Archiwum kategorii: Renault

Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault R4 debiutowało w 1961 roku. Maksymalnie proste w konstrukcji, ale zarazem praktyczne i funkcjonalne, przebojem zdobyło francuski rynek, stając się największym konkurentem Citroena 2CV. Miało przedni napęd, pionierskie w tamtych czasach nadwozie typu hatchback i charakterystyczną “parasolkę” przy kierownicy, służącą do zmiany biegów. Jeździli nim wszyscy – młodzi, starzy, rodziny, rolnicy. Sprawdzało się zarówno w miastach, jak i na prowincji, stając się nieodłącznym elementem francuskiego kina i pejzażu. Sprzedaż R4 zaczęła słabnąć dopiero w latach 80-tych, a produkcję zakończono w ’94 roku. W ogłoszeniu jeden z ponad 8 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w doskonałej kondycji, z niskim przebiegiem. Napędza go silnik o pojemności 1,1 l i mocy 34 KM, najmocniejszy w historii tych uroczych samochodów.
Czytaj dalej Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Pochodzące z epoki doładowanych silników, Renault 5 Turbo jest jednym z niewielu, które nadal potrafią stymulować wyobraźnię. Nie należy mylić go z przednionapędowymi Renault 5 Gordini Turbo czy GT Turbo. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem – warczącym tuż za plecami kierowcy, produkowany był w limitowanej liczbie tylko między 1979 a 1986 rokiem. Renault przeniosło swoje doświadczenia z turbodoładowaniem wprost z Formuły 1, w wersji drogowej uzyskując z 1,4-litrowego silnika ponad 160 KM. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar w fazie prototypowej pokazany został po raz pierwszy w 1978 na paryskim salonie motoryzacyjnym. Bardzo udany debiut sportowy Renault 5 Turbo wraz z Ragnottim zaliczyli w 1980 roku podczas Tour de Corse. Już rok później team Ragnotti/Andrie w małym Renault wygrali słynny rajd Monte Carlo oraz ponownie Tour de Corse. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony zespołów prowadzących samochody z napędem na cztery koła, Renault ripostowało zwiększeniem mocy, a Ragnotti dodał na listę kolejne zwycięstwo w Tour de Corse w 1985 roku. Zgodnie z certyfikatem wydanym przez Renault Classic w marcu 2011 roku, ten niesamowity egzemplarz Renault 5 Turbo 2 opuścił fabrykę 29 listopada 1983 roku i został sprzedany pierwszemu właścicielowi przez dealera Renault SARAC w Thiers. Samochód spędził następne 20 lat we Francji w rękach dwóch właścicieli, a następnie w 2011 roku wyeksportowany został do Wielkiej Brytanii. Sprowadził go tam Doug Blair, kolekcjoner samochodów, autor i wydawca książek o samochodach sportowych. Renault 5 Turbo 2 pozostawało wciąż w świetnej kondycji, a jego właściciel dbał o utrzymanie go w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Dlatego właśnie dziś mamy możliwości podziwiania wystawionego na aukcji egzemplarza z autentycznym przebiegiem 51681 kilometrów. Renault w oryginalnym brązowym kolorze (kod fabryczny 769), z beżowym wnętrzem, wraz z dokumentami French Contrôle Technique i brytyjskimi oraz belgijskimi dokumentami rejestracyjnymi, sprzedane zostało za 103,5 tysiąca euro, czyli 443911 złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Rozkładane łóżko, szafki, lodówka, telewizja, ale też rozsuwana markiza, i całe dodatkowe wyposażenie zasilane z dodatkowego akumulatora, ładowanego przez umieszczony na dachu panel solarny. Idealny zestaw, by pojechać na piknik, a jeżeli przyjdzie na to ochota, zostać na noc. Może również służyć za mobilne biuro, bo i komputer jest tu na pokładzie. To pełnoprawny kamper, który z powodzeniem może zapewnić schronienie dla dwóch osób, a zbudowany jest na przeszklonej, wysokiej wersji osobowo-towarowej modelu Renault 5, która na większości rynków nosiła nazwę Express, a w Niemczech sprzedawana była jako Renault Rapid. Baza była tu wyśmienita – samochód z przebiegiem zaledwie nieco ponad 100 tys. km, wciąż z oryginalną powłoką lakierniczą. Zabudowa została wykonana w ostatnich tygodniach w Polsce, a minikamper jest po kompletnym przeglądzie mechanicznym, gotowy do rejestracji.
Czytaj dalej Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Renault 4 GTL 1985 – SPRZEDANE

Renault 4, czyli “Quatrelle”, to mały, ekonomiczny samochód, którego produkcja rozpoczęła się w 1961 roku, a już w 1966 przekroczyła pierwszy milion. Bliźniacze Renault 4 i Renault 3 (to jego budżetowa wersja bez szyby w słupku C, ze słabszym silnikiem) stały się hitem sprzedaży w trudnych czasach stagnacji rynkowej, będąc spóźnioną nieco konkurencją równie kultowego Citroena 2CV. Dziś prasa motoryzacyjna Renault 4 nazywa pierwszym mikrovanem w historii, wszyscy chwalą jego prostą konstrukcję, uniwersalne nadwozie i dobre zawieszenie. To lekkie autko obdarzone jest silnikiem 1.1 o mocy 44 KM i całą masą swoistego uroku. Niestety popularne samochody sprzed lat często nie wytrzymują próby czasu, przez co dziś dosyć ciężko znaleźć egzemplarz w dobrej kondycji blacharskiej. To Renault 4 GTL to egzemplarz z końcowego etapu produkcji, będący dobrą bazą do dopieszczenia.
Czytaj dalej Renault 4 GTL 1985 – SPRZEDANE

Renault Clio V6 2000 – 288000 PLN – Katowice

Renault Clio V6 jest absolutnie wyjątkowe i nigdy nie doczekało się następcy. Zbudowane zostało według koncepcji swojego słynnego poprzednika – Renault 5 Turbo – i podobnie jak ono – ze swoim pierwowzorem dzieli jedynie część nazwy i ogólny zarys sylwetki. W małej karoserii miejskiego samochodu centralnie umieszczono jednostkę V6, tworząc zeń maszynę o dużym potencjale wyścigowym. Za wyjątkiem B-Grupowego MG Metro, Clio V6 jest jedynym samochodem tej klasy z centralnie umieszczonym silnikiem V6 w tylnej części pojazdu. W fabrycznej kondycji i prezencji, z przebiegiem jedynie 2087 km, samochód jest białym krukiem dla kolekcjonera.
Czytaj dalej Renault Clio V6 2000 – 288000 PLN – Katowice

Renault Safrane 2000 – 12900 PLN – Ustroń

Renault Safrane było atakiem francuskiej marki wymierzonym w kierunku niemieckich wozów klasy luksusowej. Zamiast bicia rekordów mocy i pojemności, oferowała pluszową miękkość i komfort oraz doskonałe wyciszenie kabiny. Oferowane w latach 1992-2000, mimo wielu niewątpliwych zalet, odniosło umiarkowany sukces. Po latach jednak ta konstrukcja wciąż ma wiernych fanów, potrafiących docenić to, co we francuskich autach wyjątkowe i obdarzyć je imponującą troską. Choć ten prezentowany samochód zawsze pełnił funkcje użytkowe, nigdy niczego mu nie brakowało. 3-litrowe V6 zapewnia przyjemne brzmienie i płynną jazdę, a wyposażenie wciąż robi wrażenie. Na pokładzie odnajdziemy automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę, pełne wyposażenie elektryczne, tempomat, syntezator mowy, ciekawy zestaw audio, a także kilka smaczków, dołożonych z najwyższych wersji wyposażeniowych. To wszystko w cenie, która zdecydowanie nie wydaje się być wysoka, jak na auto tej klasy.
Czytaj dalej Renault Safrane 2000 – 12900 PLN – Ustroń

Renault 5 Turbo II 1983 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo to kolejna genialna konstrukcja stworzona w latach 80-tych, tym razem na potrzeby homologacji rajdowej grupy 4. Do małego, zwinnego samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie zaprzęgnięto doświadczenia z turbodoładowanych jednostek wprost z Formuły 1. W wyniku tego eksperymentu, z małego silnika o pojemności 1,4 litra otrzymano 160 KM w wersji drogowej, a w wersjach wyczynowych nawet dwukrotnie więcej. Mały dwumiejscowy supercar po raz pierwszy pojawił się w formie prototypu na salonie w Paryżu w 1978 roku, a swój debiut zaliczył w 1980 roku w Tour de Corse, kiedy za jego kierownicą zasiadł sławny Jean Ragnotti. W ciągu prawie pół dekady produkcji powstały dwie generacji Turbo, i kiedy pierwsza, będąca podstawą homologacji, zdaje się być bardzo sportowa, wręcz hardcorowa, w drugiej znajdziemy zdecydowanie więcej cywilizacji i drogowych udogodnień. Renault 5 Turbo II stało się bardziej przystępne cenowo, a jego produkcja w stosunku do poprzednika była ponad półtora razy większa. Pomimo świetnych osiągów i sukcesów ekipy, po wprowadzeniu prawdziwego potwora – Audi Quattro, losy samochodów z tylnym napędem zostały policzone. To małe Renault symbolizujące koniec pewnej epoki i staje się czymś naprawdę wyjątkowym. Pięknie skonfigurowany egzemplarz wystawiony na aukcji zapiera dech i poszczycić się może rzadką w tych modelach klimatyzacją. Jego właściciel przez pierwsze 5 lat używał go do codziennej jazdy, po czym oddał do odświeżenia. Renault 5 Turbo z przebiegiem zaledwie 67 tysięcy kilometrów, w pięknym stanie, sprzedane zostało za 123,200 USD, czyli 421171 PLN.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo II 1983 – SPRZEDANE

Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

To Renault Clio Williams licytowane będzie bez ceny minimalnej, lecz w tym wypadku ciężko liczyć na okazyjną cenę. To pierwszy wyprodukowany egzemplarz tego kultowego modelu, którego pierwszym właścicielem był Bernard Dudot, konstruktor silników Renault F1. Samochód był niegdyś nagrodą za zapewnienie tak wielu sukcesów w królowej wszystkich sportów motorowych. W latach 1992-1997 Renault było powiązane z 85 zwycięstwami w Grand Prix, więc nagroda z pewnością była na miejscu… Renault Clio Williams to sportowa wersja małego hatchbacka, zasilana 16-zaworowym silnikiem o mocy 150 KM. Aby zdobyć homologację w rajdowej grupie A, musiano wyprodukować co najmniej 2500 egzemplarzy. To oprócz szczególnej historii, z pewnością jest również jednym z najlepiej zachowanych. Niedawno otrzymało nowy lakier i ma jedynie 110 tys. km przebiegu na liczniku. Wylicytowane zostało za 41720 euro, czyli za imponujące 175000 złotych.
Czytaj dalej Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

Renault Sinpar 4L 4×4 1986 – SPRZEDANE

Zaprezentowane po raz pierwszy w 1961 roku Renault 4, znane również jako 4L (wymowa nazwy to “Quatrelle”), to następca tylnosilnikowego 4CV i odpowiedź marki na święcącego tryumfy Citroena 2CV. Renault 4 było prawdopodobnie pierwszym udanym, masowo produkowanym hatchbackiem i podobnie jak 2CV, gwarantując wygodę podróżowania i przestrzeń we wnętrzu, stało się idealnym samochodem dla rodzin i rolników. Praktyczne i proste Renault 4 okazało się gigantycznym sukcesem handlowym francuskiego producenta, który sprzedał milion sztuk w zaledwie 4,5 roku. Niezwykle ciekawą odmianą tego modelu jest Renault Sinpar 4L z napędem 4×4, stworzone przez francuskiego producenta skrzyń biegów, którego projekt został później przejęty przez Renault. Bardzo rzadki i poszukiwany okaz z soft-topem, użytkowany przez PGHM (Peloton de Gendarmerie de Haute Montagne), czyli wysokogórski pluton policji, został wystawiony na aukcji. Renault Sinpar 4L 4×4, całkowicie odrestaurowane przez włoskiego entuzjastę, sprzedane zostało za 34500 euro, czyli około 144565 złotych.
Czytaj dalej Renault Sinpar 4L 4×4 1986 – SPRZEDANE

Alpine Renault A310 1600 VF 1973 – SPRZEDANE

Następca utytułowanego Alpine A110 musiał być wyjątkowy, a nowo powstały model A310 oprócz godnego wyglądu i osiągów, musiał jeszcze zapewnić firmie przetrwanie. W 1971 roku na salonie samochodowym w Genewie, Alpine zaprezentowało A310 1600 – spełnienie marzeń założyciela Alpine, Jeana Rédélé, o prawdziwym GT. Wygodne i przestronne Grand Turismo przyciągnąć miało dużą grupę klientów, która do tej pory zainteresowana była konstrukcjami z wysp oraz słonecznej Italii. Alpine A310 wyposażone w czterocylindrowy silnik Gordini 1600 cm³ osiągający maksymalnie 127 KM, nie było najmocniejsze na rynku, jednak rozruszanie lekkiego nadwozia z włókna szklanego opartego na rurowej ramie przychodziło jednostce napędowej z łatwością. Przy masie zaledwie 825 kg, Alpine A310 osiągało 100 km/h w 8,4 s. Było składane ręcznie, a zbudowanie jednego egzemplarza od początku do końca trwało 130 godzin. Wiele elementów A310 pochodziło z magazynów Renault, ale są też te bardziej zaskakujące części. Zębatka kierownicza pochodzi od Peugeot 504, a kierunkowskazy zaczerpnięte zostały z modelu Simca 1301. Pod koniec 1973 roku model ewoluował do wersji VF zyskując wtrysk D-Jetronic firmy Bosch. Ciekawostką jest także fakt, iż wczesne okazy, takie jak ten wystawiony na aukcji, posiadały aż sześć przednich lamp. Alpine Renault A310 1600 VF z przebiegiem zaledwie 4000 km, od pierwszego właściciela, z oryginalnym wnętrzem w pięknym stanie zachowania, to coś co nie zdarza się często. Takie właśnie cudo wylicytowane zostało 7 lutego w Paryżu za kwotę 57500 euro, czyli około 240663 złotych, będącą zdecydowanie poniżej wyceny sprzed aukcji.
Czytaj dalej Alpine Renault A310 1600 VF 1973 – SPRZEDANE