Archiwum kategorii: Land Rover

Range Rover Classic 1973 – 47000 EUR – Częstochowa

Range Rover I, który pojawił się w czerwcu 1970 roku, to urzeczywistnienie wizji, która sięgała lat 40-tych. Jego prototyp nazwano VELAR, czyli Vee Eight Land Rover, od widlastego silnika, którego konstrukcję Land Rover odkupił od firmy Buick. Początkowo oferowano skromne wyposażenie i podkreślano walory użytkowe oraz przydatność Range Rovera w terenie. Musiało się to jednak zmienić, by dotrzymać kroku konkurencji zza Oceanu. Co dziś może zdawać się trudne do uwierzenia, lecz do lat 80-tych Range Rover dostępny był tylko w wersji dwudrzwiowej. Land Rover, przywołując do życia dawną potęgę, stworzył termin „Range Rover Classic”, aby odróżnić klasyczny model od swojego następcy o kodzie P38A. Tutaj przed wami, ten prawdziwy, pierwszy Range Rover, z silnikiem V8 pod maską, stałym napędem 4×4, reduktorem i wspaniałym wnętrzem, którego prostota jest niebywale elegancka. Samochód został gruntownie odrestaurowany, by cieszyć jak nowe auto. Ten piękny kawałek historii brytyjskiej motoryzacji czeka, by dołączyć do kolekcji lub zabrać Was w wygodną podróż przez drogi i bezdroża.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1973 – 47000 EUR – Częstochowa

Range Rover 4.6 HSE P38A 1998 – 29900 PLN – Poznań

New Range Rover o fabrycznym oznaczeniu P38A debiutował w 1994 roku, na nowo definiując klasę luksusowych samochodów terenowych, zdolnych również do pokonywania wyzwań terenowych. Nazwa wywodzi się z określenia „Project Pegasus” i hali numer 38A na terenie fabryki w Solihull, w której powstawał ten wóz. To całkowicie nowa konstrukcja, choć wciąż oparta na tradycyjnej ramie. Zawieszenie oparte zostało tutaj na miechach pneumatycznych, co korzystnie wpłynęło na komfort. Auto zostało zdecydowanie lepiej zabezpieczone przed korozją, a układ napędowy został znacznie wzmocniony, znacząco zmniejszono również promień skrętu. Wspólna została jedynie jednostka napędowa V8, której kolejna ewolucja zawitała pod maską. Range Rover 4.6 HSE z 1998 roku cieszy bogatym wyposażeniem obejmującym między innymi skórzaną tapicerkę, szyberdach, zestaw głośników Harman Kardon. Pod maską skrywa ostatni etap rozwoju tego silnika, który w wersji 4,6 l odnaleźć mogliśmy również w TVR Chimaera i Morgan Plus 8. Ten egzemplarz to tzw. Thor, czyli sterowany układem Boscha, dostępny od 1998 roku i najłatwiejszy do rozpoznania po dwóch końcówkach układu wydechowego. Ten egzemplarz jest piękny wizualnie, a cena wciąż jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna niż na zachodnich rynkach, gdzie model zaczyna być poszukiwany na rynku youngtimerów.
Czytaj dalej Range Rover 4.6 HSE P38A 1998 – 29900 PLN – Poznań

Land Rover Defender 110 SW 2010 – SPRZEDANY

Legenda Land Rovera zaczęła się od Serii I zrodzonej w 1947 roku, by przez kolejne dziesięciolecia przechodzić ewolucję. Finalna wersja klasycznej odsłony to Defender z lat 2007-2015. Modyfikacje uczyniły z niego auto lepiej spisujące się na dłuższych trasach, bardziej wyciszone, ale nie pozbawione nadzwyczajnych zdolności terenowych. W kwietniu 2007 roku jednostka wysokoprężna Td5 zastąpiona została silnikiem Puma, pochodzącym od Forda. Bezpośredni wtrysk pozwolił spełnić normy Euro IV, a zestawienie go z cichszą skrzynią rozdzielczą i nową, sześciostopniową skrzynią biegów przełożyło się na wyższy komfort i spokojniejszą jazdę na ostatnim, długim przełożeniu. Wewnątrz z kolei pojawiła się bardziej nowoczesna deska z okrągłymi otworami wentylacyjnymi. Wersja 110 Station Wagon, taka jak prezentowana w ogłoszeniu, może pomieścić 7 osób, a wszystkie fotele skierowane są w stronę jazdy. To bez wątpienia kultowe auto, które w pięknie zachowanej, cywilnej wersji wartość będzie trzymać nie gorzej, niż osławiona G klasa.
Czytaj dalej Land Rover Defender 110 SW 2010 – SPRZEDANY

Range Rover 5.0 Supercharged L322 2010 – 65000 PLN – Rawa Mazowiecka

Range Rover L322 to trzecia generacja kultowego, luksusowego samochodu terenowego od firmy Land Rover. Projektowany z ogromnym rozmachem pod zarządem firmy BMW, miał połączyć cechy najlepszych samochodów terenowych i możliwie komfortowych limuzyn. Mimo, że marka w 2001 roku przeszła w ręce Forda, team z Monachium doprowadził projekt aż do fazy produkcji, którą rozpoczęto w 2002 roku. Rozwój tego projektu jest równie ciekawy. Z czasem zaszczepiono tu elektronikę i jednostki napędowe z Jaguara, w tym te najbardziej fascynujące, wzmocnione kompresorem. Od 2005 był to silnik 4,2 l, a od 2009 do 2012 – AJ133 o pojemności 5 l, generujący 510 KM. A to wszystko w karoserii ogromnej, budzącej respekt karoserii, górującej ponad większością SUVów na rynku.
Czytaj dalej Range Rover 5.0 Supercharged L322 2010 – 65000 PLN – Rawa Mazowiecka

Land Rover Santana 88 Series III 1978 – 46500 PLN – Kielce

Santana narodziła się za czasów Hiszpanii generała Franco, w czasach, gdy opodatkowano wszystko, co sprowadzane zza granicy. Wówczas zrodził się plan licencyjnej produkcji Land Rover’ów, które miały zaspokajać wewnętrzne potrzeby hiszpańskiego rynku, jak i rynki, które z politycznych powodów były dla Brytyjczyków zamknięte. Zaczęto w 1958 roku od przejęcia maszyn po wygasłym kontrakcie z belgijską Minervą i montażu kompletnych zestawów CKD. Była to Seria II, w której z czasem stosowano coraz więcej własnych komponentów. Lata 1974-84 to produkcja Santana Series III. Samochód wykorzystywał w dużej mierze mechanikę brytyjskiej Serii IIa (rama, sprzęgło, osie i zawieszenie), miał synchronizowaną skrzynię biegów Serii III i własne udoskonalenia Hiszpanów. Od 1975 roku zastosowano dwuobwodowy układ hamulcowy, a rok później – wspomaganie układu hamulcowego. Hiszpania, ale też Ameryka Południowa, Afryka Północna i Bliski Wschód – te samochody służyły wszędzie, zdobywając uznanie i wręcz legendę samochodów gotowych przetrwać wszystko. Egzemplarz zaprezentowany w ogłoszeniu dotrwał do dzisiejszych czasów w zadziwiająco oryginalnym stanie.
Czytaj dalej Land Rover Santana 88 Series III 1978 – 46500 PLN – Kielce

Land Rover Defender SVX Spectre 2010 – SPRZEDANY

Cykl filmów o agencie Jej Królewskiej Mości zarezerwowany był onegdaj prawie wyłącznie dla marki Aston Martin. Koniec ubiegłego wieku rozpoczął nową erę. Seria filmów o Jamesie Bondzie zaskoczyła oszałamiającą różnorodnością samochodów wybieranych zarówno dla tytułowego bohatera, jak i dla jego oponenta. W grudniu 2014 roku rozpoczęły się zdjęcia do najbardziej ambitnego i najdroższego projektu o Bondzie, czyli Spectre. Aston Martin i Jaguar dostarczyły specjalnie zaprojektowane samochody: DB10 i C-X75, przeznaczone na pokazowy pościg samochodów po ulicach Rzymu. W filmie zobaczyliśmy również spektakularną sekwencję alpejską, w której znalazły się dwa zmodyfikowane Land Rovery Defendery SVX Spectre. Przed rozpoczęciem zdjęć oddział Special Vehicle Operations Jaguar Land Rover zlecił firmie Bowler Motorsport skonstruowanie dziesięciu specjalnych egzemplarzy Defendera. Pojazdy, oparte na modelu Defender 110, były odpowiednio złowieszcze i natychmiast rozpoznawalne dzięki czarnemu lakierowi Santorini, poszerzonym nadkolom, zewnętrznej klatce bezpieczeństwa i 37-calowym kołom. W 2019 roku dyrektor firmy Bowler, Richard Hayward, zlecił swoim inżynierom skonstruowanie ostatniego okazu Defender w specyfikacji Spectre. To właśnie ten pojazd wystawiony został na aukcję. Oparty na Defenderze 110 Crew Cab z 2010 roku pojazd wyposażony jest w zmodyfikowany silnik, intercooler i układ wydechowy, a także zestaw zawieszenia Bowler Fast Road Suspension. Nadwozie poszerzyły nadkola Bowler Spectre, a wypełniły je charakterystyczne 37-calowe opony Maxxis Trepador, zamontowane na 16-calowych felgach Beadlock. Groźny wygląd pojazdu został uzupełniony przez dodanie akcesoriów widocznych na filmowych samochodach. W przeciwieństwie do dziesięciu oryginalnych samochodów, ten jest skonfigurowany z kierownicą po prawej stronie. Pojazd wyceniony został na 150 – 200 tysięcy euro, ale sprzedany został zdecydowanie taniej, za 87400 euro (ok. 393 tys. złotych).
Czytaj dalej Land Rover Defender SVX Spectre 2010 – SPRZEDANY

Range Rover Classic County 1994 – 117500 PLN – Warszawa

Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Oczekiwania klientów sprawiły, że od 1981 roku można było nabyć w salonie również wersję pięciodrzwiową, ale to nie było jeszcze ostatnie słowo brytyjskiego producenta… Range Rover Classic County to finalna wersja skierowana na rynek amerykański, z pneumatycznym zawieszeniem, pozwalającym osiągnąć jeszcze wyższy poziom komfortu. Zaoferowany był jednocześnie z kolejną generacją modelu i wybierany przez miłośników klasycznych rozwiązań i klasycznego designu. Po upływie ćwierć wieku nikt się już nie dziwi dlaczego… a zadbane egzemplarze Classic County mocno idą w cenę.
Czytaj dalej Range Rover Classic County 1994 – 117500 PLN – Warszawa

Land Rover Lightweight 1979 – 55000 PLN – Włocławek

Land Rover Lightweight powstał na zamówienie wojska. Zadanie polegało na takiej przebudowie istniejącego Land Rovera Serii II z krótkim rozstawem osi, by mógł zmieścić się w limicie nośności wojskowego helikoptera Westland Wessex, zdolnego transportować podwieszony ciężar o masie do 2500 lbs (1134 kg). Punkt wyjścia ważył 1318 kg, a zadanie udało się wykonać przy założeniu, że auto w warunkach bojowych będzie transportowane bez drzwi, przedniej szyby i zdejmowanego dachu. W pełni wyposażony Lightweight ważył 1202 kg, lecz jego najbardziej widoczną zmianą było zmniejszenie szerokości o 10 cm, aby można go było zmieścić na standardowej palecie… w końcu możliwość transportowania przez helikoptery była założeniem, lecz w praktyce podróżowały one najczęściej w samolotach transportowych lub koleją. Model zastąpił Austina Champa i był produkowany w latach 1958-1984. Jego produkcję dzieli granica 1972 roku, kiedy serię IIa zastąpiono serią III. Oprócz wizualnej zmiany w rozmieszczeniu reflektorów, auto uzyskało dodatkowo synchronizację drugiego biegu, alternator zamiast prądnicy i włącznik zapłonu na osłonie kolumny kierowniczej. W sumie wyprodukowano 37897 Lightweight’ów, które służyły w ponad 20 armiach świata. Wersja LHD z silnikiem diesla, taka jak prezentowana w ogłoszeniu, najczęściej spotykana była w Holandii. Teraz już auto jest zdemilitaryzowane i można nim zadawać szyku w cywilu. Zdecydowanie ma swój styl i wyróżnia się na ulicy.
Czytaj dalej Land Rover Lightweight 1979 – 55000 PLN – Włocławek

Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu, który można uznawać za prekursora dzisiejszych SUVów. Z tym, że nie był to de facto samochód do miasta i dobrego wywierania wrażenia i presji na innych użytkownikach drogi, a po prostu samochód terenowy, który gwarantował odpowiedni komfort na drodze. Sprawdzał się wszędzie tam, gdzie istniała potrzeba poruszania się poza utartymi szlakami. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, stał się doskonałym przykładem piękna wzornictwa przemysłowego. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Oczekiwania klientów sprawiły, że od 1981 roku można było nabyć w salonie również wersję pięciodrzwiową, a od 1986 roku – również z włoskim silnikiem wysokoprężnym VM Motori o pojemności 2,4 l, powiększonym w 1990 roku do 2,5 l. Choć początkowo brytyjska prasa nie była łaskawa dla tych konstrukcji, zarzucając im brak dynamiki w zestawieniu z benzynowymi V8, auto obroniło swoją wartość, bijąc 12 światowych rekordów prędkości (w kategorii SUV z silnikiem Diesla), w tym przyspieszenia 0-160 km/h i najdłuższego dystansu przejechanego w 24h. Dziś większość z tych samochodów ma za sobą ciężkie życie, ale ten zdecydowanie wyróżnia się na rynku. Dzięki temu, że był używany sporadycznie i tylko w formie miejskiego samochodu, wygląda niemal jak nowy.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Land Rover Defender 90 Cabrio 2000 – 85000 PLN – Warszawa

Land Rover Defender to klasyka kanciastego stylu gotowa na podbój trudnego terenu. Okaz w ogłoszeniu to 90-tka, czyli krótsza wersja samochodu (krótsza niż Peugeot 206!) w rzadkiej edycji Cabrio. Pod maską 136 koni mechanicznych, które produkuje 2,5-litrowy silnik diesla. Taka moc w zupełności wystarcza aby Land Rover poradził sobie z tym, do czego został stworzony. Jest to Defender w najczystszej postaci – żadnych dodatków i modyfikacji, w unikalnej konfiguracji – pełne składanie i rozkładanie dachu w ciągu minuty (to nie jest „soft top”). Przyjemność z jazdy nieporównywalna do innych kabrioletów, bo tylko w Defenderze można patrzyć „z góry” nawet na kierowców vanów i autobusów 😉 Defender nie boi się śniegu, lodu, czy wysokich krawężników, przejazdów przez tory, czy innych przeszkód drogowych… jest prawdziwym youngtimerem, którym można jeździć i na co dzień (ładowność 650 kg, holowanie przyczepy do 3,5 t), jak i na zloty.
Czytaj dalej Land Rover Defender 90 Cabrio 2000 – 85000 PLN – Warszawa