W odróżnieniu od większości producentów, Peugeot po drugiej wojnie światowej zdecydował sie na produkcję całkowicie nowego modelu, nie opierając konstrukcji na rozwiązaniach przedwojennych. Peugeot 203 ujrzał światło dzienne pod koniec 1948 roku, prezentując nowoczesny samochód o sylwetce nawiązującej do mody streamline, przypominającej amerykańskie Fordy z lat 40. Do 1954 roku model 203 był jedynym samochodem produkowanym przez firmę Peugeot, choć dla równowagi zaoferowano go w wielu różnych wersjach nadwoziowych – czterodrzwiony sedan, coupe, dwu i czterodrzwiowy kabriolet, kombi, pickup, furgonetki, karetki, a nawet luksusowe propozycje od Darl’mat i sportowe od Max Morand – te auta były obecne w niemal każdej dziedzinie życia, stając się symbolem powojennej Francji. Wyprodukowano ich niemal 700 tysięcy, choć w Polsce pozostają nieznane. Ten egzemplarz został odrestaurowany z ogromną pieczołowitością, a cena jego sprzedaży to mniej niż połowa aktualnych kosztów odrestaurowania auta na takim poziomie.
Peugeot 203A
Rocznik: 1952
Przebieg: 39000 km
Pojemność: 1300 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 42 KM
Auto jest mało znane w Polsce, ale 700.000 wyprodukowanych egzemplarzy zmotoryzowało powojenną Francję. Peugeot 203A jest naprawdę genialny, posiada 4 biegi, silniczek 1,3 dysponuje mocą 42 KM i rozpędza „garbusa” do 115 km/h. Olbrzymi szyberdach zapewnia wiatr we włosach i mega frajdę z posiadania samochodu zabytkowego przez duże „Z”. Auto skończyło 70 lat i można się delektować choćby kierunkowskazami ramieniowymi, czy też czerwoną paszczą lwa na masce!
Peugeot 203A ze zdjęć przeszedł totalną odbudowę w salonie Peugeota w Szczecinie w 2014 roku. Jest to renowacja na najwyższym poziomie, która czyni z niego absolutną perłę wśród innych dwieście trójek nawet na ich rynku ojczystym. Wszystko jest zgodne z oryginałem, czarny kolor, opony Michelin, a nawet materiał użyty do tapicerki!