Fiat 131 jest jednym z tych samochodów, które w czasach PRLu okryte były największym kultem. Podczas, gdy Polacy marzyli o dwuwałkowych silnikach Lamprediego w Polonezach i Dużych Fiatach, tu były one w pakiecie w wersji SuperMirafiori. Moc, charakterystyczne brzmienie i piękna sylwetka. Do tego pięć biegów i elektryczne szyby. Było czego zazdrościć, bo takie samochody to był wówczas przywilej nielicznych. Zadbany i wolny od korozji egzemplarz wzbudzi zainteresowanie również dziś. Ten przyjechał do Polski z Włoch kilka lat temu i zachowuje wciąż nawet fabryczna folię na boczkach drzwi. Z pewnością niejeden szatniarz chętnie go popilnuje.
Fiat 131 Mirafiori
Rocznik: 1981
Przebieg: 23000 km
Pojemność: 1585 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 97 KM
Fiat 131 SuperMirafiori 1600 TC pochodzi z 1981 roku i większość życia spędził w słonecznej Italii. Elektryczne szyby i centralny zamek to cechy wersji SuperMirafiori, natomiast silnik to legendarny dwuwałkowy 1.6 o mocy 97 koni mechanicznych, który we współpracy ze skrzynią biegów o 5 przełożeniach potrafi rozpędzić Fiata do 170 km/h. Choć nie jest to wóz, który opuścił bramy FSO, to czuć w nim legendę mirafiorki i ten charakterystyczny dźwięk z układu wydechowego.
Fiat nie posiada rdzy, na 50% karoserii jest jeszcze oryginalny lakier, a tzw. drugi lakier nie odróżnia się od starego. Nie ma też szpachli ani innych uszlachetniaczy. Na liczniku widnieje 23.000 km, co w połączeniu z folią na boczkach i tym jak jeździ może sprawiać wrażenie jakby tyle faktycznie miał… Potwierdza to także firma Klasyka Gatunku, która sprowadziła go w 2017 roku. Niestety nie ma żadnych historycznych dokumentów, które by to potwierdzały, a licznik jest do 99.999 km. Wóz został zarejestrowany w Polsce w 2022 roku, posiada roczny rozrząd, pompę wody, nowe hamulce, nowe elastyczne przewody hamulcowe, zaciski po regeneracji. Akumulator jest nowy. Olej silnikowy został zmieniony na wiosnę tego roku. Zarejestrowany w Polsce na żółte tablice.