To niezwykle rzadkie BMW e3, bo najtłustsze, najlepiej wyposażone i najszybsze 3.3 Li. Powstało ich zaledwie 1500 sztuk, z czego około 750 z automatyczną skrzynią biegów. Silnik R6 rozwija 200 koni mechanicznych i rozpędza największą limuzynę z 1976 roku produkowaną w Monachium do 208 km/h. To było ostatnie wcielenie serii E3, tzw. New Six, która rok później została zastąpiona modelem serii 7. Nie można jej porównywać do względnie popularnego u nas BMW E3 2500. To są dwa różne auta. 3.3 Li to konkurent klasy S Mercedesa. Drzwi zamykają się ciszej, tapicerka jest inna, drewno na desce jest bardziej szlachetne i to co najważniejsze – jest w końcu jakieś wyposażenie. Szyberdach, klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, 4 elektryczne szyby, elektroniczny wtrysk paliwa, wycieraczki reflektorów i przedłużona karoseria – to było coś w latach 70.
BMW 3.3 Li E3
Rocznik: 1976
Przebieg: 163000 km
Pojemność: 3210 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 200 KM
Cena: 135000 PLN
Najpiękniejsza 3.3 Li w Europie?
Kupiłem ją w 2022 roku w Niemczech pod samą szwajcarską granicą od kolekcjonera w podeszłym wieku. Posiadał ją od lat 90-tych i w okolicach 2000 roku przeprowadził w niej kompleksową renowację. Pod koniec 2023 roku po przejechaniu 2000 km sprzedałem ją zaprzyjaźnionemu kolekcjonerowi, a teraz, z uwagi na totalnym brak miejsca w jego garażu (ponad 60 aut), jest ponownie na sprzedaż.
Moim zdaniem to najlepszy egzemplarz BMW e3 w Polsce i jeden z najlepszych w Europie.
W sprzedawanym egzemplarzu wszystko działa na najwyższym poziomie, silnik mruczy jak trzeba. Aktualny właściciel dodał od siebie kolejne 2000 km, dzięki czemu auto ma być może 163.000 km (licznik do 99.999 km). Nowe są: pompa wody, opony, elementy gumowe zawieszenia, przewody paliwowe, uszczelniacze wtryskiwaczy, chłodnica klimatyzacji, osuszacz i zregenerowany kompresor. Oczywiście BMW jest zarejestrowane w Polsce. Polecam, bo stan niespotykany.
Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn pod Warszawą