Archiwum kategorii: Subaru

Subaru Impreza 555 GT N-Group Show Car 1996 – Poznań

Subaru Impreza w kultowych barwach 555 to nie jest auto, które trzeba przedstawiać komukolwiek, kto pasjonował się w latach 90. rajdami. To bez wątpienia auto kultowe, odkąd w 1995 roku Colin McRae sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Świata w 1995 roku, a zespół 555 Subaru World Rally Team sięgnął trzykrotnie po tytuł producentów w 1995, 1996, 1997. Ktokolwiek grał wówczas w Colin McRae Rally, marzył, aby zasiąść za sterami takiego wozu. Teraz jest taka możliwość, a historia tego egzemplarza jest absolutnie wyjątkowa. Przebieg auta to aktualnie tylko 3650 km. Samochód praktycznie całe życie spędził jako show car. Początkowo w salonie, a później w kolekcji właściciela, gdzie dzielił garaż z takimi samochodami, jak Ford RS200, Ford RS Cosworth, MG Metro 6R4, Lancia Delta HF Integrale Evo I, Renault 5 Turbo, Lotus Cortina, Mercedes-Benz 190E Evolution II.
Czytaj dalej Subaru Impreza 555 GT N-Group Show Car 1996 – Poznań

Subaru WRX STI 2016 – 159000 PLN – Wrocław

Nowa generacja kultowego Subaru debiutowała na koniec roku 2013. Największą niespodzianką była rezygnacja z nazwy „Impreza”. Odtąd agresywna odmiana Imprezy nazywa się po prostu Subaru WRX, a jeszcze bardziej wściekła to Subaru WRX STI, które ukazało się w styczniu 2014 roku. Produkowane było wyłącznie w wersji sedan, co było odejściem od źle przyjętego przez fanów hatchbacka w poprzedniej generacji. Przednie lampy zunifikowano z modelem Levorg, co więcej, w materiałach reklamowych WRX przedstawiono jako odmianę modelu Levorg. To, co zasadniczo pozostało bez zmian, to wygląd, który zdawał się być porwany wprost z tras rajdowych i układ napędowy. Pod maską pracuje silnik bokser o pojemności 2,5 l EJ257, przeniesiony z poprzedniej generacji i przekazujący napęd na cztery koła z wykorzystaniem aktywnego centralnego mechanizmu różnicowego DCCD. Zachowano hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, zamiast elektrycznej przekładni kierowniczej WRX.
Czytaj dalej Subaru WRX STI 2016 – 159000 PLN – Wrocław

Subaru Impreza WRX STI 2003 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STi to wersja, która była najbliższa samochodom z Rajdowych Mistrzostw Świata. W końcu skrót STi (Subaru Tecnica International) to oznaczenie fabrycznego działu zajmującego się motorsportem. Ten egzemplarz to tzw. „blob eye”, czyli pierwszy lifting drugiej generacji. Wizualnie STi wyróżnia się dużym wlotem powietrza na masce, zmienionym przednim zderzakiem i wysokim spojlerem na tylnej klapie, a także złotymi felgami. To co wyróżnia ten egzemplarz, to z pewnością bezwypadkowy stan i przebieg – jedyne 40 tys. km.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI 2003 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STi 2004 – 120000 PLN – Wisła

Subaru Impreza WRX STi to wersja, która była najbliższa samochodom z Rajdowych Mistrzostw Świata. W końcu skrót STi (Subaru Tecnica International) to oznaczenie fabrycznego działu zajmującego się motorsportem. Ten egzemplarz to tzw. „blob eye”, czyli druga odmiana drugiej generacji. Pod maską turbodoładowany, 2,5 litrowy bokser, przekazujący napęd stale na 4 koła. To co wyróżnia ten egzemplarz, to z pewnością niski przebieg – jedyne 82 tys. km.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STi 2004 – 120000 PLN – Wisła

Subaru Impreza GT RS 2000 – 89555 PLN – Sulejówek

Subaru Impreza to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych samochodów rajdowych. Sukcesy odnosił na całym świecie, już od pierwszej generacji modelu, która na całym świecie w salonach, w turbodoładowanej wersji z napędem na wszystkie koła, zwana była początkowo jako Impreza GT. Samochód o niezwykle sprawnym, stałym napędzie na 4 koła, ważący jedyne 1250 kg, wyposażony w pozwalający uzyskać niezrównanie niski środek ciężkości silnik typu bokser, i dzięki tym wszystkim cechom dający absolutnie niezwykłe wrażenia z jazdy. Rzadko dla którego użytkownika Impreza GT była zwykłym pojazdem służącym do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B, co w rezultacie bardzo skutecznie przetrzebiło ich populację. Dziś zachowany w oryginale egzemplarz to rzadkość, szczególnie jeżeli mówimy o aucie z serii limitowanej „RS”, wydanym w 2000 roku na rynek szwajcarski z okazji 40-lecia Subaru w Szwajcarii. W jej wnętrzu odnajdziemy trzy dodatkowe zegary i numer z limitowanej serii (279/325).
Czytaj dalej Subaru Impreza GT RS 2000 – 89555 PLN – Sulejówek

Subaru Impreza WRX STI Type R V6 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STi Type R to typowy JDM, model przygotowany wyłącznie na wewnętrzny rynek japoński. Tu w najpiękniejszej w historii odsłonie – w ostatniej odsłonie, dwudrzwiowym nadwoziu GC8, z 2-litrową jednostką, w 280-konnej edycji. Nie brakuje tu oczywiście wlotu powietrza na masce i masywnego tylnego spojlera, a ta rajdowa legenda zachowała nawet swój smaczek w postaci charakterystycznych elementów aerodynamicznych mocowanych na zderzakach. Samochód jest po kompleksowych zabiegach renowacyjnych, które pozwoliły uzyskać mu pełną świeżość.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI Type R V6 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited 1999 – SPRZEDANE

Oto Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited wyprodukowana w 1999 roku. To prawdziwe auto do sportu i na ulicę. Dwudrzwiowe, stosunkowo sztywne nadwozie o niskiej masie 1260 kg, napęd przenoszony na 4 koła za pośrednictwem 5 biegowej skrzyni wyposażonej w DCCD (regulacja spięcia napędów przód/tył) i 280-konny boxer sprawiły, że to właśnie ta wersja jest jedną z najbardziej legendarnych „balang”. Dodajmy do tego klimatyzację i motorsportowy wlot na dachu i mamy gotowy przepis na super zabawę.
Czytaj dalej Subaru Impreza WRX STI Type R V5 Limited 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza Prodrive WRC 1999 – SPRZEDANE

Od czasu pojawienia się Subaru na scenie motoryzacyjnej we wczesnych latach 80., obecność marki w czołówce międzynarodowych rajdów samochodowych nadała japońskiemu koncernowi wysoki status. Rozpoczęcie współpracy w 1990 roku z brytyjskim koncernem Prodrive umożliwiło Subaru wytyczenie właściwej drogi, ale dopiero model Impreza Turbo z 1993 roku dokonał przełomu. Team Colin McRae/Derek Ringer wygrał nim Rajd Nowej Zelandii, a następny sezon przyniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Subaru w 1995 roku w końcu osiągnęło swój długo oczekiwany cel – zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Subaru zdobyło również tytuł Mistrza Producentów w 1996 i ponownie w 1997, a kolejne Mistrzostwa Świata Kierowców zostały zapewnione przez nieżyjącego już Richarda Burnsa w 2001 roku oraz Pettera Solberga w 2003. Subaru Impreza WRC99 (generacja S5) wystawiona na aukcji to egzemplarz z 1999 roku, zbudowany aby rywalizować w Rajdowych Mistrzostwach Świata w sezonie 1999/2000. Zarejestrowany jako „T15 SRT”, po raz pierwszy pojawił się w zawodach podczas Rajdu San Remo w 1999. W styczniu 2000 roku „T15 SRT” został zgłoszony do Rajdu Monte Carlo, z Richardem Burnsem za kierowcą i Robertem Reidem na miejscu pilota. Pod koniec pierwszego dnia Burns był drugi w klasyfikacji generalnej, zaraz za Tommim Mäkinenem, niestety problemy z zapłonem zakończyły sen o Monte Carlo. W tym samym roku Prodrive sprzedał „T15 SRT” do Francji, gdzie Armando Pereira brał nim udział w mistrzostwach tego kraju. Subaru odnotowywało znaczące zwycięstwa aż do roku 2003. Sprzedana w 2004 roku Michelowi Sambourgowi, rywalizowała w mistrzostwach Francji na szutrze, wygrywając mistrzostwa. Michel Sambourg zatrzymał samochód do 2009 roku, nadal regularnie startując. W 2009 roku samochód nabył Gilbert Magaud, rywalizując w nim okazjonalnie do 2011 roku.
Czytaj dalej Subaru Impreza Prodrive WRC 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza GT 25 Stars 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza GT to pierwsza turbodoładowana wersja modelu. Samochód o niezwykle sprawnym napędzie na 4 koła, ważący jedyne 1250 kg, wyposażony w pozwalający uzyskać niezrównanie niski środek ciężkości silnik typu bokser, i dzięki tym wszystkim cechom dający absolutnie niezwykłe wrażenia z jazdy. Rzadko dla którego użytkownika Impreza GT była zwykłym pojazdem służącym do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B, co w rezultacie bardzo skutecznie przetrzebiło ich populację. Stąd dziś zachowany w oryginale egzemplarz to ogromna rzadkość na rynku, a jeżeli pochodzi jeszcze z limitowanej serii, to radość jest tym większa. Subaru Impreza GT 25 Stars to seria wyprodukowana jedynie w 160 egzemplarzach na rynek holenderski. Posiada niebieskie wstawki tapicerki z czerwoną nicią, złoty znaczek i felgi, i właściwie nie posiada wyposażenia dodatkowego, co w tym przypadku zawsze było odbierane było na plus, bo przecież wszystko co dodatkowo waży, jest wrogiem przyspieszenia. Im Subaru są bardziej surowe – tym lepiej.
Czytaj dalej Subaru Impreza GT 25 Stars 1999 – SPRZEDANE

Subaru Impreza S5 WRC 1998 – UK

Subaru Imprezy nie trzeba już nikomu przedstawiać. Egzemplarz wystawiony na aukcji to P2 WRC, którego fascynujące życie rozpoczęło się podczas Rajdu Monte Carlo w 1997 roku. Prowadził je wtedy nie kto inny, jak rajdowa legenda, Colin McRae. Niestety Colin miał wypadek podczas imprezy, skutkujący wycofaniem się z rajdu. Samochód otrzymał w Prodrive nowe nadwozie i został ponownie przygotowany do startów. Subaru w rękach prywatnych zespołów odniosło szereg zwycięstw, w tym mistrzostwo Węgier w 1998 i 1999 roku. Następnie wraz z Markiem Slaterem i Stevenem Fleckiem w latach 2001 i 2002 Subaru zaliczało kolejne kilka wydarzeń, a w 2003 roku zagościło na zawodach z Noelem Redmondem. Obecny właściciel samochodu kupił P2 WRC w 2004 roku. Używając je zgodnie z przeznaczeniem, brał udział w wielu rajdach w latach 2005, 2006 i 2007, osiągając wciąż doskonałe wyniki. W 2015 roku Subaru przeszło na emeryturę. Od tamtej pory było sporadycznie użytkowane przez syna właściciela. Jego ostatni publiczny występ miał miejsce na Race Retro w 2020 roku. Sprzedawca informuje, że eksperci marki, firma Autosportif, przebudowali silnik i skrzynię biegów zaledwie kilkaset mil temu. Samochód został profesjonalnie przerobiony na kierownicę po prawej stronie przez Stana Harpera, aby lepiej radził sobie na irlandzkich odcinkach. Subaru wycenione na 340 – 380 tysięcy funtów szterlingów otrzymało po aukcji cenę „kup teraz” w wysokości 379,5 tysiąca funtów.
Czytaj dalej Subaru Impreza S5 WRC 1998 – UK