tylko pozytywne emocje.
Czytaj dalej Citroen Ami 6 Break 1969 – SPRZEDANY

Fiat 128 3p 1977 – SPRZEDANY

Fiat o nazwie wewnętrznej X1/1 wprowadzony został na rynek w kwietniu 1969 roku. Początkowo oferowany obok starszego brata 1100, w końcu go zastąpił. Fiat 128 to pierwszy produkcyjny samochód marki z napędem na przednie koła, zaprojektowany przez Dantego Giacosę. Pionierskimi rozwiązaniem w nim była poprzecznie zamontowana jednostka napędowa, ze skrzynią biegów po lewej stronie silnika. Pozwoliło to na optymalne wykorzystanie przestrzeni w kabinie. Na przełomie lat 60. i 70. po sukcesie małych i średnich sedanów, Fiat nie miał czym zastąpić modelu 850 Coupe. Komercyjny powrót sportowego Coupé do gamy Fiata okazał się hitem. ​​Pierwszego dnia Salonu Samochodowego w Turynie zebrano 2000 zamówień na 128 Coupe. Chociaż model wywodzi się z wersji sedan, to projektanci Fiata dokonali takiego przekształcenia jego karoserii, że trudno jest znaleźć punkty wspólne między tymi samochodami. W 1975 roku Fiat dokonał odważnych zmian, wprowadzając 128 3P. Samochód, promowany w broszurach producenta jako berlinetta, był w praktyce samochodem, który mógł służyć nawet jako rodzinny, dzięki bardziej użytecznemu bagażnikowi niż jego poprzednik, Fiat 128 Sport. Wszystko dzięki zastosowaniu szeroko otwieranej tylnej klapy, podobnej do tej ze 127. Wnętrza zostały ożywione przez zastosowanie na siedzeniach tkaniny w szkocką kratę. Dostępne były również trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany, by mógł dawać równie wiele radości, jak w latach 70.
Czytaj dalej Fiat 128 3p 1977 – SPRZEDANY

Renault 5 GTX 1989 – SPRZEDANE

Duży silnik w malutkim aucie? „Tłuste” wyposażenie w postaci elektrycznych szyb, centralnego zamka, obrotomierza, w pełni tapicerowanych boczków i odlotowej tapicerki? Tak właśnie wyglądał luksus połączony z dynamiką w latach 80-tych. Francuzi wiedzieli najlepiej jak to robić. Auta dynamiczne, ale nie pozbawione miękkości, ciekawe w designie i dziś przykuwające uwagę swoim nieszablonowym wyglądem. Renault 5 drugiej generacji, czyli tzw. „supercinq”, z pewnością należy do tej grupy. Opracowane przez włoskiego stylistę, Marcello Gandiniego, z miejsca jest rozpoznawalne po charakterystycznie podciętej linii tylnego nadkola. Ten podpips styisty znajdziemy również w takich autach, jak Lamborghini Countach, Maserati Quattroporte IV czy Citroen BX. Małe Renault 5 drugiej generacji powstawało w latach 1983 – 1996, a najwięcej emocji dziś budzą jej najmocniejsze wersji GTT i w ślad za nim GTX i GTE. Pierwszy miał Turbo i 115-120 KM, drugi i trzeci 95 KM, ewentualnie na niektórych rynkach 73 KM. Przy masie rzędu 800 kg dobra zabawa jest gwarantowana w każdym z nich.
Czytaj dalej Renault 5 GTX 1989 – SPRZEDANE