Mercedes 350 SLC C107 1972 – SPRZEDANY

Epoka lat 70. wydała wiele wspaniałych samochodów gran turismo. Mercedes 350 SLC jest najbardziej przystępnym z nich. Luksusowy i komfortowy tak bardzo, jak klasa S być powinna, sportowy i drapieżny w charakterze tak, jak przystało na auto z silnikiem V8 i o wiele bardziej oryginalny i rzadziej spotykany, niż SL generacji 107. 62 tysiące wyprodukowanych sztuk vs. 237 tysięcy, ale to nie wszystko. Piękny motyw stylistyczny żaluzji przy tylnych oknach, cztery pełnoprawne miejsca, bardziej pewne zachowanie na drodze i mniejsze kołysanie wzdłużne niż w kabriolecie. Kiedy świeci pełne słońce, to i dach nad głową jest zaletą, a po otwarciu wszystkich szyb przewiew powitrza w kabinie jest przyjemny i nie męczący. Ten egzemplarz absolutnie uwiódł nas na wyjeździe do Szwajcarii. Piękna konfiguracja kolorystyczna, wyjątkowy stan zachowania i wszystkie cechy egzemplarza z pierwszych miesięcy produkcji.

Mercedes-Benz 350 SLC C107
Rocznik: 1972
Przebieg: 142000 km
Pojemność: 3499 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 200 KM

Samochód znaleźliśmy w szwajcarskiej kolekcji, nad jeziorem Lugano. Mimo, że ostatnie badanie techniczne wykonane było 12 lat temu, właściciel dbał o to, by samochód był regularnie przepalany i odbywał krótkie przejażdzki.

Dzięki temu już w momencie zakupu auto jeździło niezwykle sprawnie, choć tradycyjnie udało się znaleźć elementy do poprawy.
Auto jest już zarejestrowane w Polsce, ubezpieczone.

Polakierowane zostały trzy elementy i wymieniona uszczelka tylnej szyby.
Mercedes jest po kompleksowym serwisie, w trakcie którego:
– wymienione zostały amortyzatory i poduszki silnika,
– nowe tuleje w tylnym zawieszeniu,
– nowy tłumik drgań na wale napędowym,
– zregenerowane zaciski hamulcowe przód i tył,
– zregenerowane serwo pompy hamulcowej,
– naprawiono ogrzewanie,
– nowa pompa wody,
– nowe paski,
– komplet nowych świec,
– nowy olej i wszystkie płyny,
– komplet filtrów,
– nowe opony.

Egzemplarz jest niezwykle ciekawy ze względu na swoją konfigurację. Jest to pierwsza połowa 1972, czyli sam początek serii, zachowany z wszystkimi charakterystycznymi elementami występującymi tylko na początku produkcji. Posiada inną kierownicę, z chromowanymi wstawkami wokół przycisków klaksonu, o cieńszym wieńcu i bardziej klasycznym charakterze. Do tego termometr na konsoli centralnej i zegar pomiędzy środkowymi wlotami powietrza. Z zewnątrz – małe lusterka i antena umieszczona na przednim błotniku. SLC po raz pierwszy zaprezentowane zostało w październiku 1971 roku na salonie paryskim. Produkcja ruszyła w lutym 1972, a pierwsze egzemplarze trafiły do sprzedaży w marcu 1972. Już w lipcu 1972 auto przeszło pierwsze zmiany, więc mówimy tu o samochodzie z pierwszych pięciu miesięcy produkcji.

Wyjątkowa jest również jego kolorystyka. Czerwony metalik i jasne wnętrze, z wyjątkową tapicerką łączącą mb-texowe boczki i środki wykonane z prawdziwej wełny. W tym egzemplarzu wnętrze zachowane jest w absolutnie oryginalnym stanie, włącznie z wykładzinami i drewnem. Jest również piękne radio Becker Mexico, oryginalne, zamontowane jeszcze w fabryce 50 lat temu i wciąż sprawne. Zachowała się nawet fabryczna apteczka z kompletnym wyposażeniem.

Epoka lat 70. wydała wiele wspaniałych samochodów gran turismo. Mercedes SLC jest najbardziej przystępnym z nich.

Kategoria samochodów gran turismo powstałana przełomie lat 50. i 60. To auta, które gwarantowały maksymalną ilość komfortu w dalekiej podróży. W założeniu właściciel miał zasiąść za kierownicą, przejechać pół Europy i wysiąść z samochodu wypoczęty. Do tego porzebne były zarówno dobre drogi, jak i mocne samochody. Tu nikt nie patrzył na ekonomię. Duże silniki, luksusowe wykończenie wnętrza i solidna mechanika były absolutną podstawą. Pionierami były takie marki, jak Lancia, Ferrari, Maserati, Jaguar czy Aston Martin. Znaczącą rolę odegrały też bardziej egzotyczne firmy, jak Facel Vega, Jensen albo Iso Rivolta. Z czasem gran turismo zaczęły tworzyć również wielkie koncerny motoryzacyjne, jak Fiat, BMW czy właśnie Mercedes-Benz.

Ten ostatni miał odpowiednią wiedzę i doświadczenie, by stworzyć prawdziwy rynkowy przebój. Mercedes-Benz SLC, jak i później SEC, to samochody nie tylko stylowe i komfortowe, ale także trwałe, przy właściwej opiece mogące służyć przez dziesięciolecia, do których wciąż można zakupić wszystkie części eksploatacyjne.

To sprawia, że użytkowanie dziś takiego samochodu jest tak bezkłopotliwe, jak tylko może być w przypadku 50-letniego pojazdu. Jeżeli myślisz o klasyku, który nie tylko będzie zdobić garaż, ale będzie też mógł zabrać Ciebie w dowolnie wymarzone miejsce, to jest właściwy wybór.