Mercedes E 250 Diesel W124 to ostatnie wydanie legendarnego „balerona”. Pod maską skrywa unowocześnioną, pięciocylindrową, 20-zaworową jednostkę wysokoprężną, zapewniającą gładkie brzmienie i przyjemnie niskie spalanie. To aktualnie najbardziej oszczędny samochód we flocie Giełdy klasyków, który w trasie zadowala się mniej niż 6 litrami oleju napędowego na każde 100 kilometrów. To polecany i długowieczny silnik, lecz nie tylko on tu zasługuje na uwagę. Świetne zawieszenie, doskonałe wyciszenie kabiny i rewelacyjnie wygodne fotele pozwalają odpoczywać w podróży. W tym egzemplarzu niewielki przebieg i troskliwa opieka pozwoliły utrzymać go w znakomitym stanie. Na ulicy wciąż odwraca głowy, co jest zasługą nie tylko powszechnego sentymentu do modelu, ale i doskonale zachowanego lakieru o fabrycznym oznaczeniu 172 Anthracite Grey. Czy używać tego Mercedesa jedynie do weekendowych przejażdżek, czy jeździć dużo i cieszyć się z jego wytrzymałości, zadecyduje już nowy właściciel.
Mercedes E 250 D W124
Rocznik: 1993
Przebieg: 208000 km
Pojemność: 2500 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 113 KM
Wyposażenie:
– elektryczne szyby przednie,
– elektryczne lusterka,
– centralny zamek z pilotem,
– radio fabryczne,
– szyberdach,
– wspomaganie kierownicy,
– ABS,
– skrzynia pięciobiegowa,
– alufelgi
Do sprzedania Mercedes W124 E 250 D z 1993 r.
Auto przyjechało z Niemiec, gdzie przez kilka lat stało w garażu odpalane co jakiś czas.
Sprowadzone do Polski i zarejestrowane w 2015 roku, przy przebiegu 200 tys. km.
Po sprowadzeniu przeszło skrupulatny serwis.
Nowy pasek klinowy, napinacz, rolka, końcówki wtrysków (WZM), uszczelka pokrywy zaworów, sworznie kół, gumy drążka reakcyjnego, wszystkie płyny, w tym olej silnikowy, płyn w układzie chłodzenia, płyn hamulcowy, olej w układzie wspomagania wraz z nowym filtrem, filtr powietrza, uszczelniona pompa paliwowa. Ponadto wymienione zostały wszystkie oringi w instalacji paliwowej, ustawiono też zbieżność kół.
Nowy akumulator.
W ciągu ostatniego roku przeszło kolejne prace.
Zabezpieczenie profili zamkniętych i otwartych tłuszczem z woskiem.
Wymiana poduszek silnika i skrzyni.
Wymiana maty wygłuszającej maski.
Nowe opony.
Pomiar grubości powłoki lakierniczej wykazuje wartości według fabrycznej specyfikacji.
Jedyne miejsca, gdzie można zmierzyć fakt ingerencji lakierniczej to maska.
Auto wolne od korozji.
Jest w super stanie i tak samo jeździ.
Do jego stanu nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń.
Wizualnie prezentuje się wyśmienicie.
Jest pedantycznie utrzymany.
Nie wymaga żadnych prac.
Do floty Giełdy klasyków dołączył przy przebiegu 205 tysięcy kilometrów.
Na zdjęciach przedstawiony jest bezpośrednio po zakupie.
W ostatnim czasie przeszedł kompleksowe zabiegi auto detailingowe, włącznie z zabezpieczeniem lakieru powłoką ceramiczną wysokiej klasy – Ceramic Pro Strong 9H.
Aktualnie prezentuje się jeszcze lepiej niż na zdjęciach.