Mercedes SL od dawna reprezentuje wyrafinowany symbol dwumiejscowej motoryzacji wysokiej klasy z otwartym dachem. Drogi, ekskluzywny i stylistycznie wysmakowany, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych klasyków na świecie. Mercedes 250 SL W113 powstawał pomiędzy 1966 a 68 rokiem. Wyprodukowano 5196 sztuk, co czyni z 250-tki zdecydowanie najrzadszą wersję z trzech serii produkcyjnych modelu Pagoda. Ten egzemplarz wyposażony jest w manualną skrzynię biegów, co pozwala lepiej odczuć sportową charakterystykę auta i zazwyczaj budzi entuzjazm. Dobrze również, że w zestawie jest hardtop, w końcu to jego kształtowi auto zawdzięcza swoją popularną nazwę. Jeszcze ciekawiej, że egzemplarz zachował oryginalną tapicerkę, boczki drzwiowe i dywany – to jest już jest rzadkość w dobie samochodów odbudowywanych od podstaw. Stopień oryginalności pojazdu jest wysoki i z pewnością jest atutem prezentowanej oferty. Entuzjazmu nie może budzić jedynie jakość położonej w Stanach Zjednoczonych powłoki lakierniczej. Na tym polu zdecydowanie mogło być lepiej, poza tym odnaleźć można na nadwoziu również ślady korozji, co wieszczy remont blacharski, szczególnie w zakresie progów i podłogi. Po dokonaniu niezbędnych napraw z pewnością warto taką Pagodą jeździć i cieszyć się życiem. To o wiele przyjemniejsza droga niż odnowienia auta od najmniejszej śrubki i późniejszy strach i obawa przed pojawiającymi się nieuchronnie śladami eksploatacji.
Mercedes-Benz 250 SL W113
Rocznik: 1967
Przebieg: 38183 km
Pojemność: 2500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 150 KM
Mercedes-Benz 250 SL – Pagoda została zakupiona jako auto sprawne i nie uszkodzone.
Swoje życie spędziła w USA w słonecznym stanie Kalifornia.
Pagoda miała aktualny przegląd techniczny, ważny do stycznia 2018 roku i była w ciągłym użytkowaniu przez wcześniejszego właściciela.
Auto jest z 1967 roku i jest ciekawą opcją dla osoby szukającej takiego auta.
Egzemplarz z manualną skrzynią biegów.
Można jeszcze chwilę pocieszyć się z użytkowania Pagody, przed robieniem kosztownej odbudowy.
Elementy skórzane tapicerki są w bardzo dobrym stanie, nie ma na nich pęknięć ani innych uszkodzeń.
Silnik oraz skrzynia biegów pracują poprawnie, auto świeżo po regeneracji pompy wtryskowej paliwa oraz serwisie zapłonu.
Posiada nowy układ wydechowy oraz nowe amortyzatory Bilstein.
Jak na auto 53-letnie, Pagoda jest w dobrym stanie, technicznie jest sprawna, ale na pewno przyda jej się porządny serwis czy przegląd.
Jak na auto z Kalifornii przystało – nie jest bardzo zardzewiała, oczywiście standardowe miejsca dla tego egzemplarza: płaty podłogi, wnęka koła zapasowego czy końcówki progów – wymagają interwencji blacharskiej.
Chromy nie są zardzewiałe – jak na ten wiek wyglądają całkiem nieźle.
Deska również stan dobry.
Drewno straciło swój połysk, lecz nie jest zniszczone.