Porsche 911 S Targa 1968 – Raszyn

Porsche 911 S to klasyczny model szczególnie poszukiwany przez tych, którzy pragną dynamicznie jeździć, ewentualnie lubią, gdy wartość samochodów w garażu rośnie dynamicznie. Pierwsze 911 debiutowało jako model 901 w 1963 roku, z dwulitrowej jednostki bokser generując 130 KM. Na rok 1968 seria podzielona została na wersje 911 T (bazową), 911 L (luksusową) oraz najbardziej dziś poszukiwaną i najdroższą – 911 S (sportową). Odnajdziemy w niej pięcioramienne felgi Fuchs, w zawieszeniu stabilizatory z przodu i z tyłu, hamulce wentylowane i na deser dodatkowe ozdobne listwy. To, co jednak najważniejsze, to największa moc silnika, podniesiona tu do 160 KM. W wersji nadwoziowej Targa powstały w 1968 roku zaledwie 442 sztuki i co jest bardzo istotne – wersja ta nie była nigdy oferowana w USA. Ten egzemplarz został gruntownie odrestaurowany przez renomowany warsztat Piotra Bema, dzięki czemu może być traktowany jako pewny zakup i świetna inwestycja.

Link: https://www.classic-trader.com/uk/cars/listing/porsche/911/911-2-0-s/1968/409906

Porsche 911S Targa z 1968 roku
Silnik 2.0
Moc 160 KM
Przebieg: 2200 km

Oto ultra rzadkie Porsche 911S Targa z 1968 roku, model na rynek europejski, 235 sztuka z 442 wyprodukowanych modeli S w nadwoziu Targa.

Auto zostało odrestaurowane ponad 10 lat temu przez Piotra Bema, warszawskiego specjalistę od Porsche 356 i 911 do 1973 roku. Wóz od tamtej pory przejechał 2200 km i nadal wygląda bardzo świeżo! Jakość renowacji czuć po tym jak się zamykają drzwi i wszystkie klapy. Lakier jest nieskazitelny, kultura pracy silnika bardzo wysoka. Pełna dokumentacja z odbudowy jest do wglądu. Wóz posiada certyfikat Porsche, który potwierdza m.in. zgodność numeru silnika i koloru.

Warto nadmienić, że Piotr Bem odrestaurował m.in. Dino 246 GTS, które podczas lutowej aukcji RM Sotheby’s w Paryżu osiągnęło rekordowo wysoką kwotę 635.000 euro, czyniąc z niego najdroższe do tamtej pory Dino (w wersji bez poszerzeń) sprzedane na aukcji (i to na polskich blachach).

W naszym egzemplarzu 911S mamy na wyposażeniu pepitę, halogeny Hella, radio Blaupunkt i wszystkie atrybuty wersji „S” tzn.: stabilizatory, mocniejsze hamulce i 2 litrowy, 6 cylindrowy silnik o dwóch potrójnych gaźnikach dysponujący mocą 160 KM zamiast „odchudzonych” 110 KM w modelu 911T.

Cena wydaje się być bardzo atrakcyjna jak na to wszystko oraz na fakt, że najtańsze egzemplarze 911S dostępne na rynku, w analogicznym stanie kosztują dużo więcej.

Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn pod Warszawą