Land Rover

Range Rover Classic 1990 – 129000 PLN – Warszawa

Range Rover jest uznawany za pierwszą prawdziwie luksusową terenówkę i protoplastę obecnych SUV-ów klasy premium, choć na początku produkcji zdecydowanie bliżej było mu do pojazdu roboczego, z ubogim wyposażeniem i prostym wnętrzem. Design Range Rovera został zatwierdzony w roku 1969, zaś rok później model był już w sprzedaży. Założenia były proste, zdolności terenowe nie mniejsze, niż we wcześniejszych Land Roverach, przy jednoczesnym wyższym poziomie komfortu na szosie. Początkowo oferowano jedynie wariant trzydrzwiowy, choć z czasem rozwinięto ofertę. Pod maską montowano również Turbo Diesle, choć najbardziej poszukiwanymi wersjami dziś są takie z benzynowym V8, jak w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – 129000 PLN – Warszawa

Range Rover Evoque Cabriolet 2018 – 37000 EUR – Włochy

Range Rover Evoque miał wersję Coupe, ale Brytyjczycy odważyli się uczynić jeszcze jeden krok naprzód. Dach sztywny zastąpiono dachem płóciennym i tak narodziła się wersja Cabriolet. To zupełnie nowa i nieszablonowa odmiana i gatunek, którego inni producenci nie odważyli się zaproponować – otwarte auto zbudowane na bazie niewielkiego, luksusowego SUVa. Przydatny wszędzie tam, gdzie może się przydać napęd na cztery koła ijednocześnie tam, gdzie świeci słońce. Do napędu służyć mógł jeden z trzech silników – dwa wysokoprężne lub jeden benzynowy. W prezentowanym egzemplarzu jest to diesel o fabrycznym oznaczeniu TD4, generujący tu 150 koni mechanicznych.
Czytaj dalej Range Rover Evoque Cabriolet 2018 – 37000 EUR – Włochy

Range Rover Classic 1995 – Warszawa

Range Rover Classic rodził się w 1970 roku, na zawsze odmieniając rynek aut łączących zdolności terenowe z szosowymi. Miał urok konia roboczego, zapewniającego niezbedny komfort w trasie i wspaniałą wytrzymałość mechaniczną. Z latami był modernizowany, by zejść ze sceny na początku 1996 roku, niemal dwa lata po uruchomieniiu produkcji następcy, modelu P38. Nie wszyscy jednak polubili kierunek, w jakim zmienił się w połowie lat 90. Range Rover. Ci, którzy kochali klasykę, wciąż mogli korzystać z jego rozwiązań pod płaszczem Land Rovera Discovery, który tak naprawdę był głęboką modernizacją tej klasycznej konstrukcji. Jak głęboką, możemy zobaczyć na przykładzie tego restomoda, zmodernizowanego na bazie Discovery II. Ma on pod maską dodatkowo wzmocniony silnik TD5, ma więcej elektroniki i unowocześnione wnętrze, ale z zewnątrz to wciąż poczciwy Classic.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1995 – Warszawa

Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY

Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu. Rodził się jako samochód terenowy, który dodatkowo miał zapewnić odpowiedni komfort na drodze. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, z czasem stał się ikoną designu. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Choć z czasem pod jego maskę trafiły również jednostki wysokoprężne, nadwozie dostało drugą parę drzwi, a do zawieszenia tylnej osi trafiły nawet miechy pneumatyczne, żadna z tych rzeczy nie należy do szczególnie poszukiwanych opcji. Zasadniczo Range Rover Classic w oczach kolekcjonerów ma być możliwie surowy i prymitywny. Im bliższy pierwotnej wersji, tym lepiej. Dlaczego? Może nowszy Range Rover jest lepszym samochodem, ale starszy Range Rover z pewnością jest lepszym Rangem! Ten to rocznik 1985, ale zewnętrznie wystylizowany został na pierwotną wersję z lat 1970-73.
Czytaj dalej Range Rover Classic V8 1985 – SPRZEDANY