Mercedes 300 SE W126 1988 – SPRZEDANY

Do takich Gwiazd tęsknimy najbardziej. Mercedes 300 SE W126 to archetyp limuzyny. Prawdziwy krążownik starej daty, komfortowo płynący po szosie, ujmujący gładką pracą silnika. Ten w mojej ocenie jest najciekawszym W126, jakie dane mi było dotąd przedstawić na łamach Giełdy klasyków. Opinia to całkowicie subiektywna, a wpływa na nią z jednej strony bardzo dobry stan zachowania samochodu, z drugiej absolutnie nieprzeciętne zestawienie kolorystyczne wiśniowego lakieru i beżowego wnętrza, a z trzeciej fakt, że od kiedy przyszła wiosna jeżdżę nim niemal na co dzień. Po 28 latach wrażenie z pewnością robi nie mniejsze niż gdy był nowy. Ciekawa jest jego specyfikacja – nieczęsto spotyka się S-klasę z manualną skrzynią biegów. Obiektywnie jest to zaleta – samochód jest bardziej żwawy, spala mniej paliwa (ok. 10-12 l/100 km), a dłuższe przełożenie ostatniego biegu pozwala obniżyć poziom głośności przy autostradowych prędkościach.

Mercedes 300 SE W126
Rocznik: 1988
Przebieg: 143000 km
Pojemność: 2960 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 188 KM

Kolor: 587 Pajettrot / lakier metalizowany
Wnętrze: 265 Champignon / beżowa naturalna skóra

Wyposażenie w pełni zgodne z fabrycznym, obejmuje:
240 – wskaźnik temperatury zewnętrznej
265A – beżowa skórzana tapicerka
280 – skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów
430 – tylne zagłówki
506 – prawe i lewe lusterko zewnętrzne podgrzewane, prawe regulowane elektrycznie
512 – radio z RDS Becker Europa
531 – automatyczna antena
570 – podłokietnik z przodu
580 – klimatyzacja półautomatyczna dwustrefowa
584 – cztery elektryczne szyby
592 – szyby z zielonego szkła, ogrzewana tylna szyba VSG
610 – halogeny
731 – wykończenie w drewnie orzecha włoskiego
826 – wersja na rynek francuski

Samochód sprowadzony z południa Francji, z okolic Tuluzy (region Midi-Pireneje), gdzie stanowił część kolekcji 8 aut.
Ciepły klimat i stałe garażowanie pozwoliło mu zachować stan, który w każdym aspekcie można przyrównać do niemal nowego samochodu.

Zachowany w stanie w pełni zgodnym z oryginalnym.
Bezwypadkowy, żaden z elementów karoserii nigdy nie był demontowany.
Na większości elementów jest wciąż oryginalny lakier.
Brak korozji.

Wnętrze zachowane w fantastycznym stanie.
Skórzana tapicerka wygląda jak nowa, zachowała wciąż fabryczny, półmatowy poblask.
Drewno jak nowe, bez pęknięć.

Mechanicznie bez zastrzerzeń.
Silnik pracuje aksamitnie.
Zawieszenie i układ kierowniczy bez luzów, amortyzatory w pełni sprawne.
Dużo części wymienionych w ostatnich latach.
Klimatyzacja półautomatyczna niskociśnieniowa (oryginalna, starego typu), sprawna, nabita zamiennikiem czynnika R12.
Zachowane faktury za naprawy.

Nie wykonałem zdjęć podwozia, lecz gwarantuję szeroki uśmiech każdego diagnosty.

Wykonane prace po sprowadzeniu obejmowały uleczenie problemów elektrycznych układu zasilania silnika i regulację układu wtryskowego.

Wymiany eksploatacyjne:
– wymiana oleju z filtrem oleju,
– wymiana płynu hamulcowego,
– nabicie klimatyzacji.

Oraz kosmetyka:
– polakierowane zderzaki i listwy boczne w kolor zgodny z oryginalnym (półmat Navarrarot),
– nowa mata wygłuszeniowa maski,
– nowe kołpaki,
– korekta lakieru,
– konserwacja tapicerki.

Prace wykonywane były u najbardziej zaufanych i sprawdzonych ludzi, do jakich potrafiłem dotrzeć, m.in.:
– Jetronik we Wrocławiu,
– Cartronik w Poznaniu
– Stradale Detailing w Pruszkowie

Samochód oferowany w cenie zdecydowanie poniżej niemieckiego cennika samochodów klasycznych Oldtimer Markt Preise 2016, który przy pozycji Mercedes 300 SE W126 dla Noty 1. podaje wartość 16300 euro (ok. 71500 PLN), dla Noty 2. – 10500 euro.
Wszystkie wymagania Noty 2. spełnia z nawiązką, bliski jest konkursowej noty 1.
Odnotowany wzrost wartości tego modelu to 24% w ciągu ostatnich 5 lat.

Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce, jest już karta pojazdu i twardy dowód.
W moich rękach przejechał dotąd ok. 3000 km i stale jeździ, o ile pogoda jest wystarczająco łaskawa.

Prywatnie zajmuję się prowadzeniem Giełdy klasyków i pisywaniem wstępów do wszystkich ogłoszeń.