BMW 320 6/A E21 1982 – SPRZEDANE

Znalezienie takiego egzemplarza to dziś rzecz niemal granicząca z cudem. Wyjątkowa konfiguracja, prominentne pochodzenie, minimalny przebieg i doskonały stan zachowania. Wszystko to składa się w idealną opowieść, którą warto przechować we własnym garażu. To BMW 320 6/A E21 zostało zamówione przez ambasadora RPA we Francji. Zarejestrowane na tablicach dyplomatycznych, użytkowane było przez jego żonę. Zachowana została kompletna dokumentacja, razem z zamówieniem, rachunkami, korespondencją prowadzoną z konsulem włoskim z czasów, gdy ambasador po zakończeniu misji zdecydował się przeprowadzić auto do rodzinnej posiadłości swojej żony. Stan samochodu i sposób w jaki jeździ wręcz onieśmielają. Sześć cylindrów, zwarte zawieszenie, tylny napęd, znajdujące się na wyposażeniu wspomaganie kierownicy, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów idealnie uprzyjemnią każdą weekendową przejażdżkę.

BMW 320 6/A E21
Rocznik: 1982
Przebieg: 33000 km
Pojemność: 1990 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 122 KM

Wyposażenie:
– klimatyzacja,
– radio Becker Europa,
– elektrycznie regulowane lusterka,
– wspomaganie kierownicy

Samochód zakupiony przez ambasadora RPA w Paryżu, zarejestrowany pierwotnie na francuskich tablicach dyplomatycznych.
W 1987 sprowadzony do Włoch, do rodzinnej posiadłości żony ambasadora, która wcześniej była użytkowniczką auta, a od tego czasu została formalnie właścicielką.
Zachowana jest kompletna dokumentacja, zaczynająca się od cennika, przedstawienia oferty przez dealera, czeku z zaliczką, faktury zakupu, wszystkich rachunków, dokumentów ubezpieczenia, corocznych przeglądów, książka serwisowa, komplet oryginalnych instrukcji etc.
Ostatnie udokumentowane ślady eksploatacji przez pierwszą użytkowniczkę (ur. 1914) to rok 2008, kiedy samochód miał przebieg 30000 km.
Samochód ma kopię oryginalnych francuskich dokumentów rejestracyjnych oraz oryginalne włoskie.
W Polsce nie był rejestrowany.

Lakier w doskonałym stanie, częściowo oryginalny.
Na tylnej klapie zachowały się jeszcze flaga RPA i naklejka dealera.
Wnętrze bez najmniejszych śladów użytku.
Korozji brak, podwozie w fantastycznym stanie, bez śladu najmniejszych wycieków.
W wielu miejscach zachowane są jeszcze fabryczne woski zabezpieczające.

Auto nie było eksploatowane od roku 2016.
W ostatnim czasie wóz przeszedł pełen serwis mechaniczny.

Wymienione:
– przednie tarcze i klocki hamulcowe,
– regeneracja zacisków hamulcowych,
– olej w silniku (wraz z uprzednią płukanką),
– olej w skrzyni biegów (metoda dynamiczną),
– świece, przewody zapłonowe,
– płyn chłodzący,
– płyn hamulcowy,
– pióra wycieraczek,
– filtr powietrza

Samochód na dwa komplety dywaników BMW (welurowe i gumowe).
W zestawie trzy kluczyki – co ciekawe, w użytku jedynie trzeci, awaryjny.
Dwa główne klucze razem z breloczkami dealera nigdy nie były użyte, znajdują się wciąż w oryginalnie zaplombowanym opakowaniu.

Samochód jeździ przepięknie, jak nowy samochód.
Absolutnie żadnych luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym, silnik płynnie rozwija moc, a skrzynie zmienia biegi aksamitnie.
Sześć cylindrów, zwarte zawieszenie, tylny napęd, znajdujące się na wyposażeniu wspomaganie kierownicy, klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów idealnie uprzyjemnią każdą weekendową przejażdżkę.
Klimatyzacja chłodzi wspaniale!

Auto przetestowane w magazynie Classicauto numer 153 (czerwiec 2019).