Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition 2000 – 339999 PLN – Radwanice

Mitsubishi Lancer Evo 6 TME (Tommi Makinen Edition) powstało, aby uczcić czwarte z rzędu rajdowe mistrzostwo świata Tommiego Makinena. To specjalna edycja Evo 6, slangowo określana jako Evo 6.5. Została zaprojektowana, aby możliwie przypominać rajdowy samochód grupy A, choć była to cywilna wersja przewidziana do użytku drogowego. Najbardziej widoczną zmianą był agresywny projekt przedniego zderzaka, pozwalająca zwiększyć siłę docisku i jednocześnie zwiększyć ilość powietrza, które mogło być zassane do silnika. Specjalnie dostrojone zostało zawieszenie, a tytanowa turbosprężarka otrzymała koło sprężarki o mniejszej średnicy, aby zapewnić lepszy moment obrotowy i lepszą rekcję na gaz w niskim i średnim zakresie obrotów. Z 2500 wyprodukowanych sztuk w pięciu kolorach, najbardziej poszukiwana i ceniona konfiguracja to Passion Red z fabrycznymi, rajdowymi naklejkami „Special Colour Package”. Zrobiono ich raptem 644 sztuki, a to jest jedna z nich.

Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition
Rocznik: 2000
Przebieg: 118237 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 280 KM

Cena: 339999 PLN

Wyposażenie:
Klimatyzacja automatyczna
Tapicerka materiałowa
Sportowe fotele – przód
Elektryczne szyby przednie
Elektryczne szyby tylne
Lusterka boczne ustawiane elektrycznie
Lusterka boczne składane elektrycznie
Blokada mechanizmu różnicowego
Felgi aluminiowe 19
Zawieszenie sportowe
ABS
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera

Posiadamy w ofercie doskonały egzemplarz kultowego już modelu Mitsubishi – Lancer EVO VI. Nasz jest podwójnie wyjątkowy bo to: MITSUBISHI LANCER EVO VI Tommi Makinen – limitowany hołd dla legendy WRC. Samochód, który przenosi emocje rajdu na asfalt.

Wersja Tommi Mäkinen Edition (w skrócie: TME) została stworzona jako hołd dla czterokrotnego mistrza świata WRC, Tommiego Mäkinena, który w barwach Mitsubishi zdobył tytuły w latach 1996–1999. Premiera auta miała miejsce pod koniec 1999 roku i była oparta na modelu Lancer Evolution VI GSR, z szeregiem zmian mechanicznych, stylistycznych i aerodynamicznych.

TME to nie tylko marketing – to rzeczywiste udoskonalenie ewolucji VI. Model ten był dostępny w limitowanej liczbie egzemplarzy, głównie na rynek japoński (JDM), a egzemplarze w oryginalnym stanie to dziś obiekty kolekcjonerskie z rosnącą wartością.

Kluczowy w tym samochodzie jest silnik:
4G63T w najbardziej dopracowanej formie
Typ: 2.0L R4 DOHC 16V Turbo (kod: 4G63T)
Pojemność: 1 997 cm³
Turbosprężarka: TD05HR-16G6-9.8T, z tytanowo-aluminiowym wirnikiem
Moc: 280 KM przy 6 500 obr./min (faktycznie ~300 KM – limitowana przez japońską umowę „gentleman’s agreement”)
Moment obrotowy: 373 Nm przy 3 000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, krótsze przełożenia niż w zwykłym EVO VI
Napęd: stały 4WD z aktywnym dyferencjałem tylnym AYC (Active Yaw Control)
0–100 km/h: ~4,5–4,7 s

W tej wersji wprowadzono dodatkowe modyfikacje:
zmieniony kolektor wydechowy dla lepszego przepływu spalin
Lżejszy, szybszy wirnik turbiny – mniejsze opóźnienie („lag”), szybsza reakcja na gaz
Zmodyfikowany ECU – poprawiona krzywa momentu obrotowego i szybsza reakcja na gaz
Intercooler o zwiększonej wydajności
TME zachowuje chłodnice oleju i wodne spryskiwacze intercoolera – rozwiązania wyjęte żywcem z rajdów

Oczywiście nie możemy zapomnieć o fenomenalnym prowadzeniu, dzięki doskonałemu zawieszeniu: zmienione geometrie przedniego zawieszenia (caster), amortyzatory Bilstein – specjalne dla TME, o bardziej sportowym zestrojeniu, aluminiowe wahacze, sportowe tuleje, wzmocnione punkty mocowania zawieszenia.

I można by tak długo. Dlatego nasz egzemplarz jest niemałą gratką dla kolekcjonerów wyjątkowych samochodów oraz miłośników rajdów WRC. Legendy głoszą, że czerwonych Makinenow z ori naklejkami (w skrócie SCP) wyszło 644 sztuki.

Samochód zachowany w pedantycznym stanie, od 13 lat w rękach miłośnika motoryzacji, który należycie o niego zadbał. Pod koniec 2024 został wymieniony olej w silniku, skrzyni, tylnym dyferencjale oraz skrzyni rozdzielczej, a także płyn chłodniczy. Newralgiczny element, czyli pompa szpery, która była uznawana za słaby punkt (związany z korozją elementu, ze względu na jego niefortunne umiejscowienie za tylnym kołem) jest w doskonałym stanie i posiada nawet fabryczny ocynk na elektrozaworach.

Do ceny należy doliczyć opłaty celno-skarbowe.

To nie jest po prostu szybki Lancer. To żywe dziedzictwo rajdowego geniuszu. Dziś TME to jeden z najbardziej autentycznych japońskich sportowych samochodów, jakie kiedykolwiek trafiły na drogi publiczne. To nie tylko samochód – to pamiątka po złotej erze motorsportu i hołd dla człowieka, który przez cztery lata z rzędu był nie do pokonania.

Telefon: +48 510 526 527
Miejscowość: Radwanice