Historia lekkiej, w pełni aluminiowej jednostki 3,5 l V8 sięga 1965, kiedy Brytyjczycy zakupili licencję na produkcję silnika od General Motors. Co ciekawe, Amerykanie montowali te silniki tylko przez 3 lata, lecz po zmianach Brytyjczyków, życie tej konstrukcji przedłużono aż do 2005 roku, i napędzał on niezliczoną ilość samochodów. Po pierwszym zastosowaniu w Roverach P5 i P6, przyszła kolej na Range Rovera. Ten dzięki solidnej przewadze mocy nad Land Roverami, w końcu mógł nadawać się do holowania przyczep i podróżowania z prędkościami, o których posiadacze napędzanej 4-cylindrowymi silnikami Land Roverów mogli tylko pomarzyć. Jednak najbardziej szalonym pomysłem British Leyland, było zaszczepienie aluminiowego silnika V8 do Land Rovera trzeciej serii. Z resorami piórowymi i sztywnymi osiami z pewnością nie gwarantował on pewności prowadzenia Range’a, ale wśród użytkowników stał się kultowy, i jest dziś bardzo poszukiwany. Land Rover 110 3.5 V8 (One Ten) ujrzał światło dzienne w 1983 roku i ukazywał się pod tą nazwą do przełomu 1989 i 90, kiedy przemianowano go na Defendera 110. Ten egzemplarz pochodzi ze Szwecji, jest po rewizji mechanicznej i przed pracami wizualno-kosmetycznymi, dzięki czemu radować może oczy naturalną patyną.
Czytaj dalej Land Rover 110 3.5 V8 1986 – 129000 PLN – Jabłonna
Land Rover
Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY
Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych SUV-ów klasy premium, choć na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem. Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia były proste, zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu na szosie. Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy, choć z czasem rozwinięto ofertę. Pod maską montowano również Turbo Diesle, choć najbardziej poszukiwanymi wersjami dziś są takie z benzynowym V8, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY
Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY
Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Choć z czasem pod jego maskę trafiły również jednostki wysokoprężne, nadwozie dostało drugą parę drzwi, a do zawieszenia tylnej osi trafiły nawet miechy pneumatyczne, żadna z tych rzeczy nie należy do szczególnie poszukiwanych opcji. Zasadniczo Range Rover Classic w oczach kolekcjonerów ma być możliwie surowy i prymitywny. Im bliższy pierwotnej wersji, tym lepiej. Dlaczego? Może nowszy Range Rover jest lepszym samochodem, ale starszy Range Rover z pewnością jest lepszym Rangem! Ten to rocznik 1985, ale zewnętrznie wystylizowany został na pierwotną wersję z lat 1970-73.
Czytaj dalej Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY