Land Rover

Range Rover Classic 1995 – Warszawa

Range Rover Classic rodził się w 1970 roku, na zawsze odmieniając rynek aut łączących zdolności terenowe z szosowymi. Miał urok konia roboczego, zapewniającego niezbedny komfort w trasie i wspaniałą wytrzymałość mechaniczną. Z latami był modernizowany, by zejść ze sceny na początku 1996 roku, niemal dwa lata po uruchomieniiu produkcji następcy, modelu P38. Nie wszyscy jednak polubili kierunek, w jakim zmienił się w połowie lat 90. Range Rover. Ci, którzy kochali klasykę, wciąż mogli korzystać z jego rozwiązań pod płaszczem Land Rovera Discovery, który tak naprawdę był głęboką modernizacją tej klasycznej konstrukcji. Jak głęboką, możemy zobaczyć na przykładzie tego restomoda, zmodernizowanego na bazie Discovery II. Ma on pod maską dodatkowo wzmocniony silnik TD5, ma więcej elektroniki i unowocześnione wnętrze, ale z zewnątrz to wciąż poczciwy Classic.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1995 – Warszawa

Land Rover Defender 90 pick-up 1998 – 195000 PLN – Siedlce

Land Rover Defender 90 to samochód, który może mieć kilka żyć. Ten pierwsze spędził w straży granicznej, jako typowy wóz użytkowy zdolny wjechać w każdy teren. Odkupiony w ręce prywatne w 2020 roku, przeszedł kompletną przebudowę i otrzymał zupełnie nowy wizerunek. Teraz może zadawać szyku, a kiedy trzeba, również sobie poradzi w każdych warunkach i na każdej drodze, albo i poza nią. Napędza go wysokoprężny, turbodoładowany silnik TD5, nowość roku 1998. Jest to konstrukcja pięciocylindrowa, opracowana przez Brytyjczyków na bazie jednostek Rover serii L, wyposażona w elektroniczny wtrysk firmy Lucas. Silniki te stosowane były w Defenderach i Discovery II, cieszą się dobrą opnią, a w razie potrzeby pozwalają się tuningować do około 180 KM.
Czytaj dalej Land Rover Defender 90 pick-up 1998 – 195000 PLN – Siedlce

Range Rover 4.2 V8 Supercharged L322 2005 – 89900 PLN – Warszawa

Range Rover o kodzie fabrycznym L322 to przedstawiciel III generacji prawdziwie brytyjskiego i luksusowego auta terenowego. Między 2001 a 2012 rokiem powstał w ilości 293494 sztuk, co jak na przedstawiciela tak wysoko pozycjonowanego segmentu było świetnym wynikiem. Za jego opracowanie w dużej mierze odpowiadali inżynierowie BMW, choć BMW sprzedało markę Land Rover firmie Ford dwa lata przed rozpoczęciem produkcji. To z kolei spowodowało napłynięcie technologii Jaguara, w tym świetnego, doładowanego kompresorem silnika 4.2 V8, który odnajdziemy również pod maską tego egzemplarza. Efekt? W swojej kolumnie w „Sunday Times” Jeremy Clarkson oświadczył kiedyś, że posiada Range Rovera TDV8 Vogue i jest to „najlepszy samochód na świecie i najlepszy samochód z napędem 4×4”. Ponoć jeździ nim do dziś, i na pewno by się zgodził, że 396-konna wersja jest jeszcze ciekawsza od diesla.
Czytaj dalej Range Rover 4.2 V8 Supercharged L322 2005 – 89900 PLN – Warszawa

Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych SUV-ów klasy premium, choć na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem. Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia były proste, zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu na szosie. Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy, choć z czasem rozwinięto ofertę. Pod maską montowano również Turbo Diesle, choć najbardziej poszukiwanymi wersjami dziś są takie z benzynowym V8, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY

Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Choć z czasem pod jego maskę trafiły również jednostki wysokoprężne, nadwozie dostało drugą parę drzwi, a do zawieszenia tylnej osi trafiły nawet miechy pneumatyczne, żadna z tych rzeczy nie należy do szczególnie poszukiwanych opcji. Zasadniczo Range Rover Classic w oczach kolekcjonerów ma być możliwie surowy i prymitywny. Im bliższy pierwotnej wersji, tym lepiej. Dlaczego? Może nowszy Range Rover jest lepszym samochodem, ale starszy Range Rover z pewnością jest lepszym Rangem! Ten to rocznik 1985, ale zewnętrznie wystylizowany został na pierwotną wersję z lat 1970-73.
Czytaj dalej Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY