Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych SUV-ów klasy premium, choć na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem. Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia były proste, zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu na szosie. Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy, choć z czasem rozwinięto ofertę. Pod maską montowano również Turbo Diesle, choć najbardziej poszukiwanymi wersjami dziś są takie z benzynowym V8, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY
Land Rover
Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY
Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Choć z czasem pod jego maskę trafiły również jednostki wysokoprężne, nadwozie dostało drugą parę drzwi, a do zawieszenia tylnej osi trafiły nawet miechy pneumatyczne, żadna z tych rzeczy nie należy do szczególnie poszukiwanych opcji. Zasadniczo Range Rover Classic w oczach kolekcjonerów ma być możliwie surowy i prymitywny. Im bliższy pierwotnej wersji, tym lepiej. Dlaczego? Może nowszy Range Rover jest lepszym samochodem, ale starszy Range Rover z pewnością jest lepszym Rangem! Ten to rocznik 1985, ale zewnętrznie wystylizowany został na pierwotną wersję z lat 1970-73.
Czytaj dalej Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY