Archiwum kategorii: Wołga

Wołga Gaz 24-01 1972 – Poznań

W smutnej rzeczywistości ZSRR – było to auto pożądane i niedostępne. W 1972 roku, z którego pochodzi nasz egzemplarz Wołga GAZ 24-01, nie było to auto dla przeciętnego śmiertelnika. W odróżnieniu od poprzednika, GAZa 21, tych nowych w ogóle nie zaoferowano w wolnej sprzedaży. Dostępne były jako samochody służbowe notabli, były to auta dla służb specjalnych (wyposażano je wówczas nawet w silniki V8) i dla taksówkarzy, tak jak ten egzemplarz. Jako elementy wyposażenia otrzymały wówczas taksometr, zielone światło za przednią szybą, skajową tapicerkę dla pasażerów i odprężone silniki, zdolne przepalić paliwo o liczbie oktanowej 76. W tym wczesnym egzemplarzu odnajdziecie wszystkie cechy pierwszej serii – m.in. taśmowy prędkościomierz, przednią kanapę zdolną pomieścić 3 osoby czy stacyjkę montowaną na desce, a nie kolumnie kierowniczej. Auto zostało pieczołowicie odrestaurowane, z użyciem oryginalnych elementów. Do Polski dotarła z Ukrainy, uciekając przed wojenną zawieruchą. Wylądowała pod naszą opieką, bo to naprawdę pięknie odrestaurowany egzemplarz, w niczym nie przypominający tych, które pamiętamy z lat 90. Nietypowy jest jej kolor, szary, w zestawieniu z czerwonym wnętrzem niezwykle elegancki i wynikający ponoć z misji, jaką pełniła w 1980 roku, kiedy była oryginalną taxi jeżdżącą i wożącą prominentów w czasie Igrzysk Olimpijskich.
Czytaj dalej Wołga Gaz 24-01 1972 – Poznań

Gaz 21 Wołga 1969 – 55000 PLN – Glinojeck

Dwukolorowe malowanie karoserii, masa chromowanych ozdób, wiele detali zaprojektowanych z dużym zmysłem plastycznym. Gaz 21 Wołga był pojazdem luksusowym i mimo powstania w trudnej rzeczywistości Związku Radzieckiego, i dziś może zachwycić. Nie spotkamy tu co prawda mocnego silnika V8 jaki przystoił samochodom ze zgniłego imperializmu, lecz zdolność do miękkiego wybierania nawet wielkich nierówności drogi była tu bardziej przydatna i doceniana na co dzień. Prezentowany egzemplarz pochodzi z trzeciej, ostatniej serii produkcyjnej 1962-70), wyróżniającej się unowocześnioną stylistyką i wzmocnioną jednostką napędową. Samochód przeszedł kompleksowe prace renowacyjne, dzięki którym zwraca dziś szczególną uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Gaz 21 Wołga 1969 – 55000 PLN – Glinojeck

GAZ M21 Wołga 1965 – 29500 PLN – Kamienica

Były czasy, kiedy była prawdziwą dumą Bloku Wschodniego. Zaprezentowana w 1956 roku, dwa lata później zdobyła Grand Prix na salonie samochodowym w Brukseli. GAZ M21 Wołga to reprezentacyjny wóz, który dla przeciętnych śmiertelników długo był nieosiągalnym marzeniem, a spotykany na drodze najczęściej oznaczał przyjazd partyjnej delegacji. Wołga przykuwała uwagę charakterystyczną, kilkunastocentymetrową figurą na masce, dzięki której zyskała miano mknącego jelenia. W starciu z nim pieszy był bez szans… stąd większość egzemplarzy na prośbę władzy miała ten atrybut demontowany. Oferowany egzemplarz pochodzi z ostatniej, trzeciej serii produkcyjnej. Uwagę przykuwa świetnie zachowane wnętrze i wspaniałe detale.
Czytaj dalej GAZ M21 Wołga 1965 – 29500 PLN – Kamienica

GAZ 24 Wołga 1979 – SPRZEDANA

GAZ 24 Wołga projektowana była na wzór amerykańskich samochodów i mogła pomieścić pod maską nawet silnik V8, choć radziecka rzeczywistość pozwoliła montować tam jedynie R4 2,4 l. Obszerne wnętrze i bardzo miękkie, komfortowe zawieszenie uczyniły zeń niegdyś ulubione auto taksówkarzy. W Polsce niemal wszystkie w latach 70-tych i 80-tych otrzymały nadające ekonomiczny sens ich eksploatacji silniki Diesla. Jeżeli jednak mamy chotę nabyć zachowany w oryginalnym stanie egzemplarz, nie stoimy na straconej pozycji i warto kupić egzemplarz z Ukrainy. Nieźle zachowany egzemplarz radzieckiej limuzyny, do dopieszczenia – w ogłoszeniu.
Czytaj dalej GAZ 24 Wołga 1979 – SPRZEDANA