Opel

Opel Rekord B Coupe 1966 – SPRZEDANY

Opel Rekord B to wyjątkowo rzadki typ. Produkowany był tylko od połowy 1965 do połowy 1966 roku, będąc etapem przejściowym między Rekordem A, a Rekordem C. To w tej generacji debiutował czterocylindrowy silnikiem z unikalną i nietypową konfiguracją wałka rozrządu w głowicy z boku zaworów (CIH), która to dotrwała w produkcji aż do połowy lat 90. Szeroki wybór nadwozi podążał za poprzednikiem. Był 2- i 4-drzwiowy sedan, było wyłącznie 3-drzwiowe kombi (CarAVan), był furgon (panelvan), i wreszcie był bohater tego ogłoszenia, czyli wersja coupe. Dodane tu okrągłe tylne światła zrobiły z niego trochę taką europejską Impalę. Patrząc na jego sylwetkę po latach, stylistycznego rozmachu nie można mu odmówić.
Czytaj dalej Opel Rekord B Coupe 1966 – SPRZEDANY

Opel Rekord 1982 – SPRZEDANY

Ten Opel idzie na Rekord pod względem ceny modelu. Inna rzecz, że naprawdę jest tyle warty i dojdzie do tego każdy, kto siedzi w temacie starych samochodów i zacznie dokładnie analizować jego stan. Jego przebieg to 70 tys. km, ale to jeszcze nie wszystko. Auto może nie jeździć i być zniszczone – wystarczy, że jest po prostu źle przechowywane, to do ideału nie wróci, choćby przejechało 1000 km i nie więcej. Tu jednak wszystko się zgadza, i nie jest to efekt renowacji ani detailingu. Cytując opis sprzedającego „wykonane prace: brak”, bo też nie za to tu się płaci, lecz po prostu za muzealną troskę pierwszych właścicieli. Kupić auto jako nowe i doczekać momentu, by można je było zarejestrować jako weteran i ciągle wyglądało jak nowe, to też jest nie lada wyzwanie.
Czytaj dalej Opel Rekord 1982 – SPRZEDANY

Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Sylwetka fastback coupe, spora ilość chromowanych ozdób i winylowy dach przywodzą ma myśl amerykańską motoryzację, choć w europejskiej rzeczywistości lat 60-tych wszystko musiało być mniejsze i bardziej poręczne. Taki właśnie jest Opel Olympia A, czyli produkowana jedynie w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Samochód będący odpowiednikiem rynkowym i konkurentem Garbusa, choć zbudowany według bardziej uniwersalnej formuły z chłodzonym cieczą silnikiem z przodu, napędzającym koła tylne. Oferujący więcej miejsca zarówno we wnętrzu, jak i w bagażniku, lecz wciąż popularny, dostępny dla mas i sprawdzający się na co dzień. Ten egzemplarz po raz pierwszy zobaczyliśmy na hali wypełnionej po brzegi klasykami około 3 lata temu. Przykuł uwagę ciekawą sylwetką, nieszablonowym kolorem i przepięknie zachowanym wnętrzem. Kusił, ale nie było innej możliwości, by sprawdzić, jak się spisuje w czasie jazdy, niż podjąć się jego kompleksowej renowacji. Ta szczęśliwie jest już za nami, a z efektu jesteśmy dumni.
Czytaj dalej Opel Olympia A Coupe 1968 – SPRZEDANY

Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY

Opel Manta A był mocną odpowiedzią na Forda Capri, czyli europejskiego Mustanga. W nieco mniejszym rozmiarze, z bardziej ekonomicznymi jednostkami, wyglądał rasowo i świetnie przyjął się na pogrążonych w paliwowym kryzysie rynkach. Jego produkcja zamykała się w zaledwie 5-letnim okresie (1970-75), lecz pomimo to zbudowano ich wówczas niemal pół miliona. Mimo tak ogromnego nakładu, po ponad 40 latach jest to model na ulicach kompletnie niespotykany. Ogromna większość została zniszczona tuningiem i zniszczona, resztę zjadła korozja. Tymczasem, jeżeli tylko uda odszukać się odpowiedni egzemplarz, okazuje się, że to nieco zapomniany, lecz niezwykle przyjemny w użytku model. Z silnikiem 1,9 jeździ bardzo dynamicznie, mechanicznie jest prosty, w mieście poręczny, a na trasie bezproblemowo można poruszać się nim z prędkościami rzędu 120 km/h bez nadmiernego hałasu. Jako klasyk na co dzień – idealny… a wygląda przy tym tak, że odwróci każdą głowę na ulicy.
Czytaj dalej Opel Manta A 1975 – SPRZEDANY